Mașinile electrice alimentate cu hidrogen au o cotă de piață de 0.2% din vânzările globale, semnificativ mai mică decât cota de 11.7% a mașinilor electrice care utilizează acumulatori.
Toyota Mirai (foto) și Hyundai Nexo sunt printre puținele modele de serie alimentate cu hidrogen, însă Toyota este unul dintre cei mai mari susținători ai acestei tehnologii.
Constructorul japonez susține că va începe producția în masă a mașinilor electrice alimentate cu hidrogen și promite o scădere a prețurilor prin reducerea costurilor de producție. "Vom trece de la producție limitată la producția de masă, vom reduce cantitatea de materiale scumpe precum platinum și vom face sistemele mai compacte și mai puternice", explică Yoshikazu Tanaka, inginerul-șef al proiectului Mirai.
Potrivit unor surse neoficiale, viitoarea generație Mirai va apărea pe piață în preajma anilor 2020 și va avea o autonomie de 700-750 de kilometri, în creștere de la cei circa 500 de kilometri ai generației actuale.
În plus, în 2025 ar urma să ajungă la o autonomie de circa 1.000 de kilometri.De asemenea, în preajma anului 2025 Toyota va lansa o gamă diversificată de modele electrice alimentate cu hidrogen, inclusiv SUV-uri, pick-up-uri și camioane.
Până în prezent, Toyota a reușit să vândă doar 6.000 de unități Mirai la nivel global. Chiar dacă alimentarea mașinilor cu hidrogen durează doar 5 minute, popularitatea acestora este scăzută din cauza prețurilor mari și a infrastructurii precare de alimentare.
Via Reuters
Adevarat ! E o marca serioasa care nu te lasa la greu. Mereu am respectat japonezii in general nu numai Toyota pt. seriozitate. Pacat ca europenii sunt prea nationalisti si aleg marci europene.
http://ecoprofit.ro/masini-electrice-vs-masini-hidrogen-dezbatere/
Probal arderea directa a hidrogenului in motorul termic clasic implica foarte multe riscuri.
Seamana cu o Lada combinata cu un Wartburg in varianta moderna.
Bleah