Pe lângă prețurile care sunt încă relativ mari, principalele obstacole în adopția în masă a mașinilor electrice sunt autonomia destul de redusă și timpii mari de încărcare.
Toyota, unul dintre cei mai mari constructori auto din lume, dezvoltă inclusiv mașini alimentate cu hidrogen la care un plin durează la fel de puțin ca cel de carburant, însă în paralel este determinată să găsească o soluție și pentru acumulatorii din mașinile electrice.
Cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo, constructorul japonez și-a exprimat încrederea că va putea dezvolta un acumulator care să ofere o autonomie semnificativ mai mare decât în prezent. "Credem că tehnologia noastră pentru baterii poate schimba complet jocul cu potențialul unei autonomii îmbunătățite semnificativ", spune Didier Leroy, vicepreședintele executiv al Toyota.
În paralel, Toyota continuă însă să promeveze și mașinile electrice alimentate cu hidrogen, iar la Tokyo a expus două astfel de concepte: Fine-Comfort Ride, care promite 1.000 de kilometri intre reîncărcări, și autobuzul Sora pe care vrea să-l dezvolte în producție de serie în 2020.
Între timp, Toshiba susține că este pe punctul de a dezvolta o nouă tehnologie pentru actualele baterii Li-Ion prin care să curteze semnificativ timpul de încărcare. Japonezii au introdus oxizi de niobiu și titan în celule prin care capacitatea anodului acumulatorului se dublează.
Datorită acestei tehnologii, bateria se încarcă mult mai repede, iar calculele inginerilor Toshiba arată că o încărcare de numai 6 minute va fi suficientă pentru o autonomie generoasă de 320 de kilometri.
"Suntem foarte entuziasmați de potențialul oxidului de niobiu și titan. autonomiei și performanțelor unei mașini electrice. Vom continua să îmbunătățim performanța și intenționăm să lansăm următoarea generație a bateriilor în anul fiscal 2019", explică Osamu Hori, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare Toshiba.
În loc să aducă o îmbunătățire incrementală, această tehnologie va face diferența în privința
Mitsubishi Chooses Super-Efficient Toshiba SCiB Battery For EVs
By Stephen | June 18, 2011
Mitsubishi Motor Corporation (MMC) have selected Toshiba’s SCiB battery for its i-MiEV and Minicab-MiEV models.
The battery uses Toshiba’s proprietary lithium titanate oxide to make a long-life cell that can go through 6000 charging cycles – about 2.5 times more than regular lithium ion batteries. The battery pack can do a rapid 80% recharge in just 15 minutes, and is capable of operating in temperatures as low as minus 30 degrees Celcius.
Nu stiu de ce nu au impins pentru a face o giga factory.. ... ..
Asocierea cu Toyota imi da speranta ca bateria aceasta chiar va iesi la lumina... altfel cu Toshiba... nu stiu..