În ultima perioadă, Toyota se confruntă cu două probleme distincte în privința vânzărilor de mașini. Pe de o parte, constructorul japonez a pierdut prima poziție la nivel global în favoarea rivalilor de la Grupul Volkswagen si Renault-Nissan, care profită de vânzările mari de pe piața din China.
Pe de altă parte, vânzările înregistrate în țara natală sunt în scădere constantă de mai bine de două decenii, ca urmare a îmbătrânirii populației și a faptului că noua generație și-a pierdut interesul de a deține propria mașină.
În acest context, una dintre măsurile pe care Toyota intenționează să le ia pentru piața japoneză este reducerea la jumătate a numărului de modele comercializate.
O sursă din cadrul constructorului japonez a dezvăluit că Toyota vrea ca în 2025 să aibă o gamă de circa 30 de modele pe piața din Japonia, comparativ cu cele 60 de modele comercializate în prezent. Chiar și așa, numărul de modele va fi mai mare decât cel din Statele Unite, acolo unde Toyota vinde circa 25 de modele.
În prezent, Toyota vinde circa 1.6 milioane de unități pe an în Japonia, iar obiectivul pe termen lung este ca vânzările să se stabilizeze în jurul pragului de 1.5 milioane de unități.
"Pe măsură ce Toyota începe să dezvolte mașini electrice pentru piețe precum China, Europa și Statele Unite, probabil că se va concentra pe modele pe care le poate vinde atât acasă, cât și în străinătate", anticipează analiștii de la IHS Automotive.Informațiile vin la numai câteva zile după ce Honda a anunțat că va înceta producția la o uzină din Japonia și va reduce producția cu 24% în această țară cel târziu în 2022.
Via Reuters
cativa ani (2-3-5 ani) de masinile clasice, cu motor termic, in asteptarea noilor modele ELECTRICE....cu autonomii electrice OK (500-600 km)...