Toyota şi-a propus un obiectiv ambiţios ca până în 2050 să reducă emisiile de dioxid de carbon cu 90%, considerând că la vremea respectivă va comercializa doar maşini hibride şi electrice.
Ca parte a acestui plan, constructorul japonez pregăteşte pentru anul viitor o serie de lansări care vizează întregul tren de rulare al unei maşini. Primul pe listă este un motor de 2.5 litri cu 4 cilindri şi injecţie directă, primul din noua familie Dynamic Force Engines, care va avea o putere mai mare prin scăderea pierderilor de energie determinate de fricţiunea internă. Datorită eficienţei sporite, noua unitate de propulsie va avea un consum cu circa 20% mai mic.
De asemenea, Toyota va lansa şi noul sistem de propulsie hibrid Multistage Toyota Hybrid System II, mai mic, mai uşor şi mai compact decât actuala versiune. Potrivit japonezilor, principala noutate este că generatorul va fi capabil să furnizeze putere către roti atunci când maşina rulează în mod integral electric, ceea ce înseamnă o îmbunătăţire a acceleraţiei cu circa 10%.Pe lângă aceste noutăţi, Toyota pregăteşte şi o nouă generaţie de cutii de viteze automate cu 8 trepte (Direct Shift-8AT) şi 10 trepte (Direct Shift-10AT), ultima dintre ele fiind dezvoltată în special pentru maşini premium cu tracţiune spate, astfel că probabil va fi implementată şi pe viitorul Lexus LS, programat să apară în 2019.
Următorii 5 ani vor fi însă la fel de plini pentru japonezi, care intenţionează să aibă o gamă complet nouă formată din 9 motoare, 4 cutii de viteze şi 6 sisteme hibride. Astfel, până în 2021, Toyota şi-a propus ca aceste noutăţi se fie prezente pe 60% dintre maşinile comercializate în Europa, SUA, şi China.
Via Motor1
CVT-ul nu ii ajuta la consumuri reduse.Este adevarat ca nu este cea mai buna solutie,mai ales pentru puristi,dar in cazul unui hybrid,CVT-ul transmite mai eficient puterea de la motorul/motoarele electrice la roti.
Ceea ce au uitat baietii de la Automarket sa precizeze este faptul ca noul motor de 2.5 litri are un randament termodinamic de 40%,respectiv 41% in cazul in care este "ajutat" de un sistem de propulsie hybrid.Asta il face cel mai eficient motor de pana acum.Nemtii reusesc cu greu sa atinga aceste cifre cu un motor turbo-diesel si stim cu totii ca un motor diesel are in general un randament cu 2,3 procente mai ridicat comparativ cu un motor pe benzina,in cazul unui turbo-diesel,cifrele ajungand chiar mai sus.Motorul de 2.5 litri este unul pe benzina si aspirat natural.Japonezii ajung usor,usor sa isi respecte promisiunea(Mazda),aceea de a face motoare Otto cu eficienta si cuplul motor al unui diesel,nemtii...ne "incanta" cu al lor TDI,care merge pe acelasi principiu de functionare de 15 ani incoace,dar cu mai multe turbine,cu softuri mincinoase si cu inventii care nu ne ajuta la nimic(vezi gurile de ventilatie de la noul Porsche Panamera care sunt controlate electronic cu ajutorul display-ului central sau noile faruri Mercedes care proiecteaza semne de circulatie pe asfalt).
Astept sa vina baietii destepti de pe acest website sa ma contrazica si sa incerce sa ma convinga ca nemtii au inventat roata.
PS. Nu arunc cu noroi in masinile nemtesti,nu ridic in slavi masinile japoneze,nu am mai postat aici decat 2-3 comentarii,deci da,nu sunt unul din baietii aia cu care va certati voi zilnic.
CVT-ul nu ii ajuta la consumuri reduse.Este adevarat ca nu este cea mai buna solutie,mai ales pentru puristi,dar in cazul unui hybrid,CVT-ul transmite mai eficient puterea de la motorul/motoarele electrice la roti.
Ceea ce au uitat baietii de la Automarket sa precizeze este faptul ca noul motor de 2.5 litri are un randament termodinamic de 40%,respectiv 41% in cazul in care este "ajutat" de un sistem de propulsie hybrid.Asta il face cel mai eficient motor de pana acum.Nemtii reusesc cu greu sa atinga aceste cifre cu un motor turbo-diesel si stim cu totii ca un motor diesel are in general un randament cu 2,3 procente mai ridicat comparativ cu un motor pe benzina,in cazul unui turbo-diesel,cifrele ajungand chiar mai sus.Motorul de 2.5 litri este unul pe benzina si aspirat natural.Japonezii ajung usor,usor sa isi respecte promisiunea(Mazda),aceea de a face motoare Otto cu eficienta si cuplul motor al unui diesel,nemtii...ne "incanta" cu al lor TDI,care merge pe acelasi principiu de functionare de 15 ani incoace,dar cu mai multe turbine,cu softuri mincinoase si cu inventii care nu ne ajuta la nimic(vezi gurile de ventilatie de la noul Porsche Panamera care sunt controlate electronic cu ajutorul display-ului central sau noile faruri Mercedes care proiecteaza semne de circulatie pe asfalt).
Astept sa vina baietii destepti de pe acest website sa ma contrazica si sa incerce sa ma convinga ca nemtii au inventat roata.
PS. Nu arunc cu noroi in masinile nemtesti,nu ridic in slavi masinile japoneze,nu am mai postat aici decat 2-3 comentarii,deci da,nu sunt unul din baietii aia cu care va certati voi zilnic.
CVT-ul ăla ajută și la niște senzații de toată jena. În plus, nu e disponibil decât împreună cu motoare slabe.
Loc e de imbunatatit, au nevoie de cutii de viteze performante. Iar consumul hibridelor e unul fantezist care nu se regaseste in realitate, un diesel e mult mai eficient, dar e drept ca polueaza mai mult.
In general motoarele Toyota sunt cuplate la cutii de viteze cu trepte lungi care incearca sa reduca consumul, dar asta se regaseste in performante modeste.
GS450h are motor slab?Cu CVT-ul ala ajunge de la 0 la 200 in 17 secunde.Cam atata ii ia si lui BMW m550d,care are 3 litri diesel,3 turbine,381 de cai si cuplu motor urias.Iti da senzatii de toata jena?Ai mers vreodata cu un GS450h?Acceleratia este atat de liniara si te tine in scaun pana la 200,o masina din clasa Executive Sedan,cu aproape 0 intentii sportive,spre deosebire de M550d.
@Andrei
Audi A3 1.2 TFSI.Consum declarat 5% mixt,in realitate 8-8,5%.Daca avea si CVT...
P.S. E de loc din Sinaia.
Prius, consum mediu real 4,7% in utilizare normala spre dinamica (ata cat se poate). Am mai scris asta si alta data. Ori esti nou si crezi ca in anul 2016 spre 2017 mai poti prosti ori esti vechi cu memoria scurta.
nici nu stiu de ce imi mai bat gura, evident ca n-ai sa ma crezi.
si da, acceleratiile nu iti scot aerul din plamani iar pe viraje nu e kart dar, poate nu stiai, hibrizii de la Toyota au si ei clientii lor.
Apropos, ai mers cu RAV hibrid 4x4? Vreau sa spun daca ai condus masina nu ca ti-ai imaginat asta. Pentru ca, sincer, mai degraba fabulezi. Sau oricum vorbesti din auzite.
Pai cand vreodata sa aiba corolla 1.6 cvt consum 9% mediu,cand consumul ala il are la 150 km/h.la mers normal, 100km/h,consuma 5, 5.5% iar in oras este capabila sa stea la 1200 de turatii cu 60km/h,consum 4.5%.la acceleratii pana la viteza de croaziera este posibil sa aiba consumul mare(30-40%) lafel ca orice alta masina si asta pentru perioade foarte scurte.masina asta la mers normal,urban+extra urban nu depaseste 7%,asta reiese si din testele de pe youtube .skoda fabia 1.4 tdi in primele 3-4 trepte de viteza,daca e putin turata(pana in 3000),consumul instant este 50.
Fugi ma de aici cu junghiurile tale de Lexus ! :)))
Pomenești de motorul de 2,5 l cu eficiență termodinamică mărită. Apoi îl confunzi cu un motor Otto. Nu e Otto, amice. Mai caută!
Pomenești de motorul de 2,5 l cu eficiență termodinamică mărită. Apoi îl confunzi cu un motor Otto. Nu e Otto, amice. Mai caută!
Nu iti mai raspunde singur ca nebunul ! Era o vorba...sa vb singur e normal....dar e grav cand iti raspunzi singur si mai afli si lucruri noi. Gen tu 100% .
Cred ca singurul de aici care foloseste mai multe nickname-uri tu esti.Acum,scoateti unghia din gat si ori vii cu niste opinii sustinute totodata de argumente,ori nu ne mai stresa.
Fugi ma de aici de sarantoc. Tu nu ar trebuii sa ai dreptul la viata pe lumea asta!
Sa speram ca se va schimba sau macar sa nu continue raul ....de si nu cred fiind toti in momentul de fata o apa si un pamant ! Eu nu mai sper la nimic nou pana nu va veni la putere generatia 2000 ! Nici macar generatia mea nu e ok...90. Abea atunci daca vom avea noroc sa nu se perpetue rudele celor de acum, vom vedea Romania infloritoare. Eu nu cred ca mai prind...nici copii mei. Poate nepotii mei....