Toyota nu renunță la termice. Șeful companiei anunță un "proiect major de dezvoltare a motoarelor"

de Alexandru Monenciu
Joi, 01.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul nipon de automobile nu renunță la dezvoltarea motoarelor termice. Potrivit unor declarații ale șefului companiei, Toyota pregătește un "proiect major de dezvoltare a motoarelor".

Majoritatea producătorilor de automobile au anunțat când vor renunța la dezvoltarea motoarelor termice pentru a avea un portofoliu format doar din mașini cu zero emisii. Toyota nu se află printre ei.

Constructorul nipon a încheiat anul 2023 cu record de vânzări și a rămas cel mai mare producător de automobile din lume. Chiar și așa, din cele peste 11.2 milioane de mașini vândute, doar 104.018 au fost electrice. Sau 0.92%.

Akio Toyoda, șeful companiei, este unul dintre cei mai mari contestatari ai trecerii la o industrie auto pur electrică. Potrivit acestuia, această trecere nu doar că ar afecta milioane de locuri de muncă din Japonia, dar ar afecta și vânzările Toyota.

Toyoda este de părere că infrastructura de încărcare nu este încă pregătită și că 1 miliard de oameni trăiesc, încă, fără electricitate. Cum Toyota vinde mașini în aceste regiuni, ar fi lipsit de sens ca marca niponă să facă această trecere.

Acestea fiind spuse, Akio Toyoda a vorbit din nou despre un "proiect major de dezvoltare a motoarelor".

Cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo, șeful Toyota a spus lumii întregi că firma pe care o conduce nu va înceta să producă motoare (termice).

via Motor1

Comentarii (14)

  • De aceea Toyota NU va fi unul dintre producatorii care sunt sanse reale sa inchida pravalia, cum e cazul VAG.
    Te-ai fi asteptat ca un colos precum VW sa nu se pripeasca, sa-si schimbe toata strategia, toata gama de produse ca s-au uitat peste gard la Tesla. Te-ai astepta sa fi fost seriosi si consecventi cu istoria si palmaresul lor. Au luat decizii proaste, au management prost asa ca acum nu se stie daca vor reusi sa se redreseze. E cea mai indatorata companie de pe planeta, la ora asta. Arse zeci de miliarde pe dezvoltare de masinutze cu baterii care nu se vand, sau cel putin nu se vand cum ar trebui in asa fel incat sa-si scoata parleala. Toyota fac bine ce fac.
    14 4
  • Seriff
    Respect Toyota, si-au dat seama de conceptul ''cerere si oferta'', clientul face piata, nu invers.
    Nu poti sa le bagi oamenilor pe gat ceea ca nu isi doresc sau pur si simplu nu au nevoie.
    VAG nu si-a dat seama de asta, desi cu noul Golf care vine si diesel, benzina, gti, r si tot asa pare ca incearca sa revina cu picioarele pe pamant.
    12 4
  • Fiecare pasăre pe limba ei piere.
    4 8
  • În sfârșit unu cu cohones și ancorat în realitate… între timp în Europa încep grevele, o să fie “mișto”.
    Vine factura pentru investire “all inn” in electrice si vedem ce și cum. Nu am mai văzu declarații cu sold out pe 2 ani și gata trecem pe electrice din anul 2026… se dau la “fund” focile… ce eu? când? .. am zis și eu așa în glumă, era așa la o petrecere, eram și noi prinși de val.
    Ce nu s-a spus… câți din cei care sunt conectați la electricitate își permit doar o mașină de 5.000 de euro… ce facem aici???
    8 4
  • Logica de agărici atotștiutor pe internet: companii cu cifre de afacere de multe miliarde investesc aiurea banii lor în loc sa ma întrebe pe mine cum sa facă.

    "Given that there are seven billion people living on this earth, there is a consistent quantity of imbecile or idiot, okay. Previously, these people could express themselves only with their friends or at the bar after two or three glasses of something, and they said every silliness, and people laughed. Now they have the possibility to show up on the internet. And so, on the internet, along with the messages of a lot of interesting and important people - even the Pope is writing on Twitter - we have a great quantity of idiots."

    Umberto Eco
    3 8
  • @Dutz, cei care nu-și permit decât mașini de 5.000 de Euro, nu sunt clienți pentru industria auto, indiferent de tipul de motorizare. Ăștia sunt veșnicii clienți de mașini la mâna a treia, a patra, a cincea și mai mult. Ce treabă are industria auto cu ei? Când nu vor mai exista termice deloc, vor lua și mașini electrice la a ”n”șpea mână. Vremea aceea va veni, chiar dacă peste 20, 30 sau 50 de ani. Toyota nu se referă neapărat numai la automobile, ci la autovehicule în general. Termice sunt și autovehiculele cu hidrogen, deci cu emisii zero, sau tot felul de utilitare.
    2 5
  • Sunt multe investiții proaste, chiar foarte proaste… cum eu cred ca este asocierea ta.
    Laza filozofiile și aburelile, cifrele și chiar cei care au făcut deja investiții majore spun altceva și cred ca va fi mai nasol.
    Se pare ca-i cum am spus, a fost o bulă, doritori de gadgeturi… Musk și-a făcut Caritas, tocmai a “scos” 50 și ceva de miliarde de dolari anul trecut (dar el nu are salar… este plătit pe “persoana fizica”), bani scoși din capitalizarea manipulata a unei companii care vinde gadgeturi subvenționate pentru bogății… neaparat “educați”.
    Și apoi să nu te “emoționezi”… da-o naibi că-i fraudă toată ziua.
    Inca-i pe cai mari… dar se va schimba situația și să vezi apoi cum sar hienele.
    Vom vedea… ;))
    3 1
  • Andrei
    @Matei
    Totuși și tu spui ca Toyota greșește. Poate ai dreptate, poate nu.

    Eu cred ca ei se gândesc să se orienteze pe clientela care va face trecerea la electrice mai târziu. Sunt multe zone pe planetă unde infrastructura EV e mult în urma Europei. Sigur, dacă e sau nu o strategie bună rămâne de văzut.

    PS: amuzant cu "focile" aplaudă cu sârg :))
    Iată că motorul cu aprindere interna nu e complet mort. Toyota încă îl dezvoltă și anunță asta cu sârle și trâmbițe, să se audă pana departe.
    E evident că ICE nu mai are niciun viitor când cel mai mare producător anunță că ei încă îl dezvoltă. Acum 10 ani o astfel de știre ar fi ridicat multe sprâncene. De fapt, acum 10 ani nu ar fi anunțat nimeni asa ceva, era de la sine înțeles că se dezvolta motoare cu aptindere internă. Azi e breaking news pe site-urile de profil.
    4 4
  • Înțeleg părerea ta… doar ca acei bani (o parte) se duc la cei care-și iau mașini noi o mașină “este noua” 3-5 ani, după care poate circula până la 10-15 ani. Înainte de a fii 5.000 a fost 8.000. În acest timp este nevoie de întreținere, piese de schimb, consumabile, reparații etc. Asta-i tot parte din industria auto și cred ca suntem de acord ca nu vorbim de produse de “unica folosință”.
    Fără piața SH nu se poate susține achiziția de mașini noi.
    Dacă brusc toți am păstra o mașină 10 ani, ar fi colaps instant. Este nevoie de peste 80.000.000 de clienți anual pentru a menține doar piața de mașini noi. Sunt mult peste un miliard de mașini în folosință astăzi și nici 30% nu sunt sub 5 ani.
    Eu zic că-i relevant.
    3 2
  • Hei, eu am zis “focă” pentru obsedații cu BEV-urile, te rog fi original, suntem sătui de plagiatori :)))
    Nu se bucură nimeni de nimic (cel puțin nu eu), doar constatăm realitatea și nu ne hazardăm în afirmații care n-au susținere…. gata totul BEV.
    Nu se poate cu tehnologia actuală și cu infrastructura actuală (inclusiv ce se încearcă să se dezvolte momentan)… atât.
    3 3
  • Galeata cu electricitate
    Eu v-as propune sa vedeti imaginea de ansamblu.Pentru ca viitorul sa fie electric (macar 70-80%, nu cred in 100%) sunt necesare 2 lucruri:
    1. Acumulatori ieftini ( presupune materii prime disponibile in toata lumea), capacitati mari si timp de incarcare de cateva minute;
    2. Solutii eficiente economic de stocare a energiei electrice care sa permita existenta unei retele nationale de stocare/distributie. Practic, statii de alimentare care sa poata depozita energis pentrucazul in care "pica "reteaua. Niciun stat responsabil nu va incuraja electrificarea integrala a mijloacelor de transport fara un sistem eficient&sigur de depozitare si transport energie. Exagerand un pic, vine un Xi sau un Putin si scoate din functiune 2-3 centrale sau reteaua de distributie pentru 48 de h si a cucerit taiwanul sau ucraina. Sau vine o avarie/ hackereala de 12-24 h, stai cu generatoru sa incarci ambulanta?
    Cu siguranta ca se poate rezolva, dar orizontul de timp de 8-10 ani este nerealist, chiar daca se refera doar la transportul urban.
    Concluzionand, niciun producator auto global responsabil nu ar trebui sa renunte la dezvoltarea motoarelor termice.
    4 1
  • @ Galeata cu electricitate
    Statele au rețele de avarie, sau backup. Când pică una preia alta. Din cauza asta majoritatea panelor de curent se rezolva rapid. Nu se bazează pe stocare. Și asta exista de mult timp pentru ca electricitatea e vitală activității umane, nu doar pentru EVs.

    In rest te aplaud, ești cu o clasa peste ciumpalacii de mai sus. Trebuie doar sa mai exersezi puțin partea cu informarea înainte sa scrii ce îți trece prin cap.
    2 3
  • @Găleată, ia spune-ne tu, cum încarci mașina termică la motorinărie și cum plătești, dacă vine Xi sau Pu și dă cu bombardeaua în rețeaua de electricitate? Nici aici măcar, nu mai poți scrie, nici o pâine de la magazin nu mai cumperi.
    1 0
  • Să nu dramatizam mai mult decât este cazul… Toyota (și nu doar) “nu pot” să renunțe la ICE-uri, dintr-un singur motiv mai mult decât suficient asta se cumpără… :))
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru