Toyota: "Nu ne mai interesează să fim primul loc la vânzări"

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 16.06.2011
Vicepreşedintele executiv al Toyota, Satoshi Ozawa, a declarat recent că poziţia de lider de vânzări la nivel global nu a fost dorită niciodată de corporaţia niponă, ţelul lor fiind de numai 15% din piaţa globală.

Esential

15 procente din piaţa globală de automobile era ţinta oficială a celor de la Toyota în momentul în care i-au depăşit pe americanii de la GM la vânzări globale.

Aflaţi pe pragul de a-şi pierde poziţia de lider în vânzări la nivel global, japonezii de la Toyota fac o declaraţie neaşteptată. Mai nou, pe aceştia nu îi mai interesează poziţia de lider în vânzări, alegând să devină lideri în calitate şi în satisfacţia clienţilor. Mai mult decât atât, ce ide la Toyota spun că nu au dorit niciodată să fie pe primul loc la nivel mondial, ţelul lor fiind de a acoperi 15% din piaţa globală, departe de locul pe care l-au obţinut în 2007, când i-au surclasat pe cei de la General Motors.

În anul fiscal 2011, cei de la Toyota estimează că vânzările vor scădea cu un procent, atingând 7.24 milioane de unităţi. Satoshi Ozawa, vicepreşedintele executiv al Toyota, a declarat că nu crede că va exista vreodată ţelul de a deveni primul constructor de automobile din lume în rândul corporaţiei Toyota. Ozawa este responsabil şi pentru declaraţia legată de dorinţa corporaţiei nipone de a fi producătorul auto numărul unu în lume.

Analiştii de la JD Power & Associates estimează că Toyota va ajunge pe locul trei la vânzări în 2011, deoarece producţia a scăzut dramatic în urma dezastrului cauzat de seismul din luna mai, iar General Motors şi Volkswagen Group au înregistrat creşteri ale vânzărilor în prima parte a acestui an. În 2010, Toyota a vândut 8.42 milioane de unităţi, în timp ce GM a vândut 7.56 milioane, iar Volkswagen Group a vândut 7.14 milioane de unităţi.

Potrivit estimărilor făcute de IHS Automotive, GM va comercializa 8.04 milioane de unităţi în 2011 (incluzând vechilele de până la şase tone), Toyota va comercializa 8.02 milioane de unităţi şi Volkswagen va comercializa 7.07 milioane de unităţi.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (5)

  • Ce sa mai zica si ei acum......
    10 5
  • @
    Niponii au demonstrat de ce sunt capabili, trecand si prin dezastre, si tot cei mai buni au fost. Felicitari !
    16 3
  • Marketing...
    Alta strategie de marketing (cu acelasi scop de a mari vanzarile). Vor spune ca se concentreaza asupra calitatii masinilor, a serviciilor, bla bla... in asa fel incat cei care vor auzi sa-i creada si sa sara sa cumpere... Oricum e foarte greu sa-si mentina suprematia, pentru ca concurenta e tot mai acerba...GM, VAG si cea care urca amenintator spre varf Hyundai-Kia...
    13 6
  • Acum cativa ani se spunea ca 9 din 10 proprietari de Toyota nu regreta alegerea facuta si a doua oara si-ar cupara tot o Toyota. Personal, tinand cont ca nu am auzit pe nici un posesor de Toyota ca nu ar fi multumit de alegerea facuta si nici pe internet nu am citit prea multe pareri negative la adresa acestei marci, tind sa cred ca marca asta e una de calitate.
    Referitor la ce zicea bosul, cum ca nu vor sa fie pe primul loc, daca tineti cont de reactia japonezilor cand s-a facut mare valva cu acea "problema" cu franele (peste 8 milione de masini rechemate in service degeaba), nu m-as mira sa vorbeasca serios. Japonezii au un mod de gandire foarte diferit decat un american sau european, din cauza asta uneori este greu de inteles.
    11 1
  • danutz
    In general, companiile asiatice au un ritm de dezvoltare ametitor intr-un timp foarte scurt, iar dupa ce ajung in varf foarte repede si risca sa intre in colaps (stiti cum e vorba aia, "what goes up must go down") de obicei se fragmenteaza in mai multe companii, pentru a supravietui. Acum, vad ca au regandit-o putin, in sensul ca prefera sa-si impuna un plafon de rentabilitate peste care sa nu treaca. Politica asta deja o vedem la Honda, care a renuntat la multe segmente de piata, in preponderenta cel sportiv, mare mancator de fonduri si aduator de putine beneficii imediate, si se limiteaza la cateva modele globale. Aceeasi politica o va urma usor si Toyota, dupa ce au observat ca Honda a renuntat la a se mai bate cu ei, face vanzari mai mici insa profitul rezultat e suficient de mare si, important pe o piata ca cea de azi, destul de constant.
    Grupul Hyundai-Kia joaca putin in alta liga, in sensul ca are 2 mari avantaje: 1.guvernul coreean le acorda subventii si scutiri pe banda (spre deosebire de cel japonez, care nu susitne cu aproape nimic industria lor de automobile) 2. este un gigant industrial care isi procura singur materiile prime pentru automobile, cum ar fi otelul, si isi fabrica singuri o mare parte din componentele scumpe cum ar fi motoarele, cutiile de viteza si elementele de electronica. De-aia se si prezinta atata de competitiv pe piata; ei doar aveau nevoie de designeri cu gust si de un control al calitatii mai bun, elemente pe care acum le au. IMHO
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru