Toyota a anunțat încă din luna octombrie că RAV4 va primi în premieră o versiune plug-in hybrid, iar prezentarea oficială a avut loc miercuri cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles.
Așa cum era de așteptat, varianta PHEV a celui mai vândut SUV din lume împrumută designul exteror și interior al versiunii hibride, fără niciun fel de modificări, cu excepția prezenței slotului pentru încărcarea bateriei.
Pe numele său oficial Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, noua versiune împrumută motorul pe benzină Dynamic Force cu 4 cilindri de 2.5 litri al variantei hibride. Împreună cu un boost converter, puterea totală a sistemului plug-in hybrid este de 306 cai putere, semnificativ mai mare decât cea de 222 de cai putere ai versiunii hibride.
Această creștere de performanță permite SUV-ului plug-in hybrid să ajungă la 100 km/h în 6.2 secunde, comparativ cu cele 8.1 secunde necesare hibridului clasic.
Japonezii nu menționează încă datele de consum, însă afirmă că versiunea plug-in hybrid va emite circa 30 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Deloc surprinzător, sistemul de tracțiune integrală este prezent standard și pe RAV4 Plug-in Hybrid.Toyota nu menționează capacitatea acumulatorului Li-Ion, însă precizează că acesta va oferi o autonomie electrică de 60 de kilometri, "mai mare decât a oricărui alt SUV plug-in hybrid concurent disponibil în prezent pe piață".
Datele sunt calculate pe baza noului sistem WLTP, însă constructorul menționează că valorile sunt provizorii, astfel că ar putea suferi mici modificări în urma omologărilor oficiale.
Pe piața europeană, noul Toyota RAV4 Plug-in Hybrid va fi disponibil din a doua jumătate a anului viitor, însă datele exacte vor varia în funcție de țară.
Via Toyota
1) MITSUBISHI Outlander PHEV;
2) PEUGEOT 3008 PHEV;
3) OPEL Grandland PHEV....
Am uitat pe cineva?!
Total 300 CP, ca și la 3008 Hybrid4 (suta-n 6,5 s --wow, RAV4 PHEV îl bate cu 0,2 s... :-P)
E-motorișca din faţă e integrată-n cutia de viteze e-EAT8 şi produce 108 CP. Cel din spate e identic, dar lucrează în tandem c-un invertor, un diferenţial şi o cutie de viteze compactă (demultiplicare de fapt) pt. sistemul tracţiunii integrale. De remarcat și că suspensia spate semi-independentă a fost înlocuită cu una multi-link.
...Dar și prețul e pe măsura complexității soluțiilor, adică peste 50K €.
Personal, aș paria pe un plus de fiabilitate al RAV4, din motive subînțelese pentru cunoscători (ca noi-chibiții AM ;-)) și d-aia inutil de repetat aici.
În rest, rămâne cum am stabilit :-) (se poate deduce de ex. motivul pentru care Toyota n-are vreun gând să vândă RAV4 PHEV în Australia de ex.,... ci doar în ipocrita Europă, unde eco-marxismul omologărilor UE mincinoase a emisiilor pt Plug-ins e la putere.)
*DS 7 Crossback E-Tense 4x4* e numele corect / complet al mașinăriei PSA disecate un pic mai sus.
Pentru care, btw, se declară un sprint 0-100 km/h în doar 5,9 s !!!
...Dar și emisii de numai 33 g CO2/km. Foaarte credibil, nu-i așa ?! :-P
Americanii zic si ei de o valoare de 62,8 km autonomie lur electrica (neomologata) pentru TOYOTA RAV 4 PHEV.
Mi-ar fi placut o MAZDA CX-5 PHEV, o SKODA Karoq PHEV / SEAT Ateca PHEV, cu autonomie pur electrica de 100 km WLTP... Why not ?!
La +1.825 kg de urnit nu-i însă vreo mirare. Sînt curios -- tot la modul teoretic -- cât trage la cântar RAV4 Plug-In. Probabil tot cam p-acolo.
Problema greutății nu-i legată însă doar de dinamism, fiindcă cei 300-306 CP compensează șuncile Li-Ion, cablajele, invertoarele sau magneții e-motoarelor.
Hiba e doar conexă *lestului* rămas de dus după golirea bateriei.
Plus, repet, complexitatea mult sporită a sistemului PHEV în raport fie și cu electricele *pure*.
Personal nu înghit nici măcar motoarele supraalimentate (de unde și *aspirata* mea SSS 1.6, cu o fiabilitate exemplară după 145.000 km).
M-ar tenta deci cel mult un RAV4 cu benzinarul 2.0 de 175 CP, simpluț însă cu randament de 41%.
...Dar vai, într-o ipotetică... și inexistentă versiune mai scurtă c-un metru și cu doar două uși, absentă după primele două generații...
Asa cum, in doar 7 ani (2012-2019), RENAULT a reusit, pentru modelul Zoe, practic in aceeasi carcasa, sa realizeze un salt al capacitatii bateriei de la 22 kWh la 52 kWh, chiar cred ca, nu va dura mai mult de 2-3 ani pana cand vom vedea PHEV-uri cu autonomie reala de minimum 100 km....autonomia totala masinilor PHEV pe benzina putand ajunge lejer la circa 800-1.000 km fara motoare turbo ci doar cu motorizari cu aspiratie naturala - cum am si eu acum (1.6-124 C.P.), foarte fiabila pe termen lung.....
Daca ne gandim, la modul concret, privind tehnologiile masinilor clasice, nu am vazut nicaieri ca dintr-un rezervor de benzina de 50 litri, sa existe un producator auto care macar sa poata sa dubleze autonomia unui autovehicul, in doar 7 ani.....ar insemna practic sa avem un motor ICE cu o crestere de randament de la 35-40% la circa 70-80%.....
Chiar ma amuza cand vad motorase TURBO care din 0,7-0,8-0,9-1 litru au pretentii sa scoata 80-125 C.P....evident ca in maxim 2-3-4 ani le poti pune cruce definitiv....
Pana la urma, fiecare dintre noi, doarme asa cum isi asterne...(cumpara)....
Plus ca deja greutatea bateriilor incepe sa se simta in masa totala a masinii si risti sa nu mai fie ok nici cand se misca termic nici cand se misca electric.
Eu as spune ca un compromis ideal ar fi aici pe la 50-60 km e-autonomie si restul ICE.
În ciuda complexităţii şi mai crescute pe lângă turbine, schimbătoare de căldură etc (Adblue-SCR, EGR-DPF-uri fără număr.)
(Btw, bateria de vreo 32 kWh a sus-pomenitului trădează consumul electric REAL al mastodonţilor...)
...Chiar dacă după retrogradul de mine rămân doar o aberaţie destinată exclusiv fentării interdicţiilor pentru "fraieri". Mai clar: asigurării accesului potentaţilor doritori şi de autonomii babane în centrul oraşelor.
P.S. Mai nou, RAV4 ăsta cică ar prinde suta în doar 5,8 secunde !!! Holy cow, la fel ca un Megane RS de 280 CP...
1) Iarna capacitatea unei baterii de acumulatori scade cu cca. 25-30%, in medie, datorita frigului;
2) O baterie compacta, la preturi rezonabile, avand si o capacitate mare de stocare (de ex. 500 Wh/kg asa cum promite Nikola Motors comercial pentru anul 2020),
https://insideevs.com/news/383234/nikola-motors-battery-500-whkg/
va face posibila o coabitare multumitoare intre motoarele clasice ICE si cele electrice pentru mai bine de 15-20 de ani de acum incolo....