Toyota a anunțat în vara acestui an că pregătește o gamă formată din 6 modele electrice, iar primele trei dintre acestea urmează să fie prezentate până în 2021.
Până acum, constructorul japonez nu a oferit detalii tehnice concrete despre noile modele, însă Koji Toyoshima, inginerul-șef al proiectului, a oferit o serie de informații despre e-TNGA, platforma dedicată modelelor electrice.
Astfel, noua platformă permite dezvoltarea de modele din toate segmentele, care să aibă tracțiune față, tracțiune spate sau tracțiune integrală.
Vor exista două tipuri de motoare, iar acestea vor avea între 80 și 150 kW, adică între 100 CP și 200 CP.
Primele generații de modele elecrice vor utiliza baterii Li-Ion cu capacități cuprinse între 50 kWh și 100 kWh, iar acestea vor permite atingerea unor autonomii de 300 de kilometri în cazul modelelor de mici dimensiuni și autonomii cuprinse între 500 și 600 de kilometri pentru modelele din segmentele mai mari, inclusiv pentru SUV-uri.
De altfel, pe lista de lansări a celor de la Toyota se află 3 SUV-uri, dintre care două de segment mediu (D) și unul de dimensiuni mari (E), dar și o compactă, un sedan de nivel mediu și un monovolum.
Pe de altă parte, Toyota dezvoltă în prezent o nouă baterie pentru mașini electrice bazată pe electroliți solizi care permit un timp de încărcare de numai câteva minute și o autonomie semnificativ mai mare decât în prezent. Mai multe detalii despre noua baterie vor fi anunțate în vara anului viitor, iar primul model cu un astfel de acumulator este așteptat în preajma anului 2022.
Via Automotive News
big thumbs up toyota
1) Pentru ei acum se pregatesc bazele GLOBALE privind masinile cu energie inmagazinata DOAR in baterii de acumulatoare MARI (in China este pe ultima suta de metri de realizare sau chiar in vanzare, o TOYOTA Corolla BEV care se produce cu un colaborator local; au mai fost zvonuri despre modelul CH-R BEV ce se va lansa tot in China....)
2) Asa cum afirma directorul BMW - modelul i3 - si-a scos banii investiti in dezvoltarea acestuia (cca. 2 miliarde Euro) dupa ce au vandut deja peste 120.000 exemplare i3....CONCLUZIA: MASINILE ELECTRICE PRODUC PROFIT.....
3) Sunt sigur ca TOYOTA, dupa ce a fost un pionier in zona hibridelor, nu va rata ocazia de a FACE MULTI BANI si in zona masinilor pe baterii (BEV)
4) Ca o parere personala - ar fi excelent daca TOYOTA va umbla consistent si la partea de design (mie mi-ar placea foarte mult de ex. o TOYOTA in stilul MAZDA CX 30-X)....