Toyota este unul dintre ultimii constructori care au anunțat planuri concrete pentru dezvoltarea de modele electrice, ca parte a planurilor de a respecta noile norme de poluare din 2021.
Oficialii constructorului japonez justifică însă această întârziere prin faptul că cererea pentru mașini electrice este aproape inexistentă, comparativ cu dorința șoferilor de a conduce modele hibride.
"Facem lucrurile în ordinea cererilor din partea clienților. Când analizăm piața, cererea pentru mașini electrice este mai mică decât cererea pentru hibrizi. Lucrăm la dezvoltarea de modele electrice, dar în prezent nu există cerere pentru asta", a declarat Jack Hollis, vice-președintele Toyota și managerul diviziei Toyota din America de Nord.
Jurnaliștii l-au întrebat însă pe Hollis care sunt motivele pentru care Toyota dezvoltă modelul electric alimentat cu hodrogen Mirai, care generează vânzări de numai câteva mii de unități pe an, semnificativ mai mici decât multe modele electrice de pe piață.
"Cum știți că există mai multă cerere pentru mașini electrice decât pentru cele alimentate cu hidrogen? Este la fel ca în cazul hibrizilor. O persoană ar prefera să încarce bateria în trei ore sau să alimenteze mașina în 5 minute?", întreabă el, referindu-se la alimentarea rapidă cu hidrogen comparativ cu încărcarea bateriei unei mașini electrice.
La sfârșitul lunii octombrie, Toyota a anunțat o serie de detalii despre primele sale modele electrice, care vor avea motoare între 100 CP și 200 CP, în timp ce autonomia acestora va fi cuprinsă între 300 și 600 de kilometri, în funcție de segment. Între timp, brandul de lux Lexus a prezentat recent primul său model electric.
Via Electrek
Cert este că mă voi amuza în fiecare zi pe seama “maeştrilor” mândri de al lor şorţ de masonerie, pardon, de bucătărie, cum vor pedala în golul/vidul “soluţiilor” de “protecţie” a mediului, dânşii ignorând cu desăvârşire adevărul inatacabil că nu poate fi distrusă, la scară largă, Creaţia lui Dumnezeu, nici chiar în condiţiile spectrului…nuclear. Şi se încumetă careva să parieze că nici din cosmos nu va apărea vreodată vreun pericol major (recte vreo “apocalipsă”, aşa cum le inoculează prea perfida mass-media tuturor credulilor/creştinilor formali) care să “radă” viaţa pe pământ? QED: planeta albastră va perpetua bine mersi, iar morţii vor învia pentru Judecată sau, dimpotrivă, pentru evitarea ei, după cum a urmărit fiecare…
Mmm, tot aerul poluat să vină la mine! Şi ştiţi ce? Voi ajunge să iubesc orice fel de…ICE, chiar şi downsizing-ul. Şi oricât de nefiabil ar fi…
PS. Reiau o temă lucidă abordată şi de alţi utilizatori AM: cine poate produce dovada că măcar un singur pământean (dar aflat musai şi permanent în contact cu mediul, nu plasat dinadins, experimental, într-un spaţiu redus şi închis) a murit “pe bune” din cauza emisiilor datorate combustibililor fosili?
Dupa cum spuneam cand cu noua inventie cu geamuri sparte a dilimandrocului Musk: cand te pui contra curentului, parca a dracului ca nu-ti iese nici sa crapi.
Orice ar face ineptii cu masinile lor cu baterii, oricata reclama si oricati bani baga, nu le iese. Problema e ca o dau inainte si rar vezi cate o sclipire de inteligenta, ca cea din articolul de fata.
1. Cum sa pltesti de 3 ori mai mult pt o masina cu autonomie de 300km?
2. Cat despre reducerea poluarii, masina electrica doar muta poluarea din oras in provincie si anume in locurile unde sunt termocentrale pe combustibili fosili, care au o pondere mare in majoritatea tarilor lumii; odata cu cresterea nr de masini electrice va creste mult si cererea de curent pt incarcarea lor; deci se vor arde cantitati mai mari de combustibili fosili, asta ducand [la nivel global] la cresterea gradului de poluare, nu la scaderea lui. Dupa asta, statelor lumii li se va cere sa plateasca taxe de poluare pt termocentrale pe combustibili fosili, al caror numar va creste pt a face fata cererii de curent pt incarcarea unui nr mai mare de masini electrice.
Si cu asta ce-am facut?
Restul de 48% -- consensualii adaptabili la orice --, deși par să aibă toate țiglele pe casă și neuronii-n dovleac, n-au și mintea la ei, că alții gândesc pentru ei.
...Cine anume? Clar că restul de 0,99%, botezați și *the doers*. Unii doar tupeiști-oportuniști, vânturând preponderent iluzii (ca-n politică, PR sau media), dar alții chiar ingenioși-inteligenți, ca-n R&D, cercetare, producție, sănătate, educație, dar și cultură/artă pe bune etc.
Declarațiile de genul ăsteia (sau a lui H. Diess, și mai derutant-contradictoriu cu fiecare ocazie când nu-i tace melița) aparțin din păcate unei noi specii de clovni ipocriți botezați în continuare *manageri*.
@inexo... în episodul aviator din păcate, stimabile, fiindcă taman ăia 0,01% aparent uitați merită comentarii mai atente, în contextul unor schimbări (de Sistem) pe care totuși le văd imperios necesare.
...Și care-s convins se vor întâmpla, chiar dacă nu le-oi apuca.
Lasati distinsi domni, faceti voi pe caposii si vineti fumigene in continuare, lafel ca Nokia cu windows mobile-ul lor in urma cu niste ani. N-au vrut Android, ca doar na, cine-si permite sa impuna ceva gigantului Nokia. Si s-au dus in cap. Asa e cu fumegatoarele acum. Nu vreti sa vindeti voi, lasati ca vine nea Elon, vine chinezu cu electrice de top. Mai vrea cineva Nokia azi? Lafel va fi si cu fumegatoarele, stati sa dea lumea de gustul electricelor si apoi mai vorbim..
Pe vremuri era o vorba "suma viciilor este constanta"....cred ca viitorul ne va oferi transport in comun (decent si electric) si car sharing sau rent a car....si asta pentru generatia ce acum se afla prin clasele gimnaziale, generatie ce nu intelege "sunetul unui motor", placerea de a conduce, designul unei masini clasice, etc.
Masinile electrice nu mi se par a fi o evolutie; despre cele hibride nici nu mai vorbesc - vezi locomotiva Diesel electrica ce a debutat, hat in secolul trecut. Poluarea este undeva in alta parte, 2 tarani aprinzand focul pe miriste (fo' 2 ha) polueaza cat toate autoturismele 1-2 luni; iar daca a ajuns prin Bucuresti acu fo' 2 ani ninsoare ce continea praf din Sahara, nu vad ce ar putea impiedica noxele din industria chimica de la Ploiesti sa ajunga in capitala...mai bine sa plantam copaci cat mai putem si pe unde prindem un petec de pamant
2. Masinile electrice sau cele pe hidrogen sunt de viitor, primele fiind in gratiile constructorilor. Iar tehnologia evolueaza continuu.
3. Nu inteleg de ce se mai investeste in hibridele alea complexe si pacatoase........cand poti pune un range extender (motoras mic benzinar) la o electrica pentru a avea autonomie. In oras si pe distante scurte mergi complet pe electric, iar la drum lung te ajuta micul motor pe benzina sa ajungi la destinatie. Sunt motoare in doi cilindri cu rol de generator si polueaza infim.
prafu'ala din Sahara ajunge in Europa de cateva mii de ani...ca ati descoperit unii dintre voi chestia asta e alata poveste, dar nu un argument in pledoaria ta
focul pe miriste e o alta bazaconie scoasa dintr-o minte a carui orizont de cunoastere este extrem extrem de limitat
Incendiile de miristi se intampla de cand primul atom de oxigen a inceput sa umble liber pe planeta. Sunt considerate neutre dpdv al codoiului adica degaja prin ardere cel mult atat co2 cat au absorbit. Si grosul co2-ului absorbit de planta se afla in seminte care de obicei sunt recoltate. Asa ca atunci cand mai mergi la mare pe A2 si vezi miristi arzand, preocupa-te doar de viteza si vizibilitate ca de CO2 nu-i panica. Grosul CO2-ului absorbit de planta se afla in hambare si are sa ne hraneasca si energizeze pe noi direct sau indirect.
Pretul e cea mai mare problema a masinilor electrice.
Si piata e sensibila la pret inclusiv cand vine vorba de Tesla. Cand s-au injumatatit scutirile de taxe prin SUA, cererea pentru Model 3 s-a clatinat un pic si actiunile au reactionat.
Sigur, Model 3 e cool, e reusita dar un 50-60k euro pentru LR dual motor (practic cea mai dezirabila Tesla) sunt o galagie de bani.
1. Cât costă o Corola hibridă preţ total exploatare pe 15 ani
faţă de o Corola electrică preţ total exploatare pe 15 ani?
Ajunge diferenţa, în avantajul electricei, de cel puţin 15.000€ !
Ceea ce înseamnă că vorbim de 20.000 + 15.000 vs 40.000
2. Maşinile electrice sunt scumpe din prostie, lăcomie
Motoarele electrice există de peste 100 ani, foarte fiabile, cei care le fac "şi mai fiabile" este ca să vândă gogoşi să poată cere preţul mare
Sistemul de încărcare a bateriilor este arhi cunoscut şi erau deja o sumedenie de tipuri şi capacităţi, nu sunt scumpe
Bateriile sunt scumpe, ok, că sunt multe, dar totuşi... preţul este umflat pentru profiturile enorme cu care s-au obişnuit producătorii.
Principala problemă este lacomia. A fost mereu şi uite că nu mai pot fi atât de lacomi fără să se vadă.
Odată ce va fi şi mai mare concurenţa, acea Corola electrică va fi 20.000€ şi gata. Restul termicelor din zona SUA, UE, China va dispare.
Problema Toyota este alta.... pot fi ca Nokia.
Pe unele pieţe pot merge cu hibride, dar pe alte pieţe dacă nu merg full electric vor da faliment.
China a înţeles perfect pe Elon Musk şi s-a poziţionat deja ca
- cel mai mare producător de scutere electrice
- cel mai mare producător de mini maşini electrice (cele cu max 70-100km/h şi 100km autonomie)
- cel mai mare producător de maşini electrice
- cel mai mare producător de autobuze electrice
- cel mai mare producător de trenuri electrice
- cel mai mare producător de trenuri de mare viteză electrice
- cel mare mare producător de panouri solare
- cel mai mare producător de eoliene
- cel mai mare producător de centrale nucleare
Poate veţi spune că sunt nebun, dar o să vină vremea avioanelor "electrice"şi va fi foarte probabil China.
Japonezii se duc pe copcă cu populație de 128 milioane care este îmbătrânită şi se duc spre 80 milioane, scădere puternică, măcar dacă cetăţenii ar fi fericiţi dar muncesc cel mai multe ore din lume şi este ţara cea mai îndatorată din lume.
Este o ţară foarte frumoasă dar condusă de oameni foarte bătrâni, ca şi Toyota, Nissan, şi care nu înţeleg bine viitorul.
dar în SUA şi UE16 când vezi reduceri de 3000-5000€ îţi dai seama de fapt cât este furtul de mare la o maşină !!!!
Sunt convins ca Toyota (asa cum tocmai a facut prin Lexus ) poate foarte usor sa scoata si electrice BEV, dar ar creste mult volumul de baterii necesare si ar avea costuri mult mai mari. De asta cred ca prefera sa ofere la momentul asta doar hibride.
japonezii isi justifica (prin studiul ala) INERTIA COLOSALA cand vine vorba (in acest caz) de a adopta o noua tehnologie. Dar cand au zis pornim nu numai ca sunt extrem de greu de oprit dar scot si untul din tine si te invart si te sucesc de iti vine sa iti iei campii pana iti dau OK-ul pentru orice rahat de schimbare, modificare dintr-un proiect. Principiul lor e defapt foarte simplu: pasi mici, calculati, eliminarea (tuturor) erorilor din parcurs, eficientizare, rezultat corect fara surprize neplacute.
ma apuca rasul cand vad comentariile de mai sus a tot felul de parerologi si mari cunoscatori a realitatii japoneze.
n-am de gand sa "dau din casa" asa ca ma rezum la un simplu (si constient ca suna superior) "nu cunoasteti, abtineti-va!"
Oare cand ai fost ultima data in China? Sau cand ai auzit in ultima vreme de smog in China? Aham...despre asta vorbim!
Electricele sunt scumpe din cauza bateriilor, nu din cauza lacomiei producatorilor.
Apoi nu cred ca e in avantajul masinilor electrice sa le proiectezi costul de rulare/intretinere pentru 15 ani pentru ca pe la 8-10-12 ani sigur intervine un refresh baban al bateriei cu un cost de cateva mii de dolari in functie de cate celule trebuie inlocuite. La o masina clasica poate surveni o reparatie scumpa doar daca pica de tot transmisia sau motorul insa cazurile astea-s rare raportat la numarul de masini clasice care circula. La electrice insa, e o certitudine ca in 15 ani bateriile vor avea scaderi drastice de capacitate.
Alimentarea electricelor contracost de la statiile publice nu e ieftina.
In SUA, unde benzina e cam cat e GPL-ul la noi), cu un Model 3 incarcat de la reteaua Tesla, se ajunge la 70-80% din costul de rulare al unei masini similare pe benzina. Doar incarcarea acasa scade sub jumatate costul de rulare fata de o benzina echivalenta.
Multumesc pentru apreciere si mai ales pentru raspuns.
Dupa ce am experimentat suficiente masini (marci diferite), si am si vorbit de curand cu cineva care lucreaza la Toyota am ajuns la o concluzie apropiata de ce spui si tu mai sus, nu numai la toyota dar si la Honda si pe alocuri si la altii.
Acum fiecare client are criteriile sale, dar pentru mine abordarea asta mai conservatoare a japonezilor m-a convins, asa ca ultimele 3 masini au fost din tara soarelui rasare.