Vânzările de maşini diesel au scăzut cu numai câteva procente pe continentul european după apariţia scandalului Volkswagen în toamna anului trecut, însă cumpărătorii sunt semnificativ mai interesaţi de propulsia hibridă. Acest lucru se potriveşte ca o mănuşă pentru Toyota, care are o gamă diversificată de modele hibride pentru piaţa europeană.
Dacă anul trecut niponii au vândut în Europa 209.000 de unităţi hibride, adică 24% din totalul unităţilor comercializate, numărul va creşte la 290.000 în acest an (30% din totalul vânzărilor), iar obiectivul este ca procentul să ajungă la 50% până în 2020.
"Europenii se obişnuiesc cu hibrizii. Obiectivul nostru este ca 50% din vânzările noastre să fie hibride în 2020 de-a lungul Europei. Asta nu ne avantajează doar din punct de vedere tehnologic, ci şi datorită faptului că propulsia hibridă ajută puternic la construirea brandului", afirmă Johan van Zyl, CEO-ul Toyota Europa.
Pentru moment, vânzările de maşini hibride în Europa este aproape nesemnificativă: doar 2% dintre maşinile vândute pe Bătrânul Continent au o astfel de propulsie. În România, Toyota are versiuni cu propulsie hibridă pentru modelele Yaris, Auris şi RAV4, însă oferta este mai bogată în cazul brandului Lexus: CT, IS, GS, NX şi RX.Pentru acest an, compania şi-a propus să vândă 900.000 de modele Toyota şi Lexus în Europa, cu obiectivul de a creşte la un milion de unităţi pe termen mediu. În prezent, 70% dintre maşinile grupului vândute în Europa sunt produse în Rusia sau Turcia.
Via Automotive News
Sincer, m-ai adus la stadiul sa urasc japonezele. Si sint posesor de japoneza. Intelege ca nu exista masina sau brand absolut. Fiecare are felia lui de piata si fiecare model in parte se adreseaza unui segment de public. De multe ori, chiar daca se mai si intrepatund, zonele astea sint diferite.
Numai bine!
Nu stiam ca o opinie ''on topic'' se cheama ''fanatism'' . Ai tot dreptul sa nu citesti. Multumesc ! Numai bine !
Ai dreptate, o masina chiar ca pentru ''sarantoci'' . Cine da 100 mii euro pe un Land Cruiser sau 19 mii pe un Yaris hybrid e chiar un ''sarac'' care n-are bani, ce sa zic foarte ''inteligenta'' observatia. Acum ma intreb cum e cel cu coaja de Passat B6 săcănd hănd? Probabil paduchios ........ Domnul cu tine fiule ! Ferice de cel sarac cu duhul !
@top. Un comentariu elaborat ca deobicei +1
Salut Dane ! Calculul celor de la Toyota este destul de realist. Ei sunt pionierii acestui ''tren'' de propulsie. In plus nu stiu ce sa zic ? Golf GTE de 50k euro sau Auris HSD de 20k euro ? Eu zic ca europenii vor alege prima varianta avnd in vedere problema VW nu tocmai roz. La clasa mica au Yaris HSD de 13k euro ( in oferta Toyota ) , probabil cel mai accesibil hybrid la nivel mondial nu doar din clasa mica. Nu au o gama de masini electrice ? Rav4 EV , IQ EV, Yaris Ev astea ce sunt , pe pacura ?Domnul cu tine fiule !
Golf GTE este singura compacta de la VW cu propulsie hybrid, doar ca fata de Auris HSD ( concurentul rival ) are un pret nesimtit de mare, iar ca parte tehnica camufleaza ''calitatea'' nemteasca la cote ''ridicate''. Intelegi tu ! Cu asa preturi, cel mai probabil vor supravietui din carne tocata afumata : carnaciori picanti.
Una are 99 cp alta are 204cp , chiar nu vezi o diferenta? Sau asa faci tu comparative?
Golf GTE este hybrid plug-in ( f important) , auris e doar un hybrid.
Sa zic si de cutia jenanta CVT in comparatie cu DSG6 ?
Ca sa nu mai zic ca auris ala la 20k e cel mai jos iar la 50k ai pus tot de era. GTE pleaca de la 36k si este mai dotat in acesti 36k decat auris in cei 20k .
Comparatie amatoristic de un obsedat.
Acum ma intreb care e amatoru obsedat??!! pff!!
In varianta de top are ce trebuie? :)) pai parca comparai cu cea de 20k.
Esti praf , sincer.