Toyota a prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles o actualizare pentru Prius prin care introduce câteva noutăți atractive din punct de vedere tehnic pentru cel mai popular hibrid din lume.
În plus, constructorul japonez a operat și o serie de schimbări de design preluate de la versiunea plug-in hybrid.
Toyota Prius facelift: date esențiale:
● Dezvoltat pe aceeași platformă Toyota New Global Architecture (TNGA), Prius facelift este disponibil în două noi culori de caroserie: Emotional Red și Aqua Breeze;
● Forma blocurilor optice a fost simplificată, iar farurile LED oferă acum un câmp de iluminare mai mare; partea din spate are linii de design sub forma unui trapez inversat în jurul plăcuței de înmatriculare, în timp ce stopurile au fost ușor restilizate;
● Jantele din aliaj de 17 inch au primit de asemenea un design nou;
● La interior, schimbările sunt chiar mai subtile: unele elemente de pe panou cu instrumente au fost ușor repoziționate, tapițeria are un finisaj modificat, iar spațiul alocat pentru încărcarea wireless a telefoanelor este mai mare. Japonezii nu au oferit însă nicio imagine cu interiorul.
Sistem de tracțiune integrală
● Cea mai importantă noutate introdusă pe Toyota Prius facelift este sistemul de tracțiune integrală Hybrid AWD-i: Toyota a introdus un motor electric are acționează asupra pneurilor de pe puntea spate;
● Motorul electric intră automat în funcțiune la pornire și rămâne activ până la viteza de 10 km/h. De asemenea, motorul electric este activat automat și atunci când senzorii detectează condiții de aderență scăzută: pe zăpadă, pe asfalt umed sau pe suprafețe de rulare alunecoase, la viteze cuprinse între 10-70 km/h;
● Motorul electric este alimentat cu energie prin intermediul unei baterii Ni-MH adaptată inclusiv pentru vreme rece.
Debutul european al lui Toyota Prius facelift va avea loc 18 ianuarie 2019 cu ocazia Salonului Auto de la Bruxelles.
Via Toyota
multumesc
Începând de la generația 4, locul lui Prius în gama Toyota e de vitrină tehnologică pentru hibride. Cine dorește hibride cu design ceva mai clasic, are de unde alege: Yaris, Auris/Corolla (eventual break), CHR, RAV4... Vânzările de Prius scad încontinuu, dar vânzările totale de hibride Toyota cresc an de an.
Prius a deschis un drum și a arătat că se poate ca o mașină încăpătoare, pe benzină să aibă consum de diesel mic. Acum, când gama este mult mai largă, își permit mai mult ca altădată să dea mână libera designerilor și să facă experimente pe Prius.
Este printre cele mai urate masini din lume, nu inteleg cum a primit aprobare sa iasa pe piata.
Prius 3 - Exterior drăguț, interior puțin mai futurist
Ultimul Prius, adică acesta ce este prezentat în știrea de mai sus, după părerea este este chiar elegant, îmi place că au renunțat la liniile alea dubioase de la faruri, acum arată chiar bine.
Părerea mea.