Interbrand a publicat în această lună topul celor mai valoare branduri pentru anul 2020.
Deloc surprinzător, clasamentul pentru industria auto este dominat în continuare de Toyota, cu o valoare de piață de 51.6 miliarde de dolari, în timp ce podiumul este completat de Mercedes-Benz și BMW cu 46.3 și, respectiv, 39.8 miliarde de dolari.
Un alt producător japonez în top este Honda, care ocupă poziția a patra în top cu o valoare de piață de 21.7 miliarde de dolari.
Totuși, perioada dificilă prin care trece industria auto se reflectă și în acest clasament, întrucât valorile celor patru producători sunt în scădere. Prima creștere este remarcată abia pe locul 5, ocupat de Hyundai cu o valoare de circa 14.3 iliarde de dolari, în creștere cu 1%.
Tesla reprezintă o noutate absolută în top 100 mărci, astfel că debutează și în clasamentul dedicat mărcilor auto. Constructorul american este pe locul 6 cu o valoare de piață de 12.8 miliarde de dolari și a reușit astfel să depășească nume consacrate din industria auto precum Ford (locul 7 cu 12.5 miliarde de dolari) și alte trei branduri deținute de Grupul Volkswagen: Audi, Volkswagen și Porsche.
În afara top 10, în topul brandurilor auto apar alte 5 mărci, și anume Nissan, Ferrari, Kia, Land Rover și Mini.
Cu excepția Hyundai și a intrării Tesla, valorile de piață ale celorlalte marci auto au înregistrat scăderi comparativ cu anul precedent.Via Interbrand
sa nu confundam totusi niste lucruri...aici se vb doar de valoarea de piata a brandului, adica a marcii: numele si sigla aia, desenul, logotipul, nu de valoarea constructorului.
pe bursa, pretul actiunilor unui constructor cuprinde pe langa numele si sigla constructorului, tot activul sau fizic sau intelectual: uzine, salariati, patente tehnice, rezultate din R&D, tot-tot-tot, inclusiv planuri anuntate oficial sau zvonuri scapate mai mult sau mai putin voit, plus pasivul, adica datoriile acumulate.
ok, poate valoarea de piata a Tesla e cam umflata artificial, dar nu fii rau, nu are cum sa valoreze tot ce inseamna si detine Tesla doar 12.8 mld. aia e doar valoarea marcii. oricine are 12.8 mld ar putea cumpara ipotetic marca, daca s-ar scoate la vanzare vreodata, dar asta nu inseamna si ca va produce a doua zi masini, ci ca Model S va iesi in continuare pe uzina fabricii din california dar din ziua urmatoare va avea o sigla si nume de brand nou, nu va mai putea lipi marca tesla pe capota pentru ca a cumparat-o careva cu o zi in urma cu 12.8 mld. in rest nu se schimba nimic, va fi aceeasi masina facuta de E. Musk.
Asta inseamna ca increderea in Tesla a crescut de vreo 8 ori in timp ce BMW inca e praf si pulbere, scaldandu-se in amenzi si prostii, combinatii cu VW si Mercedes.
Deci cand mai zici ceva de Tesla, vezi ca pe la BMW inca se dau amenzi ca pute !!!
@disperatul de serviciu
Fa un exercitiu si nu mai vorbi de Bmw, iti va face bine.
Daca ar insemna ceva brandul, Lancia ar costa cateva miliarde bune dar in realitate nu da nimeni doi bani pe ea chiar daca a fost cel mai de succes participant in cel mai spectaculos si mai adevarat campionat de raliuri care a existat vreodata. Acum Lancia nu mai produce aproape nimic, nu mai vinde aproape nimic si in consecinta valoreaza mai nimic.
Sa-ti dau un exemplu. BMW a cumparat MINI. Ce avea MINI la momentul achizitiei? Capacitate de productie? active? know-how? NU, avea o IMAGINE dar una inca proaspata in memoria consumatorului. Iar BMW a cumparat IMAGINEA aka BRAND-ul.
Cand vorbesc de BMW ma amuz si ma distrez.
Despre aceasta marca si posesorii ei se pot spune urmatoarele: cei mai prosti soferi, marca cocalarilor, cei mai amendati, implicati in multe accidente ca urmare a pierderii controlului volanului, betivi, drogati....Marca cu cele mai mari costuri de intretinere :)) Dar sunt destui fudui care fac credite pentru tigai :))
Deci ar trebui ca tu sa-ti pui niste semne de intrebare de ce se face atata reclama de foarte proasta calitate.
Si desi tu le iei apararea, vezi ca sunt amendati pentru ilegalitati, pentru ca iau masinile foc si ei nu fac recall, pentru ca umbla la site-uri si aburesc clientii cu niste valori care nu sunt respectate.
Deci Tesla, desi are multe de reparat si multe de imbunatatit, inca este o companie in care se merita sa investesti.
Am investit in Tesla si mi-am luat alta marca.
Cu Tesla iesi pe plus, cu BMW pe minus.