Guvernul Japoniei a demarat în luna mai un proiect pentru dezvoltarea unor baterii solid-state pentru mașini electrice, în cadrul căruia oferă o finanțare de circa 12 milioane de euro.
În cadrul proiectului au fost cooptate numeroase companii din industria auto, iar printre ele se numără și constructorii japonezi Toyota, Nissan și Honda, alături de producători de baterii precum Panasonic.
Obiectivul principal al proiectului este ca autonomia bateriilor pentru mașini electrice să ajungă la 550 de kilometri în 2025 și la 800 de kilometri în 2030.
Companiile intenționează să dezvolte tehnologia solid-state pentru baterii, care folosește electroliți solizi în locul electroliților lichizi utilizați în cadrul bateriilor actuale Li-Ion. Bateriile solid-state oferă printre avantaje un proces de producție mai ușor într-un mediu mai sigur, au mai puține componente și costă mai puțin, oferind în același timp mai multă energie decât bateriile Li-Ion.
Toyota a început deja dezvoltarea unor baterii solid-state pe cont propriu, însă nu a ajuns încă la o versiune comercială a acestora.
Constructorii încep deja să lanseze modele electrice cu baterii Li-Ion care se apropie de autonomii de 500 de kilometri, însă noua tehnologie va veni și cu un alt avantaj: bateriile solid-state vor putea fi utilizate în condiții optime într-o plajă mai generoasă de temperaturi, în condițiile în care acumulatorii Li-Ion își pierd o bună parte din autonomie atunci când sunt folosiți pe timp de iarnă.Via Nikkei
Comentarii (2)