Toyota nu vrea să renunțe la motoarele termice

de Tiberiu Safta
Marti, 16.01.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Akio Toyoda, șeful Grupului Toyota, nu dorește să renunțe la motorul termic. Ba chiar el sugerează că acesta va fi dezvoltat pentru a putea fi neutru în carbon în viitor.

Față de cele mai multe mărci din industria auto, Toyota nu se grăbește să facă trecerea de la mașini cu motoare termice la cele electrice. Cu toate acestea, marca japoneză a anunțat planuri mari pentru viitor odată cu lansarea modelelor electrice cu baterii în stare solidă. În același timp, Toyota nu vrea să renunțe la motorul termic, deoarece crede că există potențial ca acesta să fie neutru în carbon.

Într-o conferință oficială din cadrul Salonului Auto de la Tokyo, Akio Toyoda, șeful grupului japonez, a spus că Toyota va introduce o nouă generație de motoare termice. Pe scurt, planul este acela ca mașinile cu motoare termice să fie oferite în continuare în paralel cu cele pur electrice. Șeful grupului nipon spune că dezvoltarea motoarelor termice va contribui la un viitor neutru în carbon.

„Încă există un rol pentru motoarele termice ca mijloace practice de a atinge neutralitate în carbon”, a declarat Toyoda. „Așa că, lăsați-ne să perfecționăm tehnologia motoarelor.

Vehiculele electrice nu reprezintă singura cale de a obține neutralitate în carbon”, a mai adăugat acesta.

În același interviu, Toyoda a mai precizat că aproximativ 5.5 milioane de oameni lucrează în sectorul auto japonez și că vrea să protejeze aceste locuri de muncă. „Acești oameni susțin Japonia și au aptitudinile de a face Japonia de mâine să fie puternică. Nu trebuie să-i pierdem niciodată pe acești oameni. Către cei care au construit motoare termice până acum, haideți să continuăm să facem motoare. Nu voi lăsa să se risipească toată munca pe care ați făcut-o până acum”, a declarat șeful Toyota.

via Carscoops

Comentarii (33)

  • Fix asta spunem și unii dintre noi, ăia mai primitivi și țărani .
    13 8
  • astia de la coyota sunt praf, cei mai incremeniti in vechea paradigma.

    pe oameni nu neutralitatea in carbon ii intereseaza, ci sa poata respira un aer curat cand merg pe strada cu copilul de mana, sa scapam odata de noxele otravitoare din esapamente.

    altfel, interdictie totala pentru fosile in aglomerarile urbane.
    14 24
  • Ambulanța
    Neutru adică o sa scuipe oxigen pe țeava de eșapament și vor creste floricele pe unde trece. Ni-no-ni-no.
    12 14
  • astia si cu mazda, aceeasi placa cu perfectionarea. tacanitoarea se perfectioneaza de peste un secol si tot penibil sta ca randament.

    rupti de realitate japii de la toyota si mazda, precis au baut apa dupa hiroo onoda.

    ii anunta si pe ei careva ca epoca tacanitorii a apus sau ii mai lasam 30 ani ca pe hiroo, sa avem de cine rade?
    11 19
  • De aia nu avem lucruri bune in viata. Din astia ramasi in urma, care tin cu dintii, dinozauri iesiti din muzee care tot fac zgomot si nu e cazul sa mai fie lasati sa misune.
    Hai cu inchiderea Toyota.
    Eliminati de pe piata. Se se ocupe sa dea cu sapa si sa lase industria auto.
    8 20
  • De-aia Toyota e nr. 1 mondial, că e condusă de oameni echilibrați, raționali și decenți, nu ca unii comentatori de pe-aici care răcnesc zilnic aceleași tâmpenii și își închipuie că asta e dovada virtuții și elevării lor intelectuale.
    29 10
  • Cred că la asta se referă Toyoda:
    https://piataauto.md/Stiri/2023/10/Un-nou-motor-de-4-cilindri-cu-combustie-directa-de-hidrogen-a-atins-un-randament-per-litru-mai-mare-decat-al-unui-Bugatti-Chiron/
    9 0
  • Sau la asta:
    https://piataauto.md/Stiri/2024/01/Toyota-va-continua-sa-produca-motoare-cu-ardere-interna-si-in-epoca-masinilor-electrice-anuntand-din-nou-ca-nu-crede-acestea-singura-cale/
    6 0
  • Ce “meseriași” și ECO sunt unii… și chiar merg cu copilul de mână pe stradă.
    Chestia este că sunt electrice pe piața (câte vrei) și nu se cumpără… deci Toyota (și nu numai), trebuie să producă ce se cumpără, simplu nu?
    Ei trebuie să producă 10 mil de mașini/an, și în mare parte vând produse “normale” pentru toată lumea, oameni care locuiesc și în zone fără locuri de parcare individuale și unde infrastructura de încărcare va fi disponibilă poate în 50 de ani.
    Producția de carne de vacă produce 34% din emisiile poluante din SUA, iar toate transporturile 14%…. așa că terminați cu ipocrizia și faceți ceva astăzi, ceva care va aduce schimbări imediate… nu mai păpați animale, ce, cum, nu mai vreți sa salvați planeta, să vă plimbați fără poluare???
    Mașinile electrice nu vor rezolva nimic în următorii 10 ani… n-au cum că-s varză. Peste 85% din ce se vinde astăzi la nivel global nu este electric
    Ca o să apară alta tehnologie care va schimba situația, poate/sper, dar încă nimic promițător.
    Aștept să văd piața SH pentru electrice… fără așa ceva, cam greu să vedem creșteri susținute în ponderea BEV-urilor.
    11 14
  • O companie care produce hibride în serie mare de un sfert de secol, numarul unu mondial, este luată în derâdere de fanii Gretei, este prea mult totuși.
    24 8
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Manca-te-ar tata de vegan. De la frunze te beși mai mult, ca vacile alea. Și nu mă refer la prostiile pe care le debitezi.
    11 3
  • eu mananc porc! si nu am geamul langa cocina lor, in schimb cazanul tau imi trece pe la geam/prin oras/la munca etc.

    ps: neuronii tai sufera ca le dai doar taratze.
    11 7
  • Ce frumos… ești ce mănânci ;), în consecința ai înțeles unde stai :))
    5 12
  • Poate ar trebui sa incerci sa mergi pe trotuar, nu pe strada, mai ales cand ai copilul de mana.
    5 11
  • esti foarte destept, probabil ti-a mai zis si mama ta
    7 5
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Ce surpriză, prostul satului e vegan agresiv, antivaccinist și anti-EV. Pe sistemul "o nenorocire nu vine niciodată singură".

    Acum câteva zile ne explica superior cum fiecare e liber să își ia ce mașina dorește. Acum ne face porci ca nu mâncăm frunze, ca el. Așa caracter infect mai rar găsești.
    9 4
  • Si cel putin lafel de grav este faptul ca anul asta va participa la scrutin, el si cei asemenea. Numai sa nu aleaga si la noi vreun actor plictisit de pace-n lume..
    4 2
  • Desi nu impartasesc ideile lui Dutz despre alimentatie, inteleg unde bate. Sunt sectoare de emisii mult mai usor si mai ieftin de decarbonizat decat sectorul transporturilor care prin dinamica si diversitate e imposibil pe termen mediu de decarbonizat complet si eficient. S-au bagat sute de miliarde in electrificarea masinilor pana acum si rezultatele sunt cel mult modeste raportate la magnitudinea efortului.
    China si India impreuna consuma de 2 ori mai mult carbune decat restul lumii la un loc. China singura consuma mai mult carbune decat tot restul lumii incluzand India.
    Si noi, ca la un ordin, monopolizam discutia la electrificarea amaratelor de masini personale care electrificare oricat de rapid s-ar face, n-ar avea rezultate palpabile nici peste 15-20 ani.
    9 0
  • Nu, nu sunt.

    Sunt 8 miliarde de oameni pe planeta. Sa îți imaginezi ca își vor schimba obiceiurile culinare în decurs de câțiva ani, sau decenii, e o utopie.

    In plus, ar fi nevoie de suprafețe arabile mult mai mari ca sa suplinesti carnea. Echivalentul în calorii al unei vaci (carne plus lapte) necesita mult mai multa suprafață cultivata decât are nevoie vaca.

    Și oricum, astea sunt probleme pentru tarile dezvoltate care își permit alegerea asta. Sunt multe zone pe planeta unde oamenii mânancă ce pot, nu ce vor. Mult succes să convingi Africa sau nordul extrem sa consume roșii și varza kale. Chiar dacă reușești, transportul alimentelor acolo ar elimina orice reducere în emisii.

    Se poate însă înlocui rumegatoarele cu alte animale mai puțin dăunătoare mediului.

    Ideea e ca sunt multe lucruri care pot fi făcute. Și industria aeronautica e foarte dăunătoare mediului, de exemplu. Dar trebuie abordat de unde e fezabil cu tehnologia existenta. Ne place sau nu, exista tehnologia necesară pentru industria auto. Nu exista încă pentru avioane.

    De acord cu tine la consumul de cărbune. Și pentru asta avem tehnologii care fie elimina emisiile fie le reduc.
    8 3
  • Andrei
    Dutz ne zicea sa ne mutam la munte dacă nu ne plac noxele produse de mașina lui. Acum ne cearta ca mancam carne. Suferă de tulburare bipolară.

    Sau poate tot ce face el e ok, restul e câh.
    7 2
  • @Dutz, lasa-ma sa demontez lucrurile pe care le-ai scris aici in mod eronat.

    1. "Producția de carne de vacă produce 34% din emisiile poluante din SUA, iar toate transporturile 14%" -> de unde ai scos cifrele astea? Ai niste surse?

    Mi se par ridicol de mari cifrele asa ca am dat o cautare pe google si am concluzionat astfel:

    - vacile sunt responsabile pentru 1.3% din totalul de CO2 din SUA ai link mai jos

    https://www.journalofdairyscience.org/article/S0022-0302(17)31069-X/pdf

    Acum pe sectoare:

    - transportul genereaza 28% din total CO2
    - agricultura genereaza 10% din total CO2

    Sursa EPA.gov din SUA

    https://www.epa.gov/ghgemissions/sources-greenhouse-gas-emissions

    Asadar, pana nu arati niste surse concrete, da-mi voie te rog sa nu te cred ce zici in legatura cu emisiile poluante.

    2. "oameni care locuiesc și în zone fără locuri de parcare individuale și unde infrastructura de încărcare va fi disponibilă poate în 50 de ani."

    La fel, daca vorbim de acum 10 ani, abia daca gaseai vreo statie rapida de incarcare in Romania. In ziua de azi situatia este astfel, sunt mult mai multe statii, poate nu suficiente, poate nu la fel de rapide, dar sunt mai multe, mult mai multe.

    Asadar, da-mi voie te rog sa nu am incredere in afirmatia ta ca poate abia in 50 de ani infrastructura va fi pusa la punct. Nu cred ca esti tu sau eu in stare sa prezicem asta.

    3. "Chestia este că sunt electrice pe piața (câte vrei) și nu se cumpără"

    Cum nu se cumpara cand absolut toti cei care si-au publicat cifrele de vanzari au raportat vanzari in crestere ale electricelor fata de anul precedent?

    Iti las mai jos un link la o postare de anul trecut unde spuneai urmatorul lucru:

    "Ce record crezi ca vor “sparge” anul asta?
    Clar pușculița au spart-o si alta nu mai au…
    Nu spun ca nu-i posibil dar o sa fie greu sa treacă de 1,5 milioane anul acesta care este mai puțin decât Q4/2022 (luat de 4X)."

    https://www.automarket.ro/stiri/tesla-reduce-din-nou-preturile-modelelor-sale-in-statele-unite-113227.html

    Ca idee, Tesla a raportat 1.8 mil de vanzari anul trecut si si-a revizuit targetul de la 2 mil la 1.8 pe la mijlocul anului. Eu spuneam anul trecut ca 100% vor sparge recordul de anul precedent, uite ca s-a intamplat, au avut o crestere de aproape 50%.

    In incheiere, te rog lasa-ma sa nu am incredere in nimic din ce zici sau prezici pentru ca ce ai zis fie nu s-a adeverit, fie nu sunt date ce reprezinta realitatea.

    Acum, ramane de vazut ce se va intampla in viitor, uite, eu las comentariul asta aici ca sa revenim pe tema asta in viitor. Eu cred ca electricele vor fi viitorul, indubitabil. Vor reprezenta peste 35% din vanzarile auto noi incepand cu anul 2030 si 50% din vanzari din 2035.
    12 1
  • Conform datelor de aici
    https://ourworldindata.org/emissions-by-sector
    generarea de energie si incalzirea produce cele mai mari emisii de CO2. Si spre deosebire de alte sectoare, sectorul asta se poate decarboniza cel mai usor.
    In loc sa inlocuiesti sute de milioane de masini si sa construiesti zeci de milioane de puncte de incarcare si sa schimbi din temelii aproape toata retelele electrice din lume, mai bine inlocuiesti cateva mii de centrale pe carbune cu nucleare, hidro, eoliene si solare sau cu orice altceva se preteaza. In felul asta decarbonizarea ajunge simultan la toate sectoarele care folosesc curent.
    Efortul global de mii de miliarde pentru transformarea sectorului auto ar fi mult mai eficient daca ar fi redirectionat cattre sistemul energetic. De un sistem energetic fara emisii, ar putea beneficia si viitoare electrificare a transportului. Electrificarea auto inaintea decarbonizarii productiei de energie sunt bani aruncati in vant care pun si mai mare presiune pe sistemul energetic.

    Daca va deranjeaza aerul din orase, multumiti-le politicienilor de la varful UE care au decis odata mai demult ca dieselul e mai curat ca benzina si e ok sa fie stimulat si incurajat.
    7 0
  • Nu știu de ce ți se pare mai ușor.
    Oamenii își schimba mașinile la câțiva ani, oricum.
    Înlocuirea centralelor pe cărbuni e complicata. Trebuie construite altele noi. Indiferent de soluția aleasa.

    De exemplu: o centrala nucleară e foarte scump și greu de construit. Noi n-am termina-o nici pe asta singura pe care o avem. Plus că nu le poți construi decât lângă o apă, pentru răcire.

    Eoliene și solare. Da, dar din nou, nu le poți pune oriunde, trebuie sa a achiziționezi teren, sa faci infrastructura pentru a le conecta la rețeaua electrică, etc.

    Se vor face, dar durează.
    5 3
  • Să ne mai destindem un pic, zic.
    Vântul bate seara, dar mai și stă, drept pentru care, las asta aici spre convingere și dulci aduceri aminte...
    https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=Maria%20Tanase%20Aseara%20Vantul%20Batea&mid=2CB47347CF10397822AD2CB47347CF10397822AD&ajaxhist=0
    7 0
  • Mi se pare mai usor si de efect decarbonizarea sectorului energetic worldwide pentru ca efectul se propaga imediat asupra absolut tot ce consuma curent de la incarcarea masinii electrice pana la extragerea aluminiului. Da, initial investitiile sunt mari dar la fel de mari sunt si investitiile in electrificarea sectorului auto cu efect in decarbonizare infinit mai mic decat aceiasi investitie directionata spre producerea de energie curata. Electrificarea transportului trebuie sa vina dupa decarbonizarea sectorului energetic. Daca le faci concomitent, irosesti resurse aiurea fara beneficii palpabile iar tendinta va fi de a o lua pe scurtatura in domeniul energetic ceea ce China si India fac la greu pentru ca vor sa se dezvolte repede si ieftin. Si nu sunt de condamnat pentru asta.
    6 0
  • Matei pe bune??? Ai nevoie de peste 7 de kg de cereale/vegetale pentru un kg de carne de vacă plus peste 15.000 de litri de apă.
    Asta unde naiba ai învățat?
    Dacă nu mâncăm carne reducem la 50% suprafețele agricole INSTANT.
    2 4
  • Nu sufăr de nimic… stai pe pace, merci de grija oricum.
    Și nu-ți spun ce să faci, tu știi tot și faci perfect tot, mai ales ca folosești un BEV (subvenționat) cu zero emisii mincinoase.
    2 6
  • Scuze ca nu pot pune un link… era un documentar pe care l-am văzut cu ceva timp în urmă.
    În mare era vorba de ceva de genul:
    methane gas from cows is 23x more damaging to our climate than the carbon dioxide produced by cars.
    Tu menționezi un raport referitor strict la CO2.
    Încă este mare presiune din partea producătorilor de carne, lactate, ouă… nu te aștepta să vezi statistici care să pună în “rahat” industria menționată. A ajuns de mult industrie, nu mai este de mult agricultura și creștere a animalelor.
    Fiecare cu ce crede și în domeniul alimentației lucrurile sunt foarte sensibile.
    Oricum, merci de informații și de “tonul” folosit ;)
    3 1
  • Banditos
    Documentarul a fost pe Netflix. In aceeasi serie cu Seaspiracy.
    8 2
  • Aștept să apară studiul efectelor negative asupra mediului provocate de bășinile omului.
    Să vezi acolo dezastru adevărat!
    7 1
  • Seriff
    @07:42 in curand vor fi interzise si alea:)))
    2 4
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Prostul satului e expert in agricultura. E multi-talent.
    4 3
  • @Seriff
    ar fi perfect. ai fi obligat sa tii gura inchisa, ca tu pe acolo le scoti.
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru