Compania de marketing Interbrand realizează în fiecare an un amplu studu despre valoarea de piață a celor mai mari companii din lume.
În segmentul auto, Toyota a rămas și în acest an cel mai important brand, cu o valoare estimată la 50.3 miliarde de dolari, în scădere cu 6% comparativ cu anul trecut. În schimb, Mercedes-Benz s-a apropiat amenințător de constructorul japonez după o creștere de 10% și ocupă locul 2 în clasament cu o valoare de piață de 47.2 miliarde de dolari.
De altfel, Toyota și Mercedes sunt singurele branduri auto care și-au făcut loc într-un top 10 global dominat de giganții IT americani Apple, Google și Microsoft. La o distanță ceva mai mare de cei doi se află BMW, care a stagnat la 41.5 miliarde de dolari pe poziția a treia.
În mod surprinator, clasamentul este completat de japonezii de la Honda (22.6 miliarde), Ford (13.6 miliarde) și Hyundai (13.2 miliarde), în timp ce Audi este doar pe locul 7 cu o valoare de piață de 12 miliarde de dolari.
Singurul constructor nou din top este Ferrari, care ocupă locul 14 cu o valoare de piață de 4.88 de miliarde de dolari, mai mare decât cea a producătorului de mașini electrice Tesla, care s-a oprit la borna de 4 miliarde.
În total, în top 100 global și-au făcut apariția 15 branduri auto, care au o valoare de piață cumulată de 261 de miliarde de dolari.
Via Interbrand
PS: Dragi redactori, sunt curios, cati din voi va-ti luat medical astazi?
2. Toyota With amarket share of 10.9 percent, Toyota sold 9.94 million vehicles in 2016. The Japanese automaker lost the leadership to Volkswagen in 2016 after nearly five years.
Read more at: https://www.drivespark.com/four-wheelers/2017/top-10-car-manufacturers-in-2016-in-the-world/articlecontent-pf59145-020233.html
mai interesanta decat locul efectiv ocupat este evolutia in timp a valorii companiilor auto.
@razr...a nu se face confuzie intre numar de unitati vandute, nivelul profiturilor anuale, valoare de piata, etc. Sunt nenumarati indicatori economico-financiari ce caracterizeaza o companie. Rezumand, valoarea de piata e chiar vitrina unei firme. Iar daca vitrina arata bine inseamna ca, undeva in spate, bucataria functioneaza.
@razr, ai prins ideea :))
Aici ar fi toate cifrele gasite pe wikipedia pt VAG
Revenue Increase €217.267 billion (2016)[3]
Operating income
Increase €7.103 billion (2016)[3]
Profit Increase €5.144 billion (2016)[3]
Total assets Increase €409.732 billion (2016)[5]
Total equity Increase €92.910 billion (2016)[5]
https://www.thebalance.com/how-to-calculate-your-brand-s-value-2295186
Aici in articol apar cateva metode importante pt calcularea valorii unui brand,dar intr-adevar dupa cum apare scris si aici,valoarea unui brand nu e o stiinta absolut exacta .
#28 Volkswagen Group
Market Cap As of May 2017
$72.9 Billion
Totusi nu am gasit exact doar pe VW ca si brand.
datele pe care le ai tu despre brandul la care faci referire sunt cele venite pe cai oficiale. Apoi wiki, stii si tu, ca nu e chiar cea mai de incredere sursa. Orice discutie pe marginea acestui constructor poate fi notata cu bifa. Unde ar scrie "conform datelor pretinse".
Personal as avea mai multa incredere intr-un kid care se jura ca nu el a spart geamul vecinilor.
Si trebuie de luat in calcul ca, in 2016 cand au trecut pe locul 2 la vanzari, au oprit productia din cauza calamitatilor naturale de la ei.