Toyota Mirai ar putea fi următorul Prius în gama producătorului nipon, fiind planificată o întreagă familie de modele alimentate cu hidrogen. Potrivit englezilor de la Autocar, care au discutat cu Yoshikazu Tanaka, inginerul șef al proiectului Mirai, vor trece între 10 și 20 de ani până când mașinile alimentate cu hidrogen vor fi la fel de populare precum sunt hibrizii în momentul de față. Inginerul șef al proiectului care a adus prima mașină de serie mare alimentată cu hidrogen pe toate piețele importante pe care activează Toyota a refuzat să detalieze ce fel de caroserii ar putea prelua această soluție de propulsie, dar surse din cadrul mărcii nipone le-au declarat celor de la Autocar că sunt luate în considerare atât break-uri și monovolume, cât și SUV-uri.
Existența familiei de modele bazate pe Toyota Mirai depinde atât de succesul comercial al primului model de serie alimentat cu hidrogen disponibil publicului larg, cât și de evoluția acestui tip de sistem de propulsie. După cum explică Yoshikazu Tanaka, pilele de combustibil care transformă hidrogenul în energie electrică au reușit să-și mărească puterea cu aproape un sfert din 2008 până în prezent, în timp ce și-au redus masa la jumătate. Dacă acest progres va continua în același ritm, într-un deceniu am putea vedea semnificativ mai multe modele alimentate cu hidrogen.
În orice caz, vânzările acestei categorii de vehicule nu pot să decoleze fără sprijinul guvernelor din toate țările în care sunt vândute, care trebuie să introducă bonificații în legislație pentru companiile care inaugurează stații de alimentare cu hidrogen și pentru cumpărătorii mașinilor care folosesc acest carburant. O altă problemă pe care trebuie să o rezolve inginerii în viitorul apropiat pentru a asigura succesul și sustenabilitatea mașinilor alimentate cu hidrogen este cea a extragerii acestei substanțe într-un mod care să nu afecteze mediul. În prezent, stațiile de producție de hidrogen din Japonia, din statul american California, precum și cele din orașele Berlin și Londra funcționează folosind combustibili fosili. Necesitatea utilizării combustibililor fosili apare pentru că nu hidrogenul nu se găsește în formă pură în atmosferă și extragerea lui din apă necesită energie, la fel cum este și cazul transportului său până la stațiile de alimentare.
Insa sa nu uitam ca nici Prius nu are un design tocmai ortodox si se vinde foarte bine.
Valabil si pentru fiitoare Honda FCV.
Mie personal nu-mi place ideea de pozitionare a tuturor instumentelor si ecranelor pe mijloc (si Citroen C4 (Grand)Picasso sufera de boala respectiva, altfel fiind un model excelent din toate punctele de vedere). E lipsa de erogonomie. Macar FCV-ul nu a cazut in pacatul asta.
unul dintre motive fiind acela ca, avand, un bord imens, afisajul este foarte inainte, foarte departe de sofer, informatiile parand sa faca parte din vederea de ansamblu.
Toyota e o porcarie de marca. Culmea e ca e cea mai valoroasa (ca pret nu ca imagine buna ) din lume. Parca 30 de miliarde e euro.
Tu te auzi ce spui ? Ma rog ...scrii.... cum poti compara marci premium precum Aud, BMW, Mercedes, Porsche cu Toyota care e non premium. Asta sa nu o jignesc sa ii spun low cost !
Visezi frumos baiete ! Da clasa oricarei marci germane ? Nu mai spune...care e marca aia ? Lexus cumva ? Acura ? HA HA HA....au ei masini concurente si de nivelul S class Maybach ? AMG GT ? Porsche 918 Spyder ? Nici peste 10000 de ani ! Stai jos TU ! Nota 1 pt. azi !
@ madalescu....+1 ca de obicei! :)
Cat despre tehnologie, nemtii sunt departe de masini hybrid si electrice..Anii lumina!!!