Toyota Mirai va naște o familie întreagă de modele alimentate cu hidrogen

de Sebastian Toma
Joi, 22.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota vrea să replice succesul lui Prius și în gama Mirai. Inginerul șef din spatele proiectului primei mașini de serie de la Toyota alimentată cu hidrogen estimează că vor trece 20 de ani până când se va întâmpla acest lucru.

Toyota Mirai ar putea fi următorul Prius în gama producătorului nipon, fiind planificată o întreagă familie de modele alimentate cu hidrogen. Potrivit englezilor de la Autocar, care au discutat cu Yoshikazu Tanaka, inginerul șef al proiectului Mirai, vor trece între 10 și 20 de ani până când mașinile alimentate cu hidrogen vor fi la fel de populare precum sunt hibrizii în momentul de față. Inginerul șef al proiectului care a adus prima mașină de serie mare alimentată cu hidrogen pe toate piețele importante pe care activează Toyota a refuzat să detalieze ce fel de caroserii ar putea prelua această soluție de propulsie, dar surse din cadrul mărcii nipone le-au declarat celor de la Autocar că sunt luate în considerare atât break-uri și monovolume, cât și SUV-uri.

Existența familiei de modele bazate pe Toyota Mirai depinde atât de succesul comercial al primului model de serie alimentat cu hidrogen disponibil publicului larg, cât și de evoluția acestui tip de sistem de propulsie. După cum explică Yoshikazu Tanaka, pilele de combustibil care transformă hidrogenul în energie electrică au reușit să-și mărească puterea cu aproape un sfert din 2008 până în prezent, în timp ce și-au redus masa la jumătate. Dacă acest progres va continua în același ritm, într-un deceniu am putea vedea semnificativ mai multe modele alimentate cu hidrogen.

În orice caz, vânzările acestei categorii de vehicule nu pot să decoleze fără sprijinul guvernelor din toate țările în care sunt vândute, care trebuie să introducă bonificații în legislație pentru companiile care inaugurează stații de alimentare cu hidrogen și pentru cumpărătorii mașinilor care folosesc acest carburant.

Urmareste Automarket
O altă problemă pe care trebuie să o rezolve inginerii în viitorul apropiat pentru a asigura succesul și sustenabilitatea mașinilor alimentate cu hidrogen este cea a extragerii acestei substanțe într-un mod care să nu afecteze mediul. În prezent, stațiile de producție de hidrogen din Japonia, din statul american California, precum și cele din orașele Berlin și Londra funcționează folosind combustibili fosili.
Necesitatea utilizării combustibililor fosili apare pentru că nu hidrogenul nu se găsește în formă pură în atmosferă și extragerea lui din apă necesită energie, la fel cum este și cazul transportului său până la stațiile de alimentare.

Via Autoblog | Autocar 

Comentarii (12)

  • Scorpionul_negru
    Ce o fi sot in mintea lor sa scoata o masina atat de urata ? Grotesc ! Dumnezeule MARE !!!
    11 4
  • Scorpioane ai partial dreptate. Sincer nici eu nu inteleg de ce neaparat tehnologiile revolutionare de sub capota trebuie sa aiba un ambalaj, hai sa nu zic urat (aici tine de gusturi), ci foarte futurist (genul asta de design l-as vedea prin 2030-2040).

    Insa sa nu uitam ca nici Prius nu are un design tocmai ortodox si se vinde foarte bine.

    Valabil si pentru fiitoare Honda FCV.

    Mie personal nu-mi place ideea de pozitionare a tuturor instumentelor si ecranelor pe mijloc (si Citroen C4 (Grand)Picasso sufera de boala respectiva, altfel fiind un model excelent din toate punctele de vedere). E lipsa de erogonomie. Macar FCV-ul nu a cazut in pacatul asta.
    6 6
  • nu stiu cat ai condus prius dar din proprie experienta iti spun cu inima pe inima ca pozitionarea centrata a instrumentarului e cat se poate de ergonomica.

    unul dintre motive fiind acela ca, avand, un bord imens, afisajul este foarte inainte, foarte departe de sofer, informatiile parand sa faca parte din vederea de ansamblu.
    7 7
  • AndreiRN
    Toyota este cu 30 de anii inaintea la toti.
    3 8
  • @AndreiRN
    Toyota e o porcarie de marca. Culmea e ca e cea mai valoroasa (ca pret nu ca imagine buna ) din lume. Parca 30 de miliarde e euro.
    4 6
  • Felicitari Toyota! Mercedes si BMW nici macar la stadiul de concept nu sunt. VW nici nu are nimic in comun cu ''Ecologia'' , iar Haudi si Porsche sunt la ani lumina de a crea asa ceva. Viitorul Lexus LS va dispune de tehnologia Fuel Cell, cea ce-i va consemna titlul de cea mai verde limuzina full-size, asta ca sa nu mai zic de tehnologii.
    7 5
  • Cum o fi să replichezi ceva? Săraca limbă română...
    1 3
  • @Madalescu_Georgian
    Tu te auzi ce spui ? Ma rog ...scrii.... cum poti compara marci premium precum Aud, BMW, Mercedes, Porsche cu Toyota care e non premium. Asta sa nu o jignesc sa ii spun low cost !
    4 4
  • @Adi, acelasi lucru te-as intreba si eu pe tine > Tu te auzi ce bazaconii spui ? Cum de fac asemenea comparatii ? Da Toyota este brand de volum , dar eu am facut referire strict la tehnologii. Acum ca Toyota inoveaza mult mai mult ca brandurile premium, e partea doua. Oricum Toyota are o divizie premium 100% care da clasa oricarei marci germane . Acum stai jos !
    5 6
  • @Madalescu_Georgian
    Visezi frumos baiete ! Da clasa oricarei marci germane ? Nu mai spune...care e marca aia ? Lexus cumva ? Acura ? HA HA HA....au ei masini concurente si de nivelul S class Maybach ? AMG GT ? Porsche 918 Spyder ? Nici peste 10000 de ani ! Stai jos TU ! Nota 1 pt. azi !
    2 6
  • Saracu' @ adi n-a inteles nimic, mi-e si mila de el! :)
    @ madalescu....+1 ca de obicei! :)
    4 0
  • Depinde ce compari..daca compari exclusiv desing-ul..e posibil sa alegi masinile nemtesti pentru aspect.. dar in privinta calitati fabricatilor si a fiabilitatii...nu ii bate nimeni pe japonezi. De ce America e plina de masini japoneze? De ce Asia la fel? Australia la fel? America de sud...iarasi? Nu mai zic de Africa unde numai Toyota vezi.

    Cat despre tehnologie, nemtii sunt departe de masini hybrid si electrice..Anii lumina!!!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru