Toyota recheamă în service 1.9 milioane unităţi Prius pentru o actualizare software

de Sebastian Toma
Miercuri, 12.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Japonezii de la Toyota au anunţat că vor opera o rechemare service pentru modelul Prius. Aceasta vizează o actualizare software a unităţii de control a sistemului hibrid, care implică 1.9 milioane de unităţi la nivel global.

Se vede că Toyota a învăţat din incidentele din 2009 şi 2010. Sunt recall-uri mai dese, dar pentru probleme mai puţin grave.

Yuuki Sakurai
Preşedinte Fukoku Capital Management
Toyota a anunţat un recall pentru Prius, acesta afectând modelele produse după martie 2009. Inginerii japonezi au decis că trebuie să opereze o modificare software, care să evite potenţialul de supraîncălzire al unor componente în anumite situaţii. Popularitatea ridicată a lui Prius apărută odată cu cea de-a treia generaţie înseamnă că japonezii vor opera un recall care afectează mai mult de jumătate din producţia totală a hibridului de la Toyota, ajuns deja la a treia generaţie. Pentru moment, nu avem datele împărţite pe pieţe, dar ştim că niponii vor rechema 1.9 milioane de unităţi Prius.

În cazul în care defecţiunea pe care inginerii Toyota vor să o prevină are loc, vehiculul va intra în modul de avarie şi va reduce puterea livrată roţilor.

O turnură extremă a acestei situaţii va duce la oprirea completă a sistemului hibrid, ceea ce va duce la necesitatea opririi vehiculului în sine. Din fericire, cei de la Toyota spun că nu a avut loc niciun accident provocat de această potenţială problemă şi că nu există pagube materiale legate de vreun vehicul care să se fi defectat din această cauză. Modificările software operate sunt voluntare şi au rolul de a preveni o potenţială defecţiune tehnică.

Următorul Prius va renunţa la acumulatorii Ni-Mh în favoarea tehnologiei Litiu-Ion.

Urmareste Automarket
Toyota a trecut printr-o perioadă proastă în ultimii ani, operând cele mai multe recall-uri în materie de unităţi decât orice alt producător de automobile care operează pe piaţa din Statele Unite ale Americii, potrivit statisticilor furnizate de NHTSA, un organism care dictează aceste rechemări în service atunci când prezintă un pericol pentru siguranţa circulaţiei sau pentru consumatori, la modul general.
Pe lângă cele 1.9 milioane de unităţi Prius, Toyota va opera un alt recall în SUA, în acelaşi timp, care reuneşte 260.000 de unităţi. Acesta va viza modelele Tacoma produse în 2012 şi 2013, RAV4 produse în 2012 şi Lexus RX350 în vederea reprogramării unităţii care controlează sistemul de control al stabilităţii.

Via AutomotiveNews (înreg.) | Toyota

Comentarii (12)

  • un recall... o apa la moara :)

    astept provincia!
    12 15
  • maserati
    Atatea recall-uri au(si cu chestii grave in general),ca deja unde vad un articol despre Toyota,mai mult la lucruri din acestea ma gandesc ca vor scrie.De acum incolo fanii Toyota s-o lase usor de tot cu criticile la alte marci auto!Vezi barna din ochiul tau,nu paiul din ochiul altuia!
    15 14
  • Sincer am toata admiratia pentru marcile care se respecta pe sine. Fata de poporul roman, restul sunt la distanta enorma. In general asiaticii sunt o parte foarte importanta a traditiei unui popor, in ele regasindu-se urme de credinte si ritualuri de mii de ani vechime, si cunoasterea-repetarea lor contribuie la intarirea specificului cultural. Degeaba ne consideram noi importanti cu banii nostri si ceea ce ne permitem sa cumparam (sau sa afisam pentru a impresiona pe altii). In fata istoriei suntem la fel de mari ca un graunte de nisip. Cultura lumii in care traim nu e de ieri-de azi, si vata noastra raportata la aceea a traditiilor e cat o secunda.
    Succese Toyota si sper ca calitatea masinilor sa creasca.
    13 17
  • ma bucur ca sunt perseverenti si la orice problema mai serioasa fac un recall, lucru care la ceilalti nu se intampla sub nici o forma sa nu cumva sa li se strice imaginea; ulttrasii stiu mai bine!
    17 10
  • uite vezi?

    imi placea "despre" tine Inexo cum stateam noi la o cafenea(ua) punct com pe indelete, asa, si discutam despre ritualuri traditii etc.

    Pentru cei interesati de cunostintele incredibile ale lui inexo-cuantic e deajuns pentru orice utilizator de pe acest site sa caute pe goagal dupa "in ele regasindu-se urme de credinte si ritualuri de mii de ani vechime"

    pacat ca ti-ai schimbat numele din desdemona in inexo-cuantic. Dar anii au trecut, 10 ani de atunci, iti mai aduci aminte? si mai uita omul ce nick-name-uri foloseai pe atunci.

    pentru un adolescent de 14 ani fara prea mult timp la dispozitie trebuie sa recunosc ca erai bun. Sau buna.

    PS. ca calitatea...ei da...asta e esenta!

    sper din tot sufletul ca n-am fost off-topic dar e pacat ca un utilizator de valoarea lui inexo-cuantic sa ramana un simplu anonim
    11 7
  • kumite
    Toti producatorii au rechemari in service pt."updates",asa ca asa ceva nu-i nimic grav.
    Ia uite-l din nou pe @mafia cum bate apa in piua.Daca nu poti,nu mai incerca sa faci impresie cu cunostiintele tale.Cunostiinte ,oricum,egale cu ZERO.
    We are so fucked with such a future! Il vedeti pe asta avand o slujba adevarata ? Sa fii un obscur vanzator de toyote,asta da viitor! Vezi ca angajeaza loosers la Fukushima,nu te duci? Te mai specializezi si tu in culrura japoneza.Un seppuku te mai poate scoate din anonimat. Ave puer!
    5 6
  • vianu,

    Interesant site-ul. Numai ca scrie mai mult esentialul. Din ce citisem eu la facultatea acum 2 ani ( se implinesc curand ), volumul era mai mare despre cultura si traditiile altor popoare. Cu toate ca titlul nu este unul corect si are o bibliografie din toate volumele. Oricum iti respect perarea. Succes si sa auzim numai de bine!
    2 9
  • AndreiRN
    Nu stiu daca un upgrade de soft se incadreaza la recall dar este onorabil pt Toyota ce fac pe banul lor.
    Increderea si admiratia publicului creste.
    9 9
  • Toti producatorii auto au asemenea rechemari.La Chrysler,la fiecare schimb de ulei ,trebuie verificat daca nu este un "flash reprogramming module".Deci,toti fac,nu numai onestii de asiatici.
    8 3
  • va trebui sa ne obisnuim cu recall-uri de soft. Ma gandesc cu groaza cand vor incepe sa apara masinile semi/independente

    acum, despre, Toyota. Daca in 1.9000.000 de cazuri nu a existat nici macar o problema si ei fac recall (cand foarte bine il puteau trece sub tacere rezolvandu-l pe shestache in service)....eu vad aici respect fata de client.

    @inexo-cuantic...ce facultate ai terminat? Ma intereseaza la ce curs ai abordat traditiile "altor" popoare. A, si daca esti bun, imi poti explicita fraza asta: "asiaticii(???) sunt o parte foarte importanta a traditiei unui popor".
    9 4
  • gun cometa
    Minciuni peste minciuni... Toyota este cea mai fiabila...Ii cheama in service sa faca cinste cu sushi si niste sake.
    4 3
  • kumite
    A incercat si el, saracul,sa compuna un comentariu,si a iesit ceva .Nimeni nu stie ce a iesit,dar este ceva.Cred ca nici el nu intelege.Cand era la facultate si era in sesiuni ,facea la fel.Scriea lucrarea,sau scria despre subiect,si preda lucrarile fara sa le mai citesca.Asa ,doar sa se verifice daca are greseli. @vianu,Jeremy Clarkson de Bucale ,nu are nici macar liceul terminat.Nu-ti trebuie diploma de bac. ca sa fii vanzator de masini.
    O sa avem nevoie de programe antivirus pt.masinile noastre.Deci ,cine se apuca de asa ceva,va da lovitura.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru