Compania de cercetare de piață Kantar Millward Brown a publicat un nou raport anual cu privire la cele mai valoroase branduri din lume.
Google, Apple și Microsoft ocupă și în acest an podiumul de premiere, iar când vine vorba despre indsutria auto Toyota își păstrează supremația. Constructorul japonez are o valoare de piață de 28.7 miliarde de dolari, în scădere cu 3% comparativ cu anul trecut.
Valoarea Mercedes a crescut cu 4% la 23.5 miliarde de dolari, însă acest lucru nu a fost suficient pentru a surclasa BMW, care a rămâne pe locul doi cu o valoare de piață de 24.6 miliarde de dolari.
"Toyota este considerat un brand fiabil, de calitate. Chiar și atunci când a avut probleme cu recall-urile, clienții spuneau că mașinile lor sunt în regulă", este explicația lui Peter Walshe, directorul Kantar Millward Brown.
Ford, Honda și Nissan ocupă următoarele poziții în fața celor de la Audi, în timp ce Tesla a înregistrat cel mai spectaculos progres.
Valoarea de piață a producătorului de mașini electrice a crescut cu 32%, la 5.9 miliarde de dolari, ocazie cu care a urcat pe locul 8 și a surclasat rivali precum Land Rover și Porsche."Povestea Tesla este interesantă pentru că nu vorbim doar de mașinile oferite acum, ci și de promisiunea pentru viitor. Există percepția că oferă o experiență fantastică chiar și printre cei care nu dețin o Tesla", mai spun oficialii companiei de cercetare.
Valoarea totală a brandurilor auto din top 10 este de 139.2 miliarde de dolari, în scădere ușoară de la cele 139.9 miliarde de dolari înregistrate anul trecut.
LOC | BRAND |
VALOAREA DE BRAND (în miliarde $) |
VARIAŢIE 2015/2016 |
ŢARĂ |
SECTOR DE ACTIVITATE |
1 | 245.6 | 7% | SUA | Tehnologie | |
2 | Apple | 234.7 | 3% | SUA | Tehnologie |
3 | Microsoft | 143.2 | 18% | SUA | Tehnologie |
4 | Amazon | 139.3 | 41% | SUA | Retail |
5 | 129.8 | 27% | SUA | Tehnologie | |
6 | AT&T | 115.1 | 7% | SUA | Telecom |
7 | Visa | 110.9 | 10% | SUA | Banking |
8 | Tencent | 108.3 | 27% | China | Tehnologie |
9 | IBM | 102.1 | 18% | SUA | Tehnologie |
10 | McDonald's |
97.7 | 10% | SUA | Fast Food |
... | |||||
30 | Toyota | 28.7 | -3% | Japonia | Auto |
35 | BMW | 24.6 | -8% | Germania | Auto |
40 | Mercedes-Benz | 23.5 | 4% | Germania | Auto |
83 | Ford | 13.1 | 0% | SUA | Auto |
91 | Honda | 12.2 | -8% | Japonia | Auto |
100 | Nissan | 11.3 | -1% | Japonia | Auto |
* | Audi | 9.4 | -1% | Germania | Auto |
* | Tesla | 5.9 | 32% | SUA | Auto |
* | Land Rover | 5.5 | 17% | Marea Britanie | Auto |
* | Porsche | 5.1 | 16% | Germania | Auto |
*Mărcile cu asterisc nu au intrat în Top 100 Cele mai valoroase mărci din lume
Topul complet poate fi consultat AICI.
Via Automotive News
Deocamdată, nimic…Din când ȋn când, obosesc și (semi)zeii. Sau se plictisesc de ei ȋnșiși.
Redactorii AM nu fac decât să dea mai departe informații pe care la află la rândul lor. Când vei vedea aici invenții în sprijinul atitudinilor pe care le insinuezi, voi fi primul care-și dă șapca jos. Deocamdată, mizele de genul ăsta sunt extrem de mici. Sau ai impresia că 100 de afișări în plus pe o știre a unui site care are peste 100.000 de afișări pe zi merită? :)
O "reinventare" ar fi binevenita....daca se doreste
PS. ala, "primul", pe ce loc e?
@scamel...ai dreptate....nobody cares about sausages
Tabelul e în articol, ar trebui să-l vezi. Am schimbat puțin codul și e posibil să fi fost din cauza asta. Dacă nu, încearcă pe alt browser.