Evenimentul SEMA din Las Vegas este ocazia perfectă pentru constructorul japonez de a dezvălui nu mai puțin de 4 concepte noi ale unor mașini de competiție. Așa cum se poate vedea, cele 4 concepte sunt, în esență, exemplare modificate ale unor modele de serie de performanță, în acest caz fiind vorba de GR86, GR Supra și de noul hot-hatch GR Corolla.
GR COROLLA RALLY CONCEPT
Primul concept este o mașină de raliu bazată pe noul GR Corolla Circuit Edition. Mașina a fost modificată la nivel estetic și tehnic și este inspirată de actualul model de competiție GR Yaris Rally1, care concurează în Campionatul Mondial de Raliuri.
Exteriorul a fost modificat pentru a integra mai multe elemente aerodinamice din fibră de carbon precum: un spoiler față, aripi evazate, prize de aer suplimentare și un eleron reglabil. De asemenea, conceptul este echipat cu o suspensie modificată, reglabilă, scaune fixe de tip scoică OMP, jante speciale de 17 inch încălțate în anvelope de macadam, o evacuare specială și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, alături de un sistem special de răcire pentru aceasta.
GR SUPRA 10 SECOND TWINS
Al doilea concept este bazat pe GR Supra și este o mașină special concepută pentru cursele de drag racing.
Conceptul a fost construit în două exemplare și a suferit modificări importante la motor. Puterea propulsorului de 3.0 litri este mai mare cu circa 30-40% față de motorul văzut la modelul de serie.Plusul de putere a fost obținut cu ajutorul unei remapări software, dar și cu ajutorul unor componente noi ca un turbocompresor mai performant, un intercooler de performanță și un sistem de răcire pentru transmisie. De asemenea, jantele de 17 inch, respectiv de 18 inch sunt încălțate în anvelope de performanță, iar puntea spate a fost modificată pentru a oferi o aderență mai mare.
Cu aceste modificări, conceptul de drag racing poate să parcurgă sfertul de milă în mai puțin de 11 secunde.
GR86 DAILY DRIFTER
Bineînțeles, nu putea să lipsească din ecuație o mașină construită special pentru competițiile de drift. De data asta, baza conceptului este reprezentată de GR86. Mașina a fost creată de Larry Chen, unul din cei mai cunoscuți fotografi din seria Formula Drift. Filozofia conceptului este ușurința cu care șoferii amatori vor putea face drifturi pe circuite și în timpul competițiilor.
În afara modificărilor aduse la nivel estetic, conceptul GR86 Daily Drifter dispune de un motor de 2.4 litri, modificat cu un sistem de supraalimentare, un intercooler de performanță, suspensie reglabilă și frâne speciale pentru puntea spate.
GR86 CUP CAR
La final, avem un concept construit pentru cursele de circuit normale.
Această mașină va concura chiar în cadrul unei serii noi, GR Cup, sub egida SRO Motorsports America.Și aici avem o caroserie modificată cu elemente din fibră de carbon, alături de jante de 18 inch încălțate în anvelope slick furnizate de Continental și un motor de 2.4 litri ușor modificat cu un sistem de evacuare Borla și un computer de bord Bosch. Motorul este cuplat la o cutie de viteze secvențială cu 6 trepte.
Toyota GR86 Cup Car va fi singurul concept care va fi produs în mai mult de două exemplare. Debutul competițional al modelului va avea loc în 2023.
via Toyota
Comentarii (0)