Toyota este în mod tradițional cel mai valoros brand din industria auto, iar constructorul japonez a obținut această performanță și în 2020, potrivit celui mai recent studiu realizat de compania de cercetare de piață Kantar.
În acest an, valoarea brandului Toyota a scăzut cu 3% la 28.4 miliarde de dolari, însă rivalii niponilor sunt încă departe de prima poziție.
De altfel, Mercedes-Benz este pe poziția a doua cu o valoare de piață de 21.3 miliarde de dolari, în scădere cu 9% comparativ cu 2019, în timp ce podiumul este completat de BMW, cu o valoare a brandului de 20.5 miliarde de dolari și o scădere de 12%.
Singurul brand auto din top 10 care a înregistrat o creștere este Tesla, care a progresat de pe locul 7 pe locul 4 după o creștere de 22% la o valoare a brandului de 11.3 miliarde de dolari.
Constructorul american a surclasat astfel branduri auto cu o istorie mult mai lungă precum Ford, Honda și Nissan. Ultimele trei poziții din top 10 sunt ocupate de constructorii germani Audi, Volkswagen și Porsche.
În ansamblu, brandurile auto din top 10 au pierdut 7.2% din valoare comparativ cu anul trecut.Oficialii Kantar menționează că sectorul auto a înregistrat o scădere anuală a valorii brandurilor începând din 2008, dar că cererea pentru mașini electrice ar putea conduce la o creștere.
"Începând din 2008, sectorul auto a scăzut în valoare și nu și-a mai revenit niciodată. Acesta urma să fie anul în care fiecare constructor mizează pe electric, dar am avut această întrerupere masivă care a dinamitat aceste planuri", menționează Graham Staplehurst, directorul de strategie al topului realizat de Kantar.
Valoarea unui brand este stabilită de Kantar pe baza unei formule care include capitalizarea unui brand pe bursă și percepția publicului asupra brandului. Prin urmare, valoarea brandului nu este același lucru cu valoarea pe bursă a constructorului respectiv, care se calculează strict în funcție de prețul și cantitatea acțiunilor disponibile.
Via Automotive News
Volvo cat valoreaza Marean ?
p.s. stim ca gugal tranzleit e tata iutelii dar un domn doctor psiholog cam pisalog mi-a zis ca pot sa fac fixatii la repetitii fie-va mila deci.
1. Volvo nu ia amenzi pentru practici neconcurentiale;
2. Volvo e pentru familisti,nu cocalari;
3. Volvo mizeaza pe safety,nu performanta (intrat in santuri, garduri, stalpi, omorat oameni...)
Deci Volvo e Volvo, e pentru oameni cu stil, responsabili.
BMW e pentru cocalari ca voi, deci poate fi in top pe primul loc, voi tot cocalari obisiti ramaneti :)
Daca vrei si cateva indicii cu ce face Volvo si germanii nu au reusit inca:
https://keepasking.com/2018-volvo-xc90-inside-the-most-awarded-suv-of-the-century/
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-05-29/volvo-xc90-review-the-most-stylish-suv-you-can-buy-today
Cocalarii nu stiu ce e ala still, ei merg cu troace importate :)
Sa se faca si un alt top de genul:
https://uk.reuters.com/article/us-volkswagen-emissions-porsche/volkswagen-unit-porsche-to-pay-535-million-euro-fine-over-diesel-cheating-idUKKCN1SD1BA
https://www.theverge.com/2019/9/24/20881603/daimler-dieselgate-mercedes-benz-emissions-cheating-fine
https://europe.autonews.com/automakers/bmw-daimler-vw-fined-111-million-steel-cartel
https://phys.org/news/2019-02-bmw-fined-diesel-software-error.html
https://www.driving.co.uk/news/business/bmw-mercedes-vw-accused-colluding-delay-clean-emissions-tech/
Pai cu asa top, mi-ar fi rusine sa deschid gura.
Dar la noi merge, ca prin furat cresti si te mandresti.
Rusinicaaaaaa
Bravo Romania!!!
CEO de la Audi cat mai are de stat dupa gratii???
Un top al amenzilor platite cand vedem?
Nu astea sau alea la bursa, cam cat au cotizat si cat mai au de dat germanii pe amenzi?
Felicitari Toyota si restul pentru locurile bine-meritate.