Toyota nu renunță la cutia manuală: va fi prezentă inclusiv la viitoarele modele hibride

de Tiberiu Safta
Marti, 02.05.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul japonez nu vrea să renunțe la cutia manuală pentru modelele sale viitoare. Tocmai de aceea, Toyota a depus un patent pentru o astfel de cutie de viteze, destinată viitoarelor modele hibride ale mărcii.

Odată cu lansarea mai multor modele cu motoare hibride și electrice, cutia de viteze manuală a început să dispară din peisajul actual. În prezent, cutiile manuale sunt prezente doar la modelele cu motoare clasice și care dispun, cel mult, de un sistem micro-hibrid.

Cu toate acestea, există semne care sugerează că schimbarea manuală a treptelor de viteză nu va intra prea curând în paginile istoriei. Asta pentru că mai mulți constructori au început să lucreze la cutii manuale dezvoltate special pentru mașinile cu motoare hibride sau chiar electrice.

Unul dintre acești constructori este Toyota. Niponii au depus recent un patent al unui sistem nou care permite utilizarea unei cutii manuale pentru viitoarele sale modele hibride. Patentul a fost depus încă din august 2021, însă informațiile au fost publicate în februarie, iar acum aflăm și detaliile importante ale noului sistem.

Față de o cutie manuală obișnuită, noua cutie pentru mașinile hibride este ceva mai complexă.

În forma finală, noua cutie va avea în componență o supapă de transfer ce va include 3 pompe de ambreiaj. Aceste pompe vor fi legate la pedala de ambreiaj, dar și la computer-ul mașinii.

Potrivit brevetului, ambreiajul legat la computer-ul mașinii va putea facilita schimbarea modului de rulare cu motorul termic la cel electric. De asemenea, tot computer-ul va putea acționa automat ambreiajul atunci când mașina este pe cale să se oprească sau chiar la momentul plecării, fără ca șoferul să apese pedala de ambreiaj.

Desigur, șoferul va putea acționa pedala de ambreiaj la nevoie, iar sistemul va permite și un mod de rulare prin care computer-ul mașinii este decuplat de la ambreiaj.

Deocamdată, nu se știe când va fi introdusă noua cutie manuală. Cel mai probabil, aceasta va debuta odată cu următoarea generație de modele hibride Toyota.

via Carscoops

Comentarii (17)

  • hai ca o idiotenie mai mare ca asta chiar n-am auzit. pai faci hibrid pentru eficientizare, apoi bagi ambreiaje ca acum 100 ani, ambreiaje care presupun intreruperi ale fluxului de putere cu pierderile de putere aferente, cu frecari, uzuri caldura degajata si ineficienta. se vede ca toyota are in vedere batranii, doar aia mai aleg cutie manuala, cum aveau odata aproape toate masinile din tineretea lor, ca sa simta masina, bleah
    15 10
  • I. N. C. R. E. D. I. B. I. L.

    Toyota au mari probleme...
    Este ceva incredibil...

    Lincoln care face maşini termice încă, are frumos PNDR din butoane pe consola principală FĂRĂ niciun stick, oricât de mic

    Zero stick, numai 4 butoane PNDR.

    https://youtu.be/y0rFMD4BQXc
    10 6
  • Seriff
    @Mike, nu dispera, ia pastilele, inca mai ai o sansa, de-aia nu mai poate Toyota de ce aberezi tu, ei vor sa vanda, oamenii cer manuale, ei fac manuale, daca nu se vindeau nu se mai faceau, asa ca somn usor.
    7 7
  • bravos
    e o abureala.in realitate totul e automat. cand apesi pedala de ambreiaj incarci bateria.
    1 2
  • Andrei
    Hidrogen, cutie manuală... ăstora le place să facă pipi contra vântului (care bate și noaptea, @Dutz). Ulterior se vor plânge ca s-au stropit...
    6 5
  • Seriff
    @Andrei, problema e alta, voi astia spalati pe creier de propaganda ECO nu intelegeti efectiv deloc ideea de marketing si anume ''CERERE si OFERTA'', Toyota a inteles, e simplu, vanzarile lor se bazeaza pe termice si au cerere mare pe cutii manuale, de-aia le fabrica, pe primele locuri la vanzari in Europa sunt multe masini care au o cutie manuala, asta e realiatea, asta vor oamenii, ca voi sunteti impotriva acestor lucruri e strict problema voastra, puteti sa va duceti sa protestati in fata fabricilor unde se fac aceste masini, pana atunci latrati degeaba pe un site.
    2 9
  • @Seriff
    Noroc că ești tu deștept și nespălat de creieraș, mânca-te-ar tata de dinozaur. La fel și Toyota, restul producătorilor sunt tâmpiți dar ei au redescoperit apa caldă la robinet.

    Altfel spus: ei nu pot concura cu ceilalti pe tehnologia modernă așa că se reorientează pe dinozauri. Marketing.
    6 2
  • Seriff
    Tehnologia moderna nu e dorita decat de vreo 10% dintre potentialii cumparatori, nu o spun eu, o spun cifrele de vanzari, intr-o afacere cum e productia de masini, un producator se orienteaza spre ce se cere, chiar daca e modern sau nu, asa ca respect Toyota, iar despre tine Andrei ce sa zic, bafta in a sta ca fraierul in parcare la kaufland sa incarci spring-ul pe care ai dat o gramada de bani ca fraierul.
    3 9
  • Vouă ăstora de vi se indică direcția, vă dă eroare softul dacă sunt mai multe opțiuni?

    Sunteți partizanii bateriilor, am înțeles, dar din fericire se caută și alte soluții.
    BMW și Toyota cu hidrogenul, Porsche cu acei combustibili sintetici, Renault cu etanolul în Brazilia, tot Renault dar și Fiat cu gamele cu GPL sau diverșii producători de vehicule cu gaz natural.

    Cu cât mai multe alternative viabile din care să alegem, cu atât mai bine, nu să ne aruncăm toți pe electricele cu baterii și să riscăm să ne trezim peste câțiva ani într-o fundătură energetică sau fără litiu.
    3 2
  • @Seriff
    In primul rând ți-a scăpat amănuntul că tehnologia veche nu se va mai putea comercializa în Europa din 2030-2035. Ei au în vedere America de Sud, Africa.

    In al doilea rand o fi 10% acum, dar trendul e foarte clar. Spre deosebire de cei care au absolvit grădinița la seral, producătorii știu că investițiile de acum se fac pentru piața din următorii 10-15 ani (un model are o durata de viata, în medie, de 12 ani).

    Cât despre mine, apreciez foarte mult că îmi porți de grija, dar nu uita de zicala aia cu câinele și drumul lung, prostul și grija altuia.

    Avem un Zoe prima generație, și un e-208 nou, pe care le încărcăm acasă.
    9 2
  • Da trendul este clar… “proaspăt” din Norvegia.

    Plug-in car registrations year-to-date:

    BEVs: 31,702 (down 7%, at 84.2% market share)
    PHEVs: 2,243 (down 32%, at 6.0% market share)
    Total: 33,945 (down 9%, at 90.2% market share)

    Ce spunem unii ca visul umed al electrificării forțate din 2035 nu se va întâmpla pentru ca nu-i suficient sa scrii o lege/directiva (în realitate o aberației), mai trebuie si sa fie posibila implementarea. Transportul nu este ceva complementar in viața, este o chestie esențială, deci nu poate fi condiționat fără a exista consecințe. Faptul ca paraziți din conducerea EU au promulgat o asemenea aberației este o dovada da aroganta si nesimțire fata de viața oamenilor si fata de ceea ce se poate tehnologic si financiar realiza. La fel si voi care-i aplaudați… dar este doar pararea mea.
    4 6
  • Seriff
    @14:33, sti tu sigur ca din 2030 nu vor mai fi masini termice cu o cutie manuala? Esti baba vanga si eu nu stiu? Doar fiindca ai 2 masinute de oras electrice si le incarci acasa crezi ca isi vor lua toti ce ai tu? Sa fii sanatos, pun pariu ca la drum lung nu pleci cu nici una si esti doar un ipocrit care rupe diesel-ul sute de km, dar ti-o arzi ECO
    2 6
  • Banditos
    @14:33

    N-are rost sa te iei in gura cu @sheriff. Argumentele de bun simt, in cazul sau, sunt mai putin valoroase decat prejudecatile sale: "lumea nu vrea electrice", "pun pariu ca", "tehnologia moderna nu e dorita decat de...", nu intelegeti efectiv deloc ideea de marketing si anume ''CERERE si OFERTA'', etc, etc.

    ....intre timp citeam un articol in care se observa cresterea procentului de analfabeti functionali.
    6 0
  • @Seriff
    Bine că ai scris de două ori, măcar a doua oară puteai să nu mai faultezi limba română.
    4 1
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Dutz, tu oricum ești mai prost decât noaptea, când nu bate vântul.

    Ne-ai dat repede niște cifre din Norvegia, de parcă o țară ar fi etalon pentru tot globul, sau măcar pentru Europa. Trendurile locale sunt influențate și de alte detalii, de exemplu schimbări în regimul de taxare.

    Oricum, chiar și așa, tot ai "uitat" să ne spui și că:

    "In March, the Norwegian passenger car market decreased by 7.7 percent year-over-year to 8,976 units. The total number after four months of the year is also negative at 37,641 (down 10.5 percent year-over-year)."

    Deci toată piața a scăzut, băi, "noaptea nu bate vântul". A, si culmea, vânzările de electrice au scăzut mai puțin decât media, deci ponderea lor în vânzări a crescut.

    Asta în caz ca înțelegi aritmetică simplă. Dar îți fac un grafic, dacă te ajută. Penibilule!
    6 4
  • @dutzu
    deci ne-ai zis ca norvegienii doar 10% mai cumpara termice?!!
    0 1
  • @Andrei
    Doare realitatea nu? Doare faptul ca oamenii nu vor electrice? Ce bine imi pare, sper sa se fabrice manuale, eventual si diesel 30 de ani de acum incolo, sa te streseze toata viata, hai mars in parcare la Kaulfand sa incarci Zoe ala, impreuna cu restul de homosexuali.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru