Toyota Prius, consum de Cartea Recordurilor: 2.5 l/100 de km într-o aventură de 5.168 km

de Alexandru Monenciu
Vineri, 13.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un exemplar Toyota Prius LE, din SUA, a reușit să intre în Cartea Recordurilor Guinness cu consumul său de combustibil. Proprietarul a parcurs peste 5.100 de kilometri, iar bordul a indicat un consum de 2.5 l/100 de km.

Noua generație Toyota Prius demonstrează că este una dintre cele mai eficiente modele electrificate de pe piață. Totul se datorează unui exemplar Prius LE care tocmai a intrat în Cartea Recordurilor Guinness datorită consumului extraordinar de redus.

Mai exact, Wayne Gerdes s-a urcat la volanului unui exemplar Prius LE și a condus din Los Angeles până în New York. Cu alte cuvinte, a traversat Statele Unite ale Americii de la vest la est, o călătorie de 5.168.7 kilometri.

A urcat chiar și la altitudini de 2.100 de metri și a traversat, inclusiv, deșertul Mojave, unde temperaturile ajung foarte ușor la 40 de grade Celsius. La finalul acestei aventuri, bordul mașinii a indicat un consum mediu de doar 2.5 litri/100 de km.

O cifră de consum care a făcut ca acest exemplar Toyota Prius LE să intre direct în Cartea Recordurilor.

Din păcate, Gerdes nu a menționat de câte ori a alimentat și nici cât l-a costat combustibilul. Dar, dacă facem un calcul simplu, nu este imposibil ca omul nostru să fi acoperit aproape 1.700 de kilometri cu un singur plin.

via Carscoops

Comentarii (19)

  • Deci e HEV nu PHEV da?
    Am Civic eHEV si indeed e o placere si poate scoate si sub 4 la suta pe drumuri nationale
    10 4
  • spaclu lu manole
    Acum 5-6 ani erau proprietari de Chevy Volt care faceau plinul de doua ori pe an. Daca incarci acasa si ai naveta scurta, cam asta e consumul. Un plug-in hybrid cu raza in jur de 100km are sens cand stai in metropole sau la periferie si uneori iesi la drumuri lungi.
    Ce mi se pare dubios la stirea asta e ca nu ni se spune cum a alimentat, unde a incarcat si cat a durat traversarea.
    13 12
  • Daca nu are pachet M performance si accesorii din fibra de carbon, e tot degeaba.
    Consumul mic e pentru sarachi. Aia batosani adevarati fac teste cu cat de rapid au traversat ei Statele Unite, nu cu ce consum.
    Daca era cu motor DIZAL scotea si mai putin si nu oprea niciodata sa alimenteze, conducea continuu. Va zic eu ca se poate, avem experti in Romania care pot face asta.
    12 27
  • @AM
    Scotociti internetu poate gasiti si stirea cu un BYD plug-in cu consum de 2.9% confirmat/batut/neconfirmat de n ori. E vorba de cel care a facut 2k+ km cu un plin de benzina si baterie si conditiile in care s-a reusit/ratat obiectivul.
    Nu de alta dar cu asemenea consumuri si costuri de rulaj, apar intrebari justificate daca mai are rost bataia de cap cu o electrica pura.
    20 4
  • Banditos
    Cred totusi ca acest consum e facut pentru record. In real life cu greu obtii asa ceva. Nu imposibil dar nu poate fi trecut la...rutina.

    As fi zis ca oferta exclusiv plug-in a Priusului pe piata Eu e o greseala impardonabila popularitatea hibridului simplu fiind de netagaduit. La prima vedere se lasa loc, inconstient, Hondei cu al sau EHev. Dar uite ca Honda nu puncteaza deloc cu un hibrid care bifeaza bine cam la toate capitolele.

    Si atunci ce se intampla?
    6 4
  • Da-o naibi, ai uitat schimbatul culorii și cocalarii, poi se poate? ;)… a și softuri mincinoase, incurajatul condusuluj sportiv etc. nici copy/paste nu mai poți? Sorry ai have nou club sau
    Ca tot veni vorba, ce încurajează infrastructura din România? Condusul relaxat, cu viteza constantă, fără nevoia de a efectua depășiri sau mersul bară la bară.
    8 1
  • Conteaza si viteza medie, ptr ca daca a fost de 30km/h cred si eu..
    Poate a taiat din clima ca sa scoata consumul asta
    10 2
  • Era un nene austriac care a scos 2% cu o scoda Fabia pe vreo 2000 km. Și asta acu destul de multi ani
    9 4
  • Avem un "nou " membru, cu o încercare ușor diferită, știe ce apreciază clienții și ce trebuie sa cumpere, la o hibridă apreciază mai mult bateria, dar hibridele se vând mai bine ca electricele, concluzia este ca le place mai mult electricul :) .
    11 3
  • @dan_grc
    Tu trebuie sa comentezi la rubrica "importuri troace DIZAL de la germani" sau "gunoierii Europei nu se dezmint".
    Cand sunt stiri despre masini electrice sau hibride, tu care nu ai habar ce sunt astea ar fi bine sa te abtii.
    E plina Romanica de experti din astia care habar nu au cum functioneaza o masina, dar se baga sa isi dea cu parerea peste tot.
    Lumea evoluata stie cum sa le foloseasca si le cumpara in continuare.
    Voi ramaneti la cotete.
    7 11
  • Când testam eu seria 5 F10 hibrid, în 2012, tu descopereai internetul, diferența era ca atunci nimeni nu știa ca ești deștept.
    9 4
  • serios ? a indicat calculatorul de bord 2,5 l/100km?? chiar nimeni nu mai stie calcula consumul la o masina???
    0 0
  • oricine
    Testele astea sunt făcute pentru marketing și fraieri. Faci la roți o presiune de 4.0 bari (deci roți ca la tren ), mergi pe unde vrei tu ca să nu intri în ambuteiaje și preferabil noaptea, mergi cu ce viteză vrei tu nu ca să ajungi la timp undeva, mai îi rogi pe băieți să umble la calculator ca să fie bine să nu fie rău, iar în final dai pe goarnă o gogoașă care în viața reală nu o s-o găsești niciodată. Pentru că eu să ajung la servici aflat la 8 km de casă stau la cozi 30 de minute și mai merg cu viteza melcului încă 10-15 minute. Acum două săptămâni am plecat de la Olimp, am prins o coadă de vreo 45 minute pentru a traversa Euforiile și când m-am uitat la consum aveam 25,4 litri la suta de kilometri. Asta ca să știți că și eu pot fi campion la consum.
    2 0
  • Banditos
    @K62i

    Te pierzi in detalii irelevante. La o contorizare de 5.200km, consumul afisat e si cel real.
    1 0
  • Cam da, în mare. Ce se poate în “laborator” este complet irelevant!!!
    0 0
  • Probabil eu am studiat un altfel de fizică.
    In ce univers bateria + motor termic + motor electric sunt mai eficiente decât un simplu motor termic ?
    Așa se lauda unii că au descoperit și perpetuum mobile , lăsând gluma la o parte bateria și motorul electric cântăresc ceva in plus iar motorul munceste sa traga masina plus să incarce bateria ,daca motorul de pe pryus este minunat , elimini bateria și motorul electric și devine și mai minunat.
    1 1
  • Banditos
    @Eugen

    Poti obtine dintr-un motor de 2.0 aspirat 183CP/300Nm si un consum urban de 4,5% si mediu de 4,8%?
    1 0
  • Daca masina cantareste Putin peste o tona , posibil.
    0 0
  • Banditos
    sigur, sigur
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru