Esential
8.42 | milioane de maşini a vândut Toyota la nivel mondial în 2010. |
8.39 | milioane de maşini a vândut General Motors la nivel mondial în 2010. |
7.14 | milioane de maşini a vândut Volkswagen la nivel mondial în 2010. |
8.42 | milioane de maşini a vândut Toyota la nivel mondial în 2010. |
8.39 | milioane de maşini a vândut General Motors la nivel mondial în 2010. |
7.14 | milioane de maşini a vândut Volkswagen la nivel mondial în 2010. |
Deşi a început anul 2010 cu stângul şi s-a confruntat cu o serie nesfârşită de recall-uri, Toyota reuşeşte să încheie în topul celor mai mari producători de automobile din lume, pentru al treilea an consecutiv.
Gigantul japonez a înregistrat o depreciere a vânzărilor pe piaţa din Statele Unite, dar a beneficiat de aportul pieţelor emergente şi de creşterea înregistrată în China. Cea mai mare piaţă auto din lume a adus japonezilor o creştere cu 19% a vânzărilor, inferioară însă celei înregistrate de rivalul GM, 29%.
În decursul lui 2010, alături de brandul de lux Lexus şi de companiile afiliate, Daihatsu Motor şi Hino Motors, Toyota a reuşit să bifeze o creştere globală de 8 procente. În aceste condiţii, Toyota se poate lăuda cu 8.42 milioane de unităţi vândute în toată lumea în 2010.
Pe treapta a doua a podiumului, nu la foarte mare distanţă, se află eternii rivali de la General Motors, ale căror vânzări au crescut cu 12 procente, până la 8.39 milioane de unităţi. Americanii au beneficiat din plin de o evoluţie pozitivă pe piaţa din SUA (2.22 milioane de unităţi), unde Toyota a scăzut cu 0.4%, până la 1.76 milioane de vehicule.
Podiumul a fost încheiat de cel mai mare constructor auto european, Volkswagen, care s-a poziţionat pe treapta a treia cu un total de 7.14 milioane de vehicule livrate în 2010, în creştere cu 14 procente faţă de anul trecut.
Christian Klingler, directorul departamentului de vânzări Volkswagen, a declarat că pentru anul viitor estimează o creştere de 5%. La rândul său, Toyota anunţă o creştere a vânzărilor, ţinta pentru 2011 fiind fixată la 8.6 milioane de maşini.
via | AutomotiveNews
Asadar, rog ceva pareri doar de la cei care au o masina Toyota, sau care au condus una. Cu ce se deosebesc ele fata de masinile americane sau europene?
P.S.: Compararea portofoliului VW Group cu cel al Toyota chiar nu isi are rosul, la bun vorbind!
Este o reteta pe care europenii au abandonat-o de mult, inca din anii '90 cand au ajuns sa aiba o imagine de marca suficient de buna, incat sa foloseasca platforme comune la mai multe modele si astfel sa diminueze costurile de productie iar vanzarile sa se mentina ridicate. Evident folosirea unor tehnici nu tocmai moderne au dus si ele la costuri limitate (de ex. vezi tehnica din Golf VI care isi are "radacinile" in cea de la Golf IV sau motoarele TDI cu origini inca din anii '80). dar ce mai conteaza cand clientul e convins ca a cumparat o masina buna, ca a avut el candva un Golf II sau III care au fost foarte bune?!
Peste 10-20 de ani atunci cand toata lumea va sti ca Toyota face masini mai bune decat VW de exemplu, atunci japonezii poate vor aborda si ei strategia actuala a lui VAG, pentru ca vor sti ca imaginea de marca vinde cel mai mult, asa cum se intampla cu VAG acum.
Unde sunt fanii care o tin tare ca e cel mai smecher la vanzari ?
2. Un mare bravo pt Toyota si GM.
Per total marele castigator al clasamentului e GM, companie considerata falimentara.
Platforma lui Golf IV s-a folosit pana anul trecut si crede-ma ca stiu ce vorbesc, masina mea desi e fabricata in 2007 pe sub caroserie e de fapt un Golf IV.
Pe ce platforma sunt facute actualele Golf VI, Passat sau Tiguan?
"Cea de-a şasea generaţie a lui Golf este extrem de apropiată de Golf V din punct de vedere tehnic şi estetic, dar Golf 7 se va diferenţia de cele două modele din ambele puncte de vedere."
In plus 206+ este altceva. Tehnic este in mare parte un 206 aparut in 1998. Iar Peugeot nu a spus ca este inlocuitorul lui 206. Pentru asta a aparut 207 care e mult diferit de 206. :)
1. Nasser Al-Attiyah Volkswagen 21h16m16s
2. Giniel de Villiers Volkswagen + 49m41s
3. Carlos Sainz Volkswagen + 1h20m38s
@Fulger, ai mers sau ai avut vreodata o Toyota??
Am avut o Corolla Verso si din momentul in care am pornit motorul si am plecat din parcare am inteles de ce Toyota este si va fi numarul 1. Si stai linistit ca am condus suficiente modele de la diverse marci cu mai mult sau mai putin prestigiu cat sa imi fac o parere destul de avizata.
@topic
Degeaba o sa depaseasca grupul VAG pe Toyota, sa nu uitam cate marci sunt in grupul VAG care cumuleaza vanzarile si cate sunt in gupul Toyota, unde grosul este dat doar de doua, Toyota si Daihatsu.
Deci orice s-ar intampla Toyota ca marca va ramane cea mai populara si mai vanduta muuuulta vreme de-acum incolo.
Am testat un AURIS si de atunci imi doresc sa cumpar o Toyota indiferent de model ...astept reactii!!!
PS:Corolla e cel mai bine vandut model din lume dupa Beetle -modelul vechi, VW Golf e urmatorul pe lista.
@Rio Am condus Toyota Corrola...dar in Cipru vreo 3 zile si avea volan pe dreapta. Am ramas cu o parere foarte proasta. Stiu ca sunt foarte subiectiv dar prima parere conteaza.
Tot despre japoneze.......Honda Civic e o masina f buna dar zilnic conduc un Koleos care o cam bate la toate capitolele.
.....parerea mea....
Corolla este cel mai bine vandut model auto din lume si PUNCT! apoi pe locurile 2-3 urmeaza celelalte.
@fulger
Parerea ta foarte proasta despre Corolla este foarte de luat in seama in detrimentul celor aproape 40 de mil de oameni care au achizitionat aceasta masina dea' lungul timpului.
Reusesti sa compari un Civic cu un Koleos iar rezultatul este la toate capitolele in favoarea Koleos-ului... imi pare rau dar repet : esti mai prost ca noaptea.