Toyota Motor din Japonia plănuiește să construiască o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în prefectura Fukuoka din sud-vestul Japoniei. În același timp, compania dorește să furnizeze bateriile sale unei fabrici care produce mașinile de lux ale brandului Lexus.
Cel mai mare producător auto din lume ar dori să transforme insula Kyushu, unde este situată Fukuoka, într-o parte centrală a lanțului său de aprovizionare pentru vehicule electrice și într-o bază de export pentru Asia.
Toyota a luat diverse inițiative pentru a-și consolida capacitatea de producție a bateriilor pentru vehicule electrice. Compania japoneză produce modele Lexus la uzina Miyata a subsidiarei sale Toyota Motor Kyushu.
Producătorul auto a declarat anterior că va introduce vehicule electrice dotate cu baterii de generație viitoare la nivel global începând cu 2026, fabricate de unitatea sa BEV Factory, axată pe vehicule electrice.
Compania are ca obiectiv vânzarea a 3,5 milioane de mașini electrice în fiecare an, până în 2030, dintre care puțin sub jumătate vor fi produse de unitatea BEV Factory. Toyota a vândut 104.000 de vehicule electrice în 2023. Suma pe care Toyota ar cheltui-o pentru fabrica de baterii și data de începere a construcției nu au fost încă stabilite.
Totuși, știm momentan că fabrica va fi operată de Primearth EV Energy, o altă subsidiară a Toyota, care se specializează în fabricarea bateriilor pentru hibride, hibride plug-in și vehicule pur electrice.
Nu are sens. Pai ei declarau pana adineauri ca masinile electrice sunt moarte, n-au viitor, in ton cu astialalti care isi muscau limba ca au bagat banii in electrice, si cate si mai cate.
Eu cred ca acum, daca tot s-au linistit apele, hai sa-i lasam pe ingineri sa-si faca treaba. Sunt convins ca baietii destepti din R&D or sa ne surprinda in anii urmatori cu lucruri fantastice. In loc sa ne balacarim pe-aici in lumea neagra a lu' x si y, hai sa ne bucuram de vara si de timpul care-l mai avem pe lumea asta. Viata-i tare scurta si zboara tot mai repede cu trecerea anilor.
Acum despre cifrele privind această investiție, cred ca s-a molipsit și Toyota de la ceilalți, nu înțeleg de ce, așadar au vândut 104.000 electrice anul trecut, dar până în 2030 vor sa crească la 3.5 milioane electrice pe an ? Adică de 30 de ori mai mult, mi se pare atipic pentru japonezi sa facă astfel de promisiuni a la Musk, ăla face asta pentru manipularea bursei și a acționarilor, care promitea zeci de milioane de electrice pe an .
In alta ordine de idei, Toyota si altii au anuntat sforaitor cum vor face si desface, cum vor scoate bateriile solide si alte balarii. Bine-nteles, prostimea si focile aplauda insufletite de "noile dezvoltari in domeniul masinutzelor cu baterii" :))
Intre timp:
https://www.youtube.com/watch?v=xFbNDWm_lvQ
Asa trebuia sa fie de la inceput, sa fie lasati inginerii sa lucreze si sa fie intrebati din cand in cand care-i stadiul lucrurilor. Si mai ales sa fie intrebati inainte de a se lua decizii cu privire la stadiul lucrurilor.
In felul asta nu am fi ajuns unde suntem azi cu sute de miliarde sparte cel mai probabil cu vreo 10-15 ani inainte de vreme. Adica de vremea bateriilor cu adevarat adecvate petnru masini nu cele actuale de 500kg pentru 60-70kwh si cu elemente de de suspensie heavy-duty ca sa suporte atata greutate.
Esti un sclav cu canistra de motorina legata de picior pe oriunde mergi.