Toyota este unul dintre producătorii care investesc sume uriașe în dezvoltarea și promovarea sistemelor alternative de propulsie. Chiar și așa, compania niponă nu este pregătită, încă, să renunțe de tot la motoarele pe benzină, susținând că unele regiuni nu sunt nici ele pregătite pentru adoptarea mașinilor electrice.
Europa de Vest nu este o astfel de regiune. Tocmai de aceea, dar și din cauza propunerii Comisiei Europene de interzicere a vânzărilor de mașini diesel și pe benzină în 2035, Toyota a anunțat acum că până în anul respectiv va comercializa numai mașini electrice în această parte a Bătrânului Continent.
Totodată, marca japoneză intenționează ca până în 2030, modelele electrice să reprezinte cel puțin 50% din portofoliul său.
În ceea ce privește prețul bateriilor litiu-ion (o componentă vitală pentru mașinile cu zero emisii), producătorul nipon estimează că acesta va scădea cu 50% după 2025.
via Reuters
Japonia vinde produse scumpe, deci de aici şi diferenţierea Vest vs Est
- trage maxim pe modelele hibride - unde a dominat de 20 de ani piata
- a creat RAV 4 PHEV foarte cautat peste tot (inclusiv in Norvegia)
- in functie de infrastructura electrica a tarii respective lanseaza modelele BEV cerute de public.
Altfel, s-ar rupe de realitate
Chiar daca promoveaza si masinile cu hidrogen este perfect constienta ca:
- fara infrastructura,
- cerere din partea clientilor si
- preturi cat de cat accesibile publicului larg,
se lupta singura cu morile de vant...
Asta inseamna o medie de 308 km / saptamana.
Deci un plin se face astfel, in motorizarea utilizata:
- benzina, la cca. 8-10 zile (depinde si de aglomeratia din oras)
- motorina, la cca. 10 zile
- baterie de acumulatoare, la 7-8 zile (depinde de capacitatea bateriei si autonomia masinii)
Evident conteaza si modul de condus (mai agresiv/sau nu) al soferului, in fiecare caz.
Ar fi show.
Apropo vezi, ca da cu virgula calculul tau, un plin de motorina daca faci 44 km/ zi te tine in jur de o 20-25 de zile, cu un diesel faci in jur de 1000 km cu un plin.
In Franta au acum circa 50.000 statii electrice publice si si-au propus un numar de 100.000 pana la sfarsitul anului 2022.
In Romania sunt doar 1.000 statii publice - asta e problema reala.
O incarcare la o statie electrica poate dura (de la 10(20)% - 80% din capacitatea bateriei) circa 18-30-40 minute, in functie de masina electrica, daca optezi pentru incarcarea rapida (2 lei/kW).
Toyoții se adaptează oricum la orice piață cu trendri chiar aberante deși nu-s e-fani și sigur șefii lor cunosc viitoarea scădere a cererii de mașini la modul general.