Nu trebuie să fii un fan înrăit al curselor de anduranță pentru a ști câte ceva despre legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans. Până de curând, clasa regină purta denumirea de LMP1, dar costurile mari pentru dezvoltarea prototipurilor de top au făcut ca multe nume mari să abandoneze aceste proiecte.
În consecință, Federația Internațională de Automobilism și organizatorul cursei de la Le Mans au pregătit un nou set de reguli, iar locul clasei LMP1 a fost luat de noua clasă Hypercar.
Ediția din 2021 (a 89-a) a cursei de la Le Mans a fost câștigată de Toyota. Este a patra victorie consecutivă a niponilor pe Circuit de la Sarthe și prima obținută de un prototip din noua clasă Hypercar.
Mașina câștigătoare, cu numărul de concurs 7, a fost pilotată de echipajul format din Kamui Kobayashi, Mike Conway și Jose Maria Lopez. A doua treaptă a podiumului a fost ocupată tot de Toyota. Pe locul 3 s-a clasat prototipul echipei Alpine Elf Matmut.
La clasa LMP2 s-a impus echipa WRT cu prototipul Oreca 07.
Clasele GTE-Pro și GTE-Am au fost câștigate de Ferrari, cu modelul 488 GTE Evo.
Vine ea deci era curselor e-24 h și sigur triumfă Tezla Plaid cu octopus-valve și piloți tremurând de la atâtea cafele băute -- că 20 ore din 24 o să fie statul la prize. :-)
p.s. Cred c-am zbârcit-o -- fiindcă piloții vor fi roboți androgini Tesla Mălin-Bot. :-P
Trebuie sa facă eforturi sa aducă mai mulți constructori la Hypercar!
Meritul piloților Toyota, a fost ca nu au adormit la volan.
Va veni vremea când, în cursa asta va fi câştigată de electrică.
Din 24h mă uit/urmăresc cam 12-16h funcție de intensitatea cursei. La aceasta după 1h30, cam era totul clar. Duminica dimineața la 8 am deschis televizorul si după 10min am schimbat si am revenit cu 5min înainte de final.
Ca sa fac o comparație, cursa a fost ca si clasica Paris-Roubaix, cand nu ploua (anul acesta este pe 3 octombrie)
Toyota ramane in continuare cel mai mare producator auto, chiar daca VAG detine vreo 10 branduri :))
Si Corolla ramane in continuare cel mai bine vandut model international, chiar daca VAG incerca sa mai atraga clienti cu cate un soft, cu cate un led frumos colorat.
Sa dam japonezilor ce e a lor: cand zici Lexus zici fiabilitate, cand zici BMW zici cotete obosite.
Cred ca incurci oalele. Toyota nu prea reusea sa termine o cursa de 24 de ore. Au reusit sa castige doar cand s-au retras toti producatorii aia din Germania de la LMP1.
Ca Toyota este cel mai mare producator, nu cred ca intereseaza pe cineva. Cat despre fiabilitatea si calitatea interioarelor, iti pot povesti cat doresti. Extrem de fiabile au fost masinile diesel de la ei, nu cele hibride.
Trecand la nemti, ca ai tu prietenii sau cunostinte cu BMW-uri care au fost "cazanite" pentru ca nu si-au permis intretinerea lor in mod corect, asta nu inseamna ca trebuie generalizat.
Cat despre talibanul nu electricele, saracu...