În 2022 au fost vândute, la nivel global, 79.4 milioane de autoturisme, cu 1.27 milioane mai puțin față de 2021, arată cele mai noi date Jato Dynamics, potrivit Profit.ro.
Dintre acestea, 7.37 milioane de unități au fost reprezentate de mașinile cu zero emisii, o creștere de 66% comparativ cu 2021. Sau, cu alte cuvinte, cu aproape 3 milioane de mașini în plus.
Norvegia rămâne țara cu cea mai mare cotă a vehiculelor electrice. Din totalul de autoturisme noi comercializate, în 2022, în această țară, 71% au fost mașini cu zero emisii.
SUV-urile au fost preferatele clienților, acest segment ajungând să ocupe 39.7% din vânzările de autoturisme.
Cu 1.016.000 de unități comercializate în 2022, Toyota RAV4 a fost cel mau vândut model din lume. Locul secund a fost ocupat de Toyota Corolla (sedan), cu 992.000 de unități. Tesla Model Y ocupă locul 3, cu 747.000 de unități (+ 91%).
Urmează apoi, pe rând, Honda CR-V, Toyota Camry, Toyota Hilux, Nissan Sentra, Toyota Corolla Cross, Ford F-150 și Tesla Model 3.
via Profit.ro
Niciun model de VAG?
Tesla care e mult hulita a prins 2 pozitii in top 10, Toyota desigur ca sta bine!
7,3 milioane de electrice???
Dar oare unde se vand, ca Seriff nu vede niciuna :)) cred ca toti le iau si le tin in garaj, ca au autonomie mica si nu au unde sa le incarce:))
Încearcă sa rămâi obiectiv si totul ok.
Nu te mai emoționa inutil ca mu schimbi nimic. Așa cum tu ai pararea ta, la fel si alții.
Dacă îți dam dreptate, o sa dormi mai bine?
Petrol cars continued to grow in popularity among new car buyers, with 56,885 sold – an increase of 4.1% over the same month last year. However, the biggest rise in sales came from electric cars, with 20,522 sold, 59.1% more than in the same period last year. Electric cars accounted for 15.4% of the total new car market in April.
Combined with growing sales of plug-in hybrids, that means electrified vehicles accounted for more than one in three sales last month.
Cu fiecare maşină electrică se dă o lovitură de topor la copacul industriei poluante petroliere
Şi cu atât creează un beneficiu zilnic de bani mai mulţi în buzunarul cetăţeanului şi a ţării în care trăieşte
Şi mai puţini bani în buzunarele arabilor şi companiilor petroliere arabe, americane, britanice, norvegiene.
Mai mulţi bani rămân în UE.
Europa trebuie să apese serios pedala electrificării şi să evite riscurile Tesla şi China.
Altfel scăpăm de arabi dar dăm de chinezi şi nu scăpăm de americani.
Nu că americanii ar fi răi, dar sunt extrem de bogaţi şi diferenţa faţă de europeni se măreşte.
Bogății fac mai putini km ca nu-s agenți comerciali… mașinile scumpe fac mai putini km., ca-s masini de fâțâit nu masini de flotă. De unde scoți tu măgăriile astea?
90% din electrice adaugă încă o mașină la cele existente in posesia cuiva, gaura la buget ca-s subvenționate din bani cu dobândă, plus ca producția de baterii poluează la greu.
Nu știu cum treci strada… posibil încă te tine cineva de mâna, si sper sa fie așa ca altfel o sa bagi un nevinovat la pușcărie.
Din puțul gândirii :))
spuse sheriff, comentand "inteligent" la articolul despre tepele trase cu SH-urile reexportate
:)))
Cat mai e cafeaua la dozator in Otopeni? Si in general, merita taximetria?
Țugurlanii vor avea multe surprize la nici 2-3 ani de la prima pedală. :))))))
Cum să spui că un model e fiabil, dacă producătorul optimizează costuri pe spatele țugurlanului?