Producătorii auto sunt tot mai îngrijorați că situația din China le va afecta performanțele pentru întregul an.
Pe fondul epidemiei de coronavirus, companiile își suspendă activitatea și speră ca situația să revină la normal cât mai curând.
Toyota și-a închis temporar producția din China până pe 16 februarie, astfel că 12 uzine ale sale vor fi închise. Producția ar urma să fie reluată pe 17 februarie.
Coronavirus afectează și activitatea producătorilor în afara Chinei. Grupul Fiat-Chrysler a anunțat că una dintre fabricile sale din Europa ar putea să se închidă pentru 2-4 săptămâni, dacă furnizorii din China nu se întorc la treabă.
Via Reuters
La o socoteală rapidă, cred că sunt peste 100 în total (ale tuturor producătorilor).
Chiar așa, știe cineva câte fabrici auto sunt în China?
Daca ne uitam la investitorii de la noi, predomina olandezii, francezii, germanii, italienii, putin americanii, iar asiaticii sunt prezenti cu magazine si depozite en gros, adica chinezii, japonezii si sud coreenii lipsesc cu desavarsire, stiu, europenii profita de noi, suntem sclavi, ne dau firimituri, dar asiaticii zero, nu se intoarce nimic la noi.
Desi sunt de acord cu ce scrie @Dan_grc in coltul mintii mele (pentru ca are colturi) prefer totusi o masina facuta in japonia de una (de la acelasi producator) facuta in europa...fie ea si de vest.
Totuşi, Verzuiul a luat o măsură de precauţie: a subliniat referirea la producătorul/ii japonez/i din Europa de Vest, de teamă să nu fie “prea direct” indicând producătorii locali din Vest/Centru...
În final, volens nolens, vom ajunge (de fapt, vom fi obligaţi în mod obiectiv) să ne dispensăm de orice tendinţă de calificare a ciumei – roşie, portocalie, galben-albastră – şi o vom da la pace: ciuma universal-înţepenit-monocolor-cenuşie :)
In afara cumpararii unei case, masina este a doua mare investitie pe care o facem majoritatea dintre noi. Cred ca foarte putini realizeaza cat de important este unde se duc banii nostri. Surplusul pe care il fac producatorii auto il baga in cercetare/dezvoltare si la generatia urmatoare scot un produs si mai bun decat cel actual. Cu putin noroc pot sa ingroape concurenta. Si nu cred ca vrei vreodata sa afli ce inseamna sa ajungi sa lucrezi pentru un chinez, japonez sau indian. Cine a avut de-a face cu ei poate sa aiba o idee. Ca si cum ai lucra pentru un tigan sau pentru un maniac pentru care viata ta e ceva disposable. In ADN-ul lor e ura pentru albi pe care ii vad automat superiori, fosti colonisti si stapani de sclavi. Orice rasa de pe pamant isi doreste sa fie alb, sa se marite/insoare cu un alb, daca se poate blond cu ochi albastri.
Or fi nemtii cum sunt, sau englezii sau francezii, dar de secole, impartim cam aceleasi valori, aceleasi religii si aceleasi obiceiuri. Ca Romania a fost (si este) la confluenta a trei imperii cu culturi diferite, poate fi in avantajul nostru sau spre nenorocirea noastra. Depinde de circumstante si de dibacia celui/celor care au factorul de decizie.
In absolut fiecare cultura auto exista perle si exista rebuturi. Eu m-am nascut in Europa si traiesc in America de Nord. Cu un minim de research pot sa gasesc cel putin 2-3 variante europene sau americane pentru o masina care sa se potriveasca strict criteriilor mele, personale. Si nu cred ca in ziua de azi mai exista o diferenta atat de mare intre calitatea japo si americana de exemplu. Orice producator isi are rebuturile lui, fie de design, fie functionale, fie tehnice. Deci nu vad de unde atata ridicare in slavi a unora si punerea la pamant a altora.
Destul ca le cumpar telefoane si televizoare. Acum am un Samsung Note 5 din 2015. Data viitoare cel mai probabil o sa imi iau un Apple, nu pentru ca sunt snob, ci pentru ca vreau un produs bun pe care sa-l tin macar 4-5 ani, daca nu chiar mai mult. La bucatarie am absolut totul Kitchen Aid. E o firma americana chiar daca un pic mai scumpa, dar e locala si calitatea e peste media pietei. La fel si BBQ (gratarul). Si multe altele.
Pentru mine ca e BMW sau Mercedes, e mai putin relevant. Important este ca toti banii pe piesele de schimb sau la dealer sa mearga la firma mama, care in mod indirect are alte fabrici in Romania sau America de Nord. In felul asta ne sustinem economia locala, chiar si cu cativa centi, dar dolarii intregi nu merg in asia.
Cu timpul mi-am dat seama ca eu sunt doar un fir de praf in universul asta. Dar sunt un fir de praf care are o directie clara, luata constient. Oricat m-as agita si m-as ambala, eu n-o sa schimb cursul istoriei sau al evenimentelor. Mi-am dat seama ca si asiaticii au punctele lor foarte slabe, cu toata laudele si osanalele de pe internet. Sunt la fel de vulnerabili ca oricare altii. Dar Altcineva dicteaza cursul evenimentelor si al istoriei. Iar eu as face bine sa-mi vad doar lungul nasului si de calitatea vietii mele. Iar deciziile altora e bine sa le lasi sa fie ale lor.
Asa cum si eu fac greseli si iau decizii proaste, e dreptul celorlalti sa faca ceea ce cred ei de cuviinta, cu consecintele de rigoare. Pe termen scurt sau lung.
Iar faptul ca am zis Go BMW nu schimba cu nimic din ceea ce sunt, sau voi fi :):):) Sa fii "dezamagit crunt" de la doua cuvinte e cam mult. Cu atat mai mult cu cat nu ma cunosti. Si daca m-ai cunoaste in viata reala cine stie, poate ai fi si mai dezamagit. Have a nice week end :)
Sunt convins că ai dreptate și că toți cei care își cumpără Mercedes sau BMW o fac având în cap ideea sprijinirii economiei europene. Nici nu-mi pot imagina și nici nu pot accepta vreun alt motiv pentru achiziția unui astfel de automobil.
Ai depus un efort mult prea mare pentru a raspunde unuia care nu merita.