În urmă cu trei ani, Toyota România a inițiat la nivel local o campanie de rechemare în service a anumitor modele Toyota echipate cu airbag Takata.
Operațiunea vizează înlocuirea capselor pirotehnice, parte componentă a airbag-urilor menționate, campanie ce se desfășoară și anul acesta.
În luna martie a acestui an, Toyota a rechemat în service în România un număr de 1.639 de autovehicule pentru care se va efectua gratuit reparația necesară.
Potrivit Toyota, rata de performare a campaniei a ajuns la 30%, ceea ce înseamnă că una dintre trei mașini din totalul celor afectate de la începutul campaniei au fost remediate. Reparația durează aproximativ 3-4 ore, în funcție de model.
“Airbagurile frontale Takata conțin o capsă pirotehnică posibil asamblată cu material pirotehnic neconform, care, în cazul unui accident în care airbagurile frontale s-ar activa, materialul pirotehnic neconform ar putea provoca spargerea capsei pirotehnice și declanșarea anormală a acestuia,” se arată în anunțul Toyota România.
În România nu a fost înregistrat până acum niciun caz de funcționare defectuoasă a airbagurilor Takata pentru niciunul dintre modelele autoturismelor vizate.
Via Toyota
Lasand la o parte faptul ca la noi, la Romanistan, o institutie abilitata nici macar nu si-ar bate capul cu asa ceva (nici beneficiarii unui astfel de studiu nu stiu daca s-ar gasi) ma intreb cam cum ar arata un top 10 marca masina vs accident rutier.