Toyota este unul dintre puținii constructori de top care au neglijat o bună perioadă de timp mașinile electrice, ca urmare a succesului înregistrat cu modelele hibride. Constructorul japonez și-a schimbat treptat strategia și a anunțat că va lansa inclusiv mașini electrice și hibrizi plug-in în următorul deceniu, cu intenția de a produce doar mașini electrice după anul 2040.
Până atunci, oficialii japonezi estimează însă că mașinile cu sisteme de propulsie hibridă vor rămâne în continuare mai populare în Europa decât mașinile electrice.
"Credem că hibrizii vor lua fața electricelor. Credem că hibrizii standard vor continua să fie cea mai bună armă pentru respectarea regulamentelor pentru emisii. Ne așteptam ca vânzările de hibrizi standard să crească la 4 milioane de unități în 2030 și să vindem sute de mii de hibrizi plug-in și sute de mii de electrice", a precizat Shinzuo Abe, directorul general al diviziei de sisteme de propulsii al Toyota, în cadrul unui interviu acordat publicației WardsAuto.
Acesta susține că oamenii nu vor începe prea curând să cumpere mașini electrice în volume ridicate din cauza unor dezavantaje prezentate de baterii.
"Principalul motiv este legat de caracteristicile bateriilor: costuri, dimensiuni, greutate și grad de deteriorare. A doua problemă este încărcarea. Trebuie să fie posibil să încarci mașinile fără probleme", a adăugat el.Toyota a anunțat în vara anului trecut că lucrează la dezvoltarea unei baterii pe electroliți solizi care să permită un timp de încărcare de numai câteva minute și o autonomie semnificativ mai mare decât în prezent, însă aceasta va fi disponibilă comercial abia în preajma anului 2030.
Via WardsAuto
dar mi se pare super tare adaptarea textului original din "depasire" in "vor lua fata"
hibrida ,ce iei pe mere dai pe pere, adica la drum lung consuma si ce-a economisit in oras. nu toti cei care doresc, mai este performanta dar noi nu ne permitem bmw i8.
hibrida inca ramane alegerea paguboasa.
Singura configuratie hibrida pe care o consider ecologica este aceea in care motorul clasic ( "fosil" cum spunea scamel ) invirte doar generatorul pentru a extinde autonomia ( ca la Volt, Ampera, i3 cu range extender )
Am condus un C-HR aproape 1500km ... dupa un calcul simplu ... deloc ecologic (aproape 7L%, afara ), putere ... nu prea ... daca ar fi sa o cumpar as cauta o alta varianta.
Sunt foarte curios cum o sa fie Opel Ampera-e, desi pretul e cam piperat.
Sa aveti o zi buna