Cei de la Toyota sunt mulţumiţi că au obţinut o dovadă documentată a corelaţiei între încărcarea unui vehicul de la priză şi economia de carburant.
La o frecvenţă medie de 1.6 încărcări pe zi, consumul de carburant al unui vehicul scade cu 70% în comparaţie cu cel al unui vehicul convenţional alimentat cu benzină, spun cei de la Toyota. Autonomia în modul electric a lui Prius PHEV, de până la 25 kilometri, este suficientă pentru 80% dintre drumurile zilnice pe care le fac europenii. Încărcarea de la priză la momentul în care şoferul ajunge la destinaţie asigură reducerea dramatică a consumului de carburant al modelului respectiv, tradusă ulterior prin economii semnificative şi emisii de CO2 reduse. Studiul derulat de japonezi a inclus o infrastructură generoasă, de 145 de puncte de încărcare. Majoritatea încărcărilor aveau loc în timp ce şoferii vehiculelor se aflau la birou, restul fiind realizate la staţiile montate la casele acestora. Punctele de încărcare publice ajutau la suplimentarea nivelului de energie din acumulatorii vehiculelor testate, relevă studiul Toyota. Încărcările planificate ajută la reducerea emisiilor de CO2 cu 10, până la 15 procente. Costul mediu al încărcării este de 0.30 euro, pe când economia anuală este calculată la 1.400 euro pe an pentru un rulaj de 20.000 kilometri, spun cei de la Toyota.Via Toyota
problema vine la costul de achizitie care e cu 100% mai mare decat al unei masini conventionale.
Si atunci....mai conteaza 4-5000 euro economie la carburant cat tu pierzi de 2 ori...odata la achizitie si o data cu devalorizarea?
Cred ca per total iesi minim 20000 euro in minus la toata afacerea.
Cand o sa fie similare la pret cu restul masinilor atunci vor avea succes!
O diferenta similara cu cea actuala intre benzina si diesel sa fie intre diesel si hibrid.Si atunci ar fi ok. Altfel mai greu...
Deci viitorul nu suna roz pentru cei implicati in industria petroliera...lacomia lor s-ar putea sa-i coste in timp disparitia motorului cu ardere interna
Aparitia gamei prius si transferul tegnologiei hibride catre celelalte modele infirma logica cu care ti-ai construit comentariul.
mai incearca ;)
Sunt masini normale, pardon conventionale, care scot consumurile de 3,5 la suta fara sa coste 40mii euro si sa scrie hibrid pe ele, or fi mai eficiente decat truck-urile americane v8 aspirat in state probabil, ca in europa ma indoiesc,
totusi inainte sa publicati rezultatul unui studiu verificati sursa, certificarea lui, autorii, daca sunt toyota, e clar,
asta e de un fel de "ba pe-a matii", nu? lipsa logicii este compenasata de o contraintrebare fara sens....
imi aduc aminte ca faceam vorbire despre hibride. Dar ma rog, fiecare scoate pe gura ce vrea, doar sa se faca auzit.
Pt ca vor fi mai ieftine , baterii mai bune +timpi de incarcare mai scurt , statii de incarcare numeroase, facilitati etc si mai ales vor fi la moda si cred ca toti vrem sa fim in pas cu lumea....asa ca :
Vom mai vedea !
Ca sa faci plinul la bateri acasa costa $2.50 si in multe locati o faci pe GRATIS.
Am un coleg de servici care si-a luat una si face 60 km pana acasa fara sa porneasca motorul si o tine in priza la servici si apoi acasa face plinul iar.
Se merita sdi se vor vinde in continuare deoarece sunt mult mai econome si mai curate decat restul.