Esential
15 | procente din piaţa globală de automobile era ţinta oficială a celor de la Toyota în momentul în care i-au depăşit pe americanii de la GM la vânzări globale. |
15 | procente din piaţa globală de automobile era ţinta oficială a celor de la Toyota în momentul în care i-au depăşit pe americanii de la GM la vânzări globale. |
Aflaţi pe pragul de a-şi pierde poziţia de lider în vânzări la nivel global, japonezii de la Toyota fac o declaraţie neaşteptată. Mai nou, pe aceştia nu îi mai interesează poziţia de lider în vânzări, alegând să devină lideri în calitate şi în satisfacţia clienţilor. Mai mult decât atât, ce ide la Toyota spun că nu au dorit niciodată să fie pe primul loc la nivel mondial, ţelul lor fiind de a acoperi 15% din piaţa globală, departe de locul pe care l-au obţinut în 2007, când i-au surclasat pe cei de la General Motors.
În anul fiscal 2011, cei de la Toyota estimează că vânzările vor scădea cu un procent, atingând 7.24 milioane de unităţi. Satoshi Ozawa, vicepreşedintele executiv al Toyota, a declarat că nu crede că va exista vreodată ţelul de a deveni primul constructor de automobile din lume în rândul corporaţiei Toyota. Ozawa este responsabil şi pentru declaraţia legată de dorinţa corporaţiei nipone de a fi producătorul auto numărul unu în lume.
Analiştii de la JD Power & Associates estimează că Toyota va ajunge pe locul trei la vânzări în 2011, deoarece producţia a scăzut dramatic în urma dezastrului cauzat de seismul din luna mai, iar General Motors şi Volkswagen Group au înregistrat creşteri ale vânzărilor în prima parte a acestui an. În 2010, Toyota a vândut 8.42 milioane de unităţi, în timp ce GM a vândut 7.56 milioane, iar Volkswagen Group a vândut 7.14 milioane de unităţi.
Potrivit estimărilor făcute de IHS Automotive, GM va comercializa 8.04 milioane de unităţi în 2011 (incluzând vechilele de până la şase tone), Toyota va comercializa 8.02 milioane de unităţi şi Volkswagen va comercializa 7.07 milioane de unităţi.Via | AutomotiveNews (înreg.)
Referitor la ce zicea bosul, cum ca nu vor sa fie pe primul loc, daca tineti cont de reactia japonezilor cand s-a facut mare valva cu acea "problema" cu franele (peste 8 milione de masini rechemate in service degeaba), nu m-as mira sa vorbeasca serios. Japonezii au un mod de gandire foarte diferit decat un american sau european, din cauza asta uneori este greu de inteles.
Grupul Hyundai-Kia joaca putin in alta liga, in sensul ca are 2 mari avantaje: 1.guvernul coreean le acorda subventii si scutiri pe banda (spre deosebire de cel japonez, care nu susitne cu aproape nimic industria lor de automobile) 2. este un gigant industrial care isi procura singur materiile prime pentru automobile, cum ar fi otelul, si isi fabrica singuri o mare parte din componentele scumpe cum ar fi motoarele, cutiile de viteza si elementele de electronica. De-aia se si prezinta atata de competitiv pe piata; ei doar aveau nevoie de designeri cu gust si de un control al calitatii mai bun, elemente pe care acum le au. IMHO