La sfârşitul anului 2015, Toyota s-a alăturat numărului tot mai mare de constructori şi companii de tehnologie care intenţionează să dezvolte sisteme autonome pentru maşini. La vremea respectivă, japonezii investeau un miliard de dolari într-un centru de cercetare şi anunţau că obiectivul este "să facă şofatul accesibil oricui, indiferent de abilităţi", prin dezvoltarea unor maşini autonome.
Între timp, planurile nu au decurs conform aşteptărilor, iar oficialii Toyota afirmă acum că tehnologia actuală nu permite dezvoltarea unor maşini autonome capabile să se conducă singure în orice condiţii, fără niciun fel de intervenţie din partea şoferului. Acest tip de tehnologie este cunoscut în industria auto drept Nivelul 5 pe o scară care începe la Nivelul 1 pentru mașinile care beneficiază de sisteme de frânare automată în caz de urgență.
"Nimeni din industria auto sau IT nu este aproape de a atinge nivelul 5. Va fi nevoie de mulţi ani şi de mult mai mulţi kilometri decât s-au făcut până acum în lumea reală şi în simulări pentru a atinge nivelul de perfecţiune necesar", spune Gill Pratt, CEO-ul Institutului de Cercetare al Toyota.În acest context, Toyota se va concentra pe dezvoltarea unor sisteme de Nivel 2, în cadrul căruia şoferul este la conducere, dar maşina are un anumit control asupra acceleraţiei, frânei şi direcţiei.
Totuşi, în cazul în care tehnologia va evolua suficient, Toyota nu exclude varianta de a trece la dezvoltarea unor maşini autonome de Nivel 4, în cadrul căruia vehiculul se conduce singur doar pe drumuri special aprobate în acest sens.
Via Automotive News
"Toyota afirmă acum că tehnologia actuală nu permite dezvoltarea unor maşini autonome capabile să se conducă singure în orice condiţii".
Conditiile sunt de cele mai multe ori cele care dau batai de cap. Una e sa conduci o masina pe o autostrada uscata si alta e sa conduci o masina pe un drum judetean in situatii de iarna.
Cei care continua cu autonomele fie au multi bani de spart fie nu vor sa faca altceva. Intr-un final, v-a fi o tehnologie de nisa care v-a merge cel mult in conditii ideale si atat.
Practic, ei merg contra curentului...
Adevarat ca n-ar fi prima data (primii hibrizi, hidrogenele...) dar stergerea din buget a 1.000.000.000 de dolari nu inseamna doar pierderi (zic eu) sau o reconfirmare a culturii fiabilitatii companiei (cum cred ca zice @misha). Inseamna, dupa mine, o repozitionare sau, mai degraba, o consolidare a imaginii de producator de masa la care inovatia nu e punctul forte. Sau e oferit rar dar/si bine. Calculati cum ar veni.
Hmm....sau stiu ei ceva? si dupa ce au trecut pe la Oracolul din Delphi au hotarat sa amane cat mai mult autonomele? N-ar fi de mirare. Acum 1 an (?) presupuneam ca toyota nu este interesata de diesel pentru ca ar avea ceva banuieli legate de viitorul acestuia. Idem, ar putea lasa industria sa treaca de bolile copilariei, si ca deobicei, sa preia o tehnologie verificata de altii.
Interesant cum ramane cu lexus....sa nu oferi tehnologie autonoma pe segmentul asta? e usor riscant. Va fi o lista cam scurta la "optionale" pentru potentialii cumparatori
Sau poate ca mai inteligent ar fi sa recupereze ceva din cursa pentru electrice? Cu toate ca electrifcarea nu e atat de complexa, am putea asista la o ofensiva extrem de agresiva a celor de la toyota pe acest segment.
si cei de la Toyota au mare dreptate, momentan nivelul 3, maxim 4, este cel care confera o siguranta la volan