În prezentul fenomen al electrificării, cea mai mare victimă este motorul diesel. Mai multe mărci majore au încetat deja să mai ofere astfel de motoare pentru anumite modele, iar în unele cazuri, au renunțat chiar definitiv la acestea. Un exemplu este Volvo, care a construit recent ultima sa mașină cu motor diesel.
Dar, în ciuda trendului menționat mai devreme, există și unele mărci care nu vor renunța ușor la aceste motoare. Una din acestea este Toyota. Potrivit lui Sean Hanley, directorul de vânzări al filialei Toyota Australia, motorul diesel încă mai are un viitor lung și nu se va renunța la acesta prea curând.
„Motorul diesel, în ciuda comentariului popular, nu este mort”, spune acesta. „Încă mai are un viitor lung, așa că nu va dispărea prea curând.”
Hanley spune, totuși, că motorul diesel va trebui să fie adaptat pentru a supraviețui viitoarelor norme de poluare. De asemenea, acest motor va fi prezent în continuare în special la vehiculele grele ale mărcii nipone.
Tocmai de aceea, Toyota a lansat recent o versiune diesel mild-hybrid pentru Hilux.via Drive
Ți-aș explica ceva cu suprafața Africii vs Europa și aglomerările urbane vs întinderi de nimic, dar îmi e teamă că nu te duce capul.
Nu te opari asa usor.
Explica mai degraba cum e cu reteaua electrica prin Africa sau Asia. Defapt explica mai degraba cum e cu reteaua electrica in avansata Californie si de ce a rugat anul trecut guvernatorul sa incarce lumea mai incet electricele in perioadele calde ca nu duce reteaua atatia consumatori. Hai ca esti priceput.
Dar sa aduci in discuție motorina sintetica este o aberație, sa scoți H din apa si sa extragi C din atmosfera costa mult. Am impresia ca toata gargara asta cu normele de poluare este sa-si justifice mărirea preturilor pentru bunăstarea lor. ASTA NU INSEAMNA ca nu trăim într-o poluare din ce in ce mai accentuata, totul depinde de cat consumam noi ( de la mâncare, bunuri de larg consum, ..., pana la mașini), la un moment masurile vor fi dure
vrem sa salvam planeta? hai sa nu mai cumparam plastic - paine ambalata in punga de plastic, carne ambalata in plastic, legume ambalate in plastic. hai sa nu mai cumparam produse de unica folosinta - aparate de ras de unica folosinta, pixuri de unica folosinta. hai sa nu mai cumparam atatea haine facute ieftin prin exploatarea copiilor in tarile subdezvoltate ca sa nu mai consumam alte resurse cu producerea si transportul hainelor pentru un sezon. hai sa nu mai luam un telefon in fiecare an.
e greu. mai bine sa le cerem altora sa renunte la carburanti fosili. cat reprezinta carburantii din hidrocarburile arse? cat din carburanti sunt pentru transportul cu autoturisme?
Cate un articol de asta le mai da o gura de aer (sau mai bine de gaze) oferindu-le ocazia sa-si mai trambitzele infantilismul si incapacitatea de a intelege ca fiecare piata are propriile caracteristici. Mai ales cand vorbim despre Autralia (distante lungi, zone urbane rasfirate pe un intreg continent, etc)
Declaratia seful filialei din Australia (!!!) este pentru....Australia. Si daca prin absurd fanatizatii diesel au citit intreg articolul original (ceea ce ar fi si mai grav pentru ca s-ar dovedi ce lipsa de gandire critica au) ar vedea ca nenea ala isi nuanteaza observatiile nefiind un extremist de felul lui.
in ce ma priveste, am acasa saci de reciclare selectiva si arunc pana la ultimul gram acolo unde ii e locul, deci faptul ca as cumpara paine ambalata in plastic nu e o problema (dar eu nu cumpar de fapt ca nu-mi place la gust, plina de zahar si propionati). in general, incerc sa fiu cat se poate de inofensiv/neutru pentru mediul in care traiesc.
eu nu vreau sa salvez nicio planeta, nu stiu de ce unii dintre voi tot amestecati borcanele ca sa creati confuzie si sa duceti subiectul in derizoriu. treaba e foarte clara: salvarea planetei e total diferita de poluarea locala din aglomerarile urbane, generata, in procent de peste 90%, de 2 lucruri mari si late: masini termice si incalzirea individuala a locuintelor.
tot ce vreau e sa nu ma mai intoxic cu noxele de diesel care sufoca orasul. si eu am diesel dar am si bunul simt sa-l folosesc doar extraurban, pentru oras am suficiente alternative de transport in comun. prefer mai degraba sa dispara dieselul prin interdictii decat sa continuam balacareala asta actuala in care ne otravim unii pe altii cu buna stiinta, chit ca asta ar insemna sa renunt si eu la dieselul meu.
daca am intelege toti sa folosim dieselul si motorul termic, in general, doar acolo unde ii este locul (deci nu in oras) aerul ar fi muuult mai curat si presiunea publica pentru eliminarea lor nu ar fi ajuns atat de departe. cu alte cuvinte, dizelarii si-au sapat singuri groapa, prin incapatanarea furibunda cu care isi apara "dreptul" de a circula cu afumatorile in zone urbane dens populate.