La începutul lunii iunie, o Toyota Corolla, modificată pentru a funcționa cu hidrogen în loc de benzină, a participat într-o cursă de anduranță de 24 de ore. Mai mult, mașina respectivă a fost pilotată inclusiv de președintele Toyota, Akio Toyoda.
Sub capotă s-a regăsit o versiune modificată a motorului de 1.6 litri turbo, care echipează modelul GR Yaris. Inginerii Toyota au schimbat sistemul de alimentare și de injecție, astfel încât propulsorul să poată funcționa cu hidrogen. Rezervoarele pentru stocarea hidrogenului au fost împrumutate de la Mirai.
Acum, Toyota a luat acest sistem de propulsie și l-a montat pe un GR Yaris. Așa a luat naștere prototipul GR Yaris H2 pe care îl poți admira în imaginile alăturate.
Chiar dacă pune destul de mult accentul pe acest propulsor, producătorul nipon susține că nu este încă pregătit pentru a fi comercializat. Desigur, rămâne de văzut ce se va întâmpla cu această tehnologie în anii următori.
via Toyota
If Toyota can figure out how to capture and convert the NOx before it leaves the exhaust system, it’s entirely possible that the company could in fact produce an ICE-powered vehicle that emits no emissions whatsoever."
Cum zicea şi inginerul, cu pila de combustie erau deja bine, fără noxe, dar... Toyoda
Apoi hidrogenul dacă e produs din gaz metan, este doar o minciună aruncată sub preș, în speranţa că lumea pune botul la "hidrogenul albastru" ca cerul, care de fapt este mult mai poluant decât gazul metan
Aaaa, și cât de ipocrit e să numești minciună hidrogenul albastru și să promovezi energie electrică provenită în procent consistent din cărbune ars?