Noua generaţie Toyota Prius se pregăteşte deja în laboratoarele japonezilor. O confirmă chiar oficialii brandului, care susţin că lista îmbunătăţirilor va fi una extrem de lungă, comparativ cu ceea ce avem astăzi în faţă.
Coordonatorul programului de dezvoltare al viitorului Prius a dezvăluit că noua generaţie „va oferi o economie de carburant îmbunătăţită, ascunsă într-un produs compact, capabil să ofere o masă redusă şi costuri mici de exploatare. Performanţa noii generaţii de motoare se va reflecta în progresul obţinut la nivelul bateriilor, al motorului electric şi al celui convenţional.”
Satoshi Ogiso, director executiv în cadrul Toyota, a declarat că viitorul Prius va miza pe o reducere a dimensiunilor trenului de propulsie hibrid. Acest detaliu se va oglindi şi în interior, acolo unde pasagerii vor avea parte de ceva mai mult spaţiu.În ceea ce priveşte eficienţa, Toyota caută să reducă media de consum actuală, de 4.7 litri/100 de km, cu aproximativ 10%. Primele estimări ale lui Ogiso anunţă un consum mediu de 4.2 litri/100 de km.
Aşteptat să debuteze abia în 2015, dacă judecăm după ciclul de viaţă de 6 ani al modelului, viitorul Prius va păstra dimensiunea actuală a gamei, preferând să se concentreze pe toate derivatele de caroserie actuale, precum şi pe versiunea alimentată la priză, care va fi dezvoltată în paralel cu cea clasic hibridă.
Prius hibrid va beneficia de o nouă generaţie de baterii litiu-ion, capabilă să scurteze timpul de încărcare şi să se preteze încărcării fără fir. Bateriile vor fi capabile să înmagazineze suficientă putere pentru a ţine în viaţă un motor electric mult mai puternic decât cel actual. Şi motorul convenţional pe benzină va avea resurse mai generoase şi, pe lângă acestea, va fi, potrivit Toyota, cel mai eficient din lume.O premiză îmbucurătoare pentru modelul care va conduce ofensiva noii platforme cu arhitectură globală, ce va fi folosită şi de Corolla şi Camry.
Alături de detalii oferite despre viitorul Prius, Ogiso a dezvăluit şi că primul vehicul propulsat cu celule de hidrogen produs de Toyota va fi introdus oficial în 2015.
via automotivenews (înreg.)
Comentarii (4)