Toyota a anunțat în această săptămână ca va pune la dispoziția altor producători aproape 24.000 de patente legate de sistemele sale hibride.
Pachetul de patente include descrieri amănunțite cu privire la motoare electrice și diverse sisteme și componente utilizate în cadrul tehnologiilor hibride. În plus, patentele sunt utile inclusiv la dezvoltarea unor sisteme plug-in hybrid sau a unor vehicule electrice alimentate cu hidrogen.
"Credem este timpul să cooperăm, pe baza volumului ridicat de cereri primite pentru sistemele noastre de electrificare din partea companiilor care simt nevoia de a populariza tehnologia hibridă. Dacă numărul de vehicule electrificate crește semnificativ în următorii 10 ani, tehnologia hibridă va deveni standard", a declarat Shigeki Terashi, vicepreședinte executiv al Toyota.
Patentele pot fi utilizate gratuit de firmele interesate până în anul 2030. În schimb, companiile care solicită suport tehnic dedicat din partea Toyota vor plăti o anumită taxa pentru acest serviciu.
Anterior, Toyota a anunțat că va dezvolta tehnologii hibride în parteneriat cu conaționalii de la Mazda și Suzuki.
Noul anunț confirmă unul dintre trendurile recente ale industriei auto, prin care producătorii vor să coopereze strâns la dezvoltarea unor tehnologii pentru a reduce costurile.
Cel mai recent exemplu este Volkswagen, care oferă acces oricărui constructor la platforma MEB dedicata mașinilor electrice.Via Autocar
In principiu cred ca este un lucru bun ca se pun in comun niste tehnologii, desi poate avea ca recul faptul ca se vor reduce niste bugete pentru cercetare si vor ajunge sa foloseasca toti fabricantii aceleasi solutii tehnice.
Personal mai mult de 110 cai mi se pare exagerat, mai ales la noi în țară, unde ai curbă după curbă și drumuri extraordinar de "bune".
Dacă ai spus că sunt alți producători mult mai superiori ca Toyota, de ce nu ai dat exemplu. Dacă vrei să știi cele mai fiabile și sigure mașini sunt cele de la Lexus aka Toyota. Deci te rog, dacă aduci în discuție BMW, Audi, deja nu mai avem ce discuta.
Dacă aduci în discuție Tesla vs Toyota, vorbești despre două categorii total diferite și două ideologii diferite.
Fiecare producător s-a axat pe anumite ramuri, nu toți fac mașini sport, nu toti fac off road-ere.
Și desigur că revizia se face la 15.000, un ulei de motor cât rezistă, deșteptule care ești ?
Duduie țara asta de deștepți ca tine, păcat că v-au dat acces la internet.
China are putere economică foarte mare și da sunt în stare să producă și mașini fiabile, dar să zici de Europa că duduie la fiabilitate, mă faci să râd, germanele sunt la pământ scumpe de cumpărat, scumpe de întreținut. Italiencele... alea sunt mai mult de nișă, doar francezele ce mai sunt de Doamne ajută, raport calitate-preț-întreținere-fiabilitate.
Ai măcar 18 ani. întreb și eu de curiozitate că la cum gândești îți dau 16 unde se mai adaugă bămveuri, audi-uri ca așa e moda la gagici.
1.8 hibrid 122 CP? 2,5 hibrid si 197 CP? Da, acum 5 ani erau ok si singurele. Vezi kIA, Hyundai, Ford, grupul VW, Volvo, samd. iti doresc sa mergi cu CHR sau Auris, 122 CP, 11 sec. acceleratie, sa auzi zgomotul de polizor cand accelerezi de iesi din masina si mai scriem. Sa mergi si in concediu cu prietenii tai cu alte marci, tu sa alimentezi la fiecare 300-400 km, ei la 700-800 km, apoi tu sa mergi la revizii la 15.000 km si ei la 30.000 km. Toyota este o masina pentru cei cu venituri reduse, tarile slab dezvoltate,etc, are preturi mici. In Romania s-a vandut foarte scump ca au fost smecheri si drumurile erau proaste. Masinile nu sunt avansate tehnologic si sigur nu are ce se strica. Si acum au punti rigide ca la dubite. Conectivitatea astazi si sisteme moderne? Va rog sa verificati voi.
https://www.autoexpert.ro/noua-toyota-yaris-informatii-si-fotografii-oficiale/ ASA CEVA ASTAZI?
de-asta din 2 masini in usa, una este toyota!
Și dacă ai observat, o parte din mașinile producătorului Toyota, sunt destinate pentru mediul urban și probabil au dreptate, fiindcă majoritatea timpului o petreci la volan în mediul urban.
Calitatea materialelor trebuie să fim realiști, toți producătorii nu mai bagă materiale de calitate în mașinile lor, posibil să vezi pe la modelele de top, dar să fim serioși nu-și permite oricine acele mașini.
Prefer fiabilitatea, în locul materialelor super-ultra de calitate și brizbrizuri...
Fiindcă până la urmă este o mașină, nu dorm în ea.