Toyota este unul dintre producătorii de automobile care au mizat foarte mult pe electrificare, în special pe mașinile cu zero emisii și plug-in hybrid, echipate cu baterii. Niponii continuă, însă, să lucreze și la o alternativă: hidrogenul.
Recent, Toyota plănuia să concureze în Japonia cu o Corolla alimentată cu hidrogen. Dar, o scurgere descoperită la sistemul de alimentare i-a stricat planurile constructorului nipon.
În ciuda tuturor obstacolelor, noul CEO Toyota susține că marca pe care o conduce nu renunță la hidrogen. Mai mult, caută soluții pentru a dezvolta și mai mult infrastructura care va susține această alternativă.
"Vrem să ne asigurăm că hidrogenul rămâne o opțiune viabilă. Avem nevoie de un lanț de aprovizionare pentru producție și transport. Dacă nu vedem o evoluție în acest sens, nu ne putem aștepta la o creștere a volumului de utilizare a energiei," a declarat Kohi Sato.
Momentan lucrează cu mai mulți parteneri, inclusiv Kawasaki Heavy Industries, pentru a crește numărul de stații de alimentare cu hidrogen, din Japonia, de la 160 la circa 900.
În 2020, Toyota a crescut producția anuală de pile de combustie pe bază de hidrogen, la 30.000 de unități.
Se întâmpla la scurt timp după debutul celei de-a doua generații Mirai.În cazul acestui model, succesul se lasă oarecum așteptat. Din 2014 și până acum, Toyota a comercializat 21.700 de exemplare.
via Automotive News
Am mai spus-o si cu alta ocazie...nu stiu de ce producatorii auto, cu puterea lor financiara, nu doresc sa mearga pe strategia cu hidrogen si o tot tin langa cu electricele pe baterii desi se stie ca nu acesta este viitorul.
In SUA, preturile de vanzare pornesc de la doar 49.500 de dolari, iar cumparatorii mai si primesc carburant gratuit in valoare de 15.000 de dolari / pentru primii 3 ori 6 ani.
PS: Tinand cont ca Toyota Mirai este construita pe aceeasi platforma precum Lexus LS si ofera, totusi, o tehnologie la inceput de drum, nici cei 66.000 de euro, pretul respectivei masini pe piata din Germania, nu reprezinta chiar "foarte mult". Poate ca autoritatile europene ar trebui sa ofere clientilor de masini pe hidrogen, in cazul in care nu o fac deja, aceleasi bonusuri si facilitati fiscale precum cele destinate modelelor electrice.
hidrogenul soluţia....
În 8 ani de zile Toyota a vândut SUB 80.000 de Miray pe hidrogen.. .. .
în același timp, Tesla a depăşit 4 milioane de maşini cu baterii !!!
Hidrogen auzi.... unde mai pui că hidrogenul aşa numit "albastru" este DE DOUĂ ORI MAI POLUANT decât gazul metan !
Mda