Toyota și Yamaha dezvoltă un motor V8 alimentat cu hidrogen: acesta produce 444 de cai putere

de Tiberiu Safta
Marti, 22.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota și Yamaha vor dezvolta împreună un motor V8 care va fi alimentat cu hidrogen. Motorul, gândit în mare parte de Yamaha, este preluat de la modelul Lexus RC F și dezvoltă 444 de cai putere.

Colaborarea dintre Toyota și Yamaha este una de lungă durată și a produs mai multe mașini emblematice. Dintre acestea, putem aminti Lexus LFA, Toyota 2000GT și ultima generație Toyota Celica.

Acum, cele două companii japoneze lucrează la dezvoltarea unui motor alimentat cu hidrogen. Asta vine după ce Toyota, alături de alte mărci nipone ca Mazda, Subaru și Kawasaki, au anunțat că vor colabora pentru a încerca să extindă durata de viață a motoarelor termice și să obțină, în același timp, emisii aproape nule.

Motorul dezvoltat de Toyota și Yamaha este preluat de la modelul Lexus RC F. Motorul original este în configurație V8, de 5.0 litri și este adaptat pentru a fi alimentat cu hidrogen. Yamaha spune că motorul dezvoltă 444 de cai putere și un cuplu de 540 Nm. Chiar dacă asta înseamnă mai puțină putere (un Lexus RC F Track Edition produce 472 de cai putere și 536 Nm cuplu), Toyota speră ca hidrogenul să păstreze în activitate motorul V8.

Un element unic al motorului este sistemul de evacuare, în configurație 8-în-1 și amplasat direct deasupra propulsorului.

Yamaha spune că modul în care este montată evacuare va oferi un sunet unic și de înaltă frecvență a motorului.

Anul trecut, Toyota a prezentat un prototip al lui GR Yaris cu un motor alimentat cu hidrogen. Mai mult, constructorul nipon a construit și o mașină de curse cu un motor cu hidrogen, care participă într-un campionat din Japonia.

Yamaha dorește să devină o companie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050. În 2017, compania japoneză a început să dezvolte primul său motor alimentat cu hidrogen pentru mașini.

via Carscoops

Comentarii (11)

  • AT pe acțiunile Tesla arată prăbușire de cotații pe termen scurt. Se sparge bula electrică.

    Interdicțiile, schimbările de reciclări și monitorizarea prafului ridicat de mașini nu vor mai constitui titluri de primă pagină, gen, niciodată.
    13 5
  • AT pe acțiunile Tesla arată prăbușire de cotații pe termen scurt. Se sparge bula electrică.

    Interdicțiile, schimbările de reciclări și monitorizarea prafului ridicat de mașini nu vor mai constitui titluri de primă pagină, gen, niciodată.
    8 6
  • Repede pana nu apare uzatul imoral sa strige ineptii p'aici, motorul asta este o opera de arta mecanica,asa da! Inca o data Yamaha isi arata adevarata valoarea,motoare super performante si mai ales super fiabile. Din pacate sunt rezervate pe viitor doar alora care inca vor mai detine ceva si vor fi nefericiti cu asta!
    14 5
  • Anonim
    Eu as miza pe motoarele cu hidrogen ca solutie a viitorului plus combustibilii sintetici . Masina electrica este doar un moft pentru tot felul de opariti si pensati care se erijeaza in mari ecologisti . A mai fost o mare bula electrica in anii 1915-1918 mai ales in America care sa spart . Ma tem ca nici acuma nu suntem departe de o prabusire . In maxim 3-4 ani ne vom edifica daca masina full electrica este viitorul.
    13 9
  • V8-ul ne place. Hidrogenul si 0 emisii ne plac. Insa, combinate nu sunt ce mai buna optiune. Exista un canal de Youtube, Engineering Explained, care a postat un clip cu diferentele economice, mecanice si de rentabilitate ale unui motor conventional modificat astfel incat sa fie alimentat cu hidrogen si un sistem fuelcell cu hidrogen, Diferentele, din cate am inteles eu din clip, ar fi mai ales de consum si, prin consecinta, de pret. Un motor, mai ales V8 de 5.0L nu consuma putin, si fiind hidrogenul greu de extras din apa (pe calea "verde" se extrage din apa, pe calea "gri" din carburanti normali) nu stiu chiar cat de rentabil va fi. Acum mai mult ca sigur motorul va fi folosit pentru curse, ca doar de-aia il si proiecteaza, nu sa mergem la servici cu el, cel putin nu comunii mortali de pe cocioc, se poate ca cei care isi permit sa conduca un V8 de 7 litri din State, vor putea si sa se joace cu un astfel de motor. Problema este inca infrastructura de alimentare cu hidrogen care este si mai redusa decat cea pentru masinile electrice normale.
    Deci nu stiu ce sa zic despre proiectul asiaticilor, decat ca este, cum a zis si Tatraurs, o bijuterie de motor, la capitolul inginerie.
    11 2
  • Nu-i nimic. Indiferent cate motoare si inventii o sa produca niste unii, vin cretinetzii de la UE si ii dau cu directivele. Dupa ce emisiile vor fi zero, ne vor pune sa conducem masini care produc ozon in timpul functionarii. Asta nu inteleg cei din industria auto: niciodata nenorocitii aia nu vor fi multumiti. De aia nu ar fi trebuit sa accepte din start prostiile cu green deal si norme de poluare!
    6 4
  • Seriff
    @Pmc, corect, dar oamenii accepta, cum am pus botul la vrajeala cu ''pandemia'', gen stati acasa ca noi mergem in vacante in Caraibe, asa acceptam si vrajeala asta cu poluarea, noua ne vand motoare de 1.0 in 3 cilindrii si troace electrice, iar ei si-o ard in S500, coloane oficiale, avioane private si vapoare.
    Pana nu se lasa cu o revolutie masiva impotriva comunistilor de la Bruxelles nu se va schimba nimic.
    10 7
  • PMC si Seriff voi vedeti numai vrajeli si conspiratii. Ca nu va convine voua.
    2 2
  • Seriff
    Nu sunt conspiratii, sunt fapte, UE vrea sa limiteze libertatea oamenilor, asa au facut si cu ''pandemia'', asa vor sa faca si cu masinile, daca tu esti atat de orb incat nu vezi asta, ai o problema, ce sa zic stai cu masca toata viata, eventual nu mai iesi niciodata din casa sa nu iei virusul minune si du-te si marca 40.000 de euro pe o masina electrica cu care nici la Constanta nu ajungi, bafta.
    1 0
  • Producerea de hidrogen e o discutie separata dar solutia unui motor termic pe hidrogen versus pila de combustie cu motor electric, nu renteaza.
    In primul rand randamentul mai mic si in al doilea rand, pe langa apa, produce si NOx.
    Deci de ce ai opta pentru motor termic in locul pilei care genereaza numai apa?
    1 0
  • @Seriff
    nu ai interdictie la S500, ia-ti si tu, pana nu ti le limiteaza UE.

    aaa, dar am uitat, la tine UE nu mai are ce sa limiteze, esti tu suficient de limitat.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru