Toyota va încheia anul 2023 cu cifre de vânzări record. Producătorul japonez de automobile a construit 9,23 milioane de vehicule și a vândut 9,36 milioane de vehicule.
Din cauza lipsei de semiconductori, precum și cererii ridicate pentru mașini în America de Nord și în întreaga Europă, Toyota se așteaptă să încheie anul 2023 cu mai mult de 10 milioane de modele Toyota și Lexus construite.
În special, luna noiembrie a fost deosebit de bună, cu 926.573 de vehicule produse, dintre care 611.656 au fost construite în afara Japoniei, în timp ce restul de 314.917 mașini au fost fabricate local.
Este clar că Toyota nu ar fi putut atinge aceste cote de vânzări fără o cerere puternică. Ziarul japonez The Mainichi menționează că a vândut 905.066 de vehicule în noiembrie, o creștere de 13,6% față de anul anterior și un record lunar.
Cererea în Japonia s-a dovedit a fi deosebit de puternică, crescând cu 27,1% la 139.749 de unități, în timp ce vânzările globale au crescut cu 11,5% la 765.317 unități.
Vânzările mașinilor electrice ale companiei au crescut cu 53,4% în noiembrie, la 343.981 de unități. În primele 11 luni ale anului, mărcile Toyota și Lexus au vândut 9.367.040 de vehicule la nivel mondial.Comparativ, cel mai bun an din punct de vedere al vânzărilor pentru Toyota a fost în 2019, când a vândut un total de 9.714.253 de vehicule în întreaga lume, excluzând vânzările mărcilor Daihatsu și Hino. Vânzările producătorului japonez au evoluat pe tot parcursul anului.
Toyota a raportat 10 luni consecutive de creștere a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului precedent la nivel global și 11 luni consecutive de creștere a vânzărilor în Japonia însăși. Producția a crescut, de asemenea, timp de 11 luni consecutive în acest an.
Nu e vorba de japonezi ci de intelectul redus al celor care cumpara masini facute prin turcia sau mexic la preturi aberante, dar cumva spunandu-se ca sunt japoneze.
Calitatea difera masiv de la o fabrica la alta, cu atat mai mult cu cat sunt continente diferite si materia prima difera.
Efectiv, aceeasi piesa injectata cu un compozit material plastic diferit fata de altul rezulta in produs finit masiv mai bun sau mai prost. Lasand CTCul care iar e diferit dintr-o cultura in alta.
Dar nah, renumele de acum 30 de ani merge la low IQ si azi.
Un om cu intelectul superior ca al tău, ce marcă ar trebui să cumpere?
Japonezii sunt departe, cu mult peste germanii care fac softuri ca sa ascunda putoarea.
Majoritatea modelelor Toyota erau demultisor hibride, dar ei au si motoarele diesel super fiabile D-4D.
Si avand in vedere ca nu toti vor full electrice, hibridele sunt cele mai bune alegeri astazi pentru multi, in niciun caz dieseluri. A se vedea cota de piata la diesel care s-a prabusit. Noroc cu romanii ca ii mai ajuta pe germani sa scape de stocuri.
Avand in portofoliu tehnologia hibrida, reteta pe care o cunosc la perfectie, si renuntant la diesel inaintea tuturor (facand un pas pe care multi il vedeau ca fiind riscant) japonezii par sa fi tras lozul castigator. Sau cel putin sa-si fi asigurat o pozitie confortabila ca volum de vanzari si crestere anuala comparativ cu 2022.
Firesc pentru ca oferta lor, hibrizii, este una mai usor de adoptat de catre clientul pus in fata a doua alternative complet diferite dar de compromis: solutia clasica dar depasita (termicul pur) sau cea plina de necunoscute, prea scumpa si prea putin flexibila (electricul pur).
Daca furia BEV-urilor este inca o piatra de moara pentru multi producatori, incapapabili sa se adapteze noilor conditii, pentru Toyota...nu'i stres! Au scapat deja de dieselurile care oricum erau "maruntis" in oferta, hibrizii sunt la cautare pentru ca, doooh!, combina performata dar si consum rezonabil iar fiabilitatea e dovedita si, daca poporul o va cere, oferta electrica se intrevede si ea la orizont. Mai indepartat, dar nu atat cat sa se simta nevoia unei sfortari.
În același timp cei care au băgat miliarde în “dezvoltarea” BEV-urilor depășite moral cu LED-uri și ecrane încep să umble după bani că-i nasol. Dau oameni afară, opresc producția ca nu-i cerere și gata. Marele GM se căciulește pentru 120 milioane, cică au plătit prea multe impozite, că la ei contabilii proiectau electrice… așa ziceau că din 2028 vor fi 100% electrici… intre timp Blazer electric a oprit producția ca nu-l vrea nici naiba iar ICE-urile merg bine merci. “Analiză WSJ- Expansiunea mașinilor electrice încetinește”… deja??? Nici nu a început bine, cine naiba a crezut așa ceva..
Unde-i Musk cu nici 2 mil în 2023?? Să vedem ce mai minte anul ăsta, creduli (care au capitalizat Tesla pe vise) sunt destui și sunt și foci care aplaudă gratis.
Tot putoarea aia o conduci?
Tot sustii mininosii si mafiotii?
Nu stiu cum de nu va e rusine sa comentati cand aveti niste troace ordinare.