Toyota despre primul prototip hibrid al mărcii: "Nu am reuşit să-l mişcăm pentru 49 de zile şi nu ştiam de ce"
Caroseria celei de-a patra generații Prius este cu 60 de milimetri mai lungă decât a predecesorului, cu 15 milimetri mai lată și cu 20 de milimetri mai joasă decât acesta. Aerodinamica a fost îmbunătățită, iar Prius are până și grilă a radiatorului care se închide automat pentru a îmbunătăți Cx-ul.
Datorită acestor modificări, modelul hibrid japonez este mai spațios atât pentru pasageri, cât și pentru bagajele acestora. În plus, pe lângă platforma tehnică, Prius are o suspensie reproiectată pentru ambele punți, fiind aleasă o soluție cu brațe A duble. Din punctul de vedere al tehnologiei, Toyota echipat noul Prius cu tehnologii de asistență a șoferului precum sistem de monitorizare a menținerii benzii de rulare, tempomat dinamic cu radar, asistent de fază lungă, sistem de citire a semnelor de circulație și sistem de frânare pre-coliziune.Test drive Toyota Prius facelift
La nivel de interior, Prius s-a schimbat complet față de generația precedentă. De la volanul cel nou, cu trei spițe și ornamente albe, până la consola centrală complet nouă și ornamentele albe asortate cu cele de pe volan. Remarcăm mutarea selectorului de viteză pe bord sub forma unui joystick de dimensiuni reduse, alături de care se află și sistemul de comutare a benzilor de rulare. Sistemul de multimedia este nou și este asociat de un sistem de climatizare cu comenzi clasice, dar cu butoane noi.
ANALIZĂ: Cele mai accesibile maşini hibride şi electrice de pe piața românească
Japonezii nu au prezentat informații referitoare la sistemul de propulsie hibrid al noului Prius, dar au specificat că fiecare componentă a motorizări este nouă sau revizuită și că totul este optimizat la cele mai reduse toleranțe posibile de actuala tehnologie. În plus, componentele hibride au trecut printr-un program de reducere a masei și gabaritului, iar întregul sistem de propulsie oferă o eficiență termală de peste 40% și o reducere dramatică a consumului de carburant. Opțional, japonezii vor oferi un sistem de tracțiune integrală pentru hibridul lor. Noul Prius va fi disponibil în șapte culori de caroserie, printre care se numără și nuanța de roșu din fotografiile oficiale de presă, numită Hypersonic Red.Test drive Toyota Prius Plug-in Hybrid
Via Toyota
Întrebare off-topic : În unele prezentări Toyota am văzut modele cu numere cu bandă albastră pe stânga, steagul Europei, dar pe care nu scria un cod de țară, ci EUR. Am căutat oriunde și nu am găsit numerele astea. Sunt doar puse de Toyota pentru prezentări să arate că sunt modele pentru Europa?
apare de doua ori mai lunga....cred ca o marire se refera la ampatament sau la inaltime, rog corectati !
un monovolum in locul actualul Verso , model 2010, ar trebui sa apara curand pt ca japonezii sa nu iasa total din categoria monovolumelor , care la nivelul intregii Europe, reprezinta inca cca 15% din vanzari (Honda FRV, Misubishi Grandis si Mazda 5 au abandonat meciul cu tripleta franceza si cu cea germana)
In principiu, modelele cu eur, la numere sunt pentru europa si sunt desenate de francezi, iar noua platforma, de pe Prius-ul asta, e defapt platforma de pe Toyota Corolla 2013.
@cei care cred ca e urata :D
Sunt putini care inteleg designul la astia ... Nu zic ca-i faina, dar are ceva diferit fata de toate nemtoaicele ... Designul asta ii ca si la tablourile alea cu un punct pe o panza, la care te uiti si nu intelegi nimic. In caz ca nu stiati, unele modele sunt facute de designeri francezi, iar aici ma refer la modelele pentru Europa. Oricum, masina e interesanta ca design, dar cam atat. Oricum, e cea mai fiabila masina hybrid si cea mai dorita de fanii hybridelor. Problema nu este de la designeri, ci de la sefii acestora, care nu le dau frau liber. Asta seamana cu Murai, sau cum se cheama modelul pe hidrogen.
Sunt eu fan Toyota, dar jucaria asta niciodata nu mi-a placut :(
Nu stiu o toyota care sa arate cat-de-cat .
Cea mai tare poza este aia cu Mirai si Prius , un fel de cele mai urate masini ever.
Nici nu nissan nu imi e rusine ( inafara de cele nismo care nu sunt de volum ) dar parca toyota se incapataneaza sa arate lumii ca are un designer de toppp.
fata: fiat multipla
Despre Lorinczi: îmi imaginez cum compania auto fruntaşă la vânzări mondiale va ţine cont de recomandările cuiva care se exprimă ca la uşa grajdului şi care mai are vreo patru ani până la dobândirea legală a permisului...
Încep să-i înţeleg pe cei care nu prea mai scriu aici sau chiar au părăsit AM. Mulţi şi-au arătat decepţia...Una peste alta, proiectul Forum pe Automarket a eşuat! În definitiv, noi, ca naţiune, am eşuat...
Si da, daca ar ar avea presedintele toyota traducator din romana in japoneza, ar citi acest articol si ar vedea ca sunt mai multe persoane (8 in total) care nu sunt de acord cu acest design, si AM nu este un site dedicat orbilor, sa fim intelesi.
Faptul ca mai am 4 ani pana la permis (poate doi, tine de parlament), nu inseamna neaparat ca sunt in afara subiectului, atunci cand comentariile mele sunt bune, iau manute verzi, atunci cand derapez de la subiect (si patesc), iau manute rosii, pe care NU le ignor.