Pe noul Toyota Mirai l-am cunoscut în versiune de serie la finalul anului trecut, atunci când Toyota a vrut să își convingă publicul că poate fi un pionier și în domeniul vehiculelor alimentate cu hidrogen.
Toyota Mirai, primul model de serie alimentat cu hidrogen al mărcii, vine în Europa în 2015
Versiunea de serie a conceptului FCV, prezentat în 2013 la Salonul Auto de la Tokyo, noul Mirai se pregătește să facă cunoștință cu primii săi clienți europeni și americani, asta după ce a atras un public numeros pe piața mamă, în Japonia, fiind necesară chiar mărirea producției.
Versiunea care va fi comercializată în Europa și Statele Unite a fost testată recent de organismele specializate și promite o autonomie totală de 502.1 kilometri cu un singur plin de hidrogen. Valoarea este impresionantă pentru un model electric, care se folosește de hidroen pentru a crea energia folosită la propulsie.
Pe piața din SUA, noul Toyota Mirai va fi vândut alături de o serie de facilități, care amintesc de revoluția pe care și-a propus-o Tesla odată cu lansarea lui Model S.
Mai exact, clienții lui Mirai vor primi carburant gratuit şi suport pentru clienți deschis 24/7 pe durata primilor trei ani, un serviciu de închiriere vreme de șapte zile, asistență gratuită Toyota, plan de service fără cheltuieli pentru primii trei ani sau 55.000 de kilometri și garanție 8 ani sau 160.000 de kilometri pentru mai multe componente ale trenului de propulsie.
Concurent ar fi putut fi Honda FCX Clarity, dar a doau generatie a iesit din productie anul trecut. Asteptam un inlocuitor al seriei FCX. Toyota nu a fost cu un nivel peste restul, Honda avand deja prima generatie a lui FCX la vanzare in 2002. Nu neg ca Mirage ar fi bun, dar nu au fost primii si trebuie sa incetam sa ne minunam de "maretia" Toyota.
PS; Per total masinile pe hidrogen vor fi viitorul.
Poate vorbesti cu cei de la Toyota, si vei contribui la aducerea acestui model nou si revolutionar( Fain pleonasm,nu?) pe plaiurile romanesti. Lumea te-ar considera un adevarat erou!
@Ivanoff sa spui ca asta este viitorul este doar fantezist , o tehnologie deja 'invechita'.
Hybrizi benzina-electric sunt viitorul pana la full electric.
Diesel o sa dispara dupa inca 2-3 norme euro scoase .. cu indulgenta.
Honda pe de alta parte a scos primul vehciul alimentat prin pila de combustie pe baza de hidorgen. Pentru necunoscatori asta inseamana motor electric, care este alimentat cu energie pordusa de pila cu hidrogen, adica prin oxidare electrochimică generând curent electric continuu de joasă tensiune. Din pacate Honda nu a lansat modelul sau niciodata in productia de serie. L-a inchiriat proprietarilor.
Toyota de pe alta parte a lansat primul model de SERIE alimentat cu pila de combustie pe baza de hidrogen. Asta ii diferentiaza de restul. Aici sunt primii, au avut curajul sa il lanseze in productie inainte de Honda, pentru altii nu exista.
Sa aveti o zi buna!
https://www.yahoo.com/autos/s/journalist-flips-bmw-i8-during-test-drive-220032067.html
Super mega formidabilul I8 a ajuns intr-un parapet cu un pilot la volan in timpul testelor si acum se rastoarna. Deci inainte de a mai zice ceva despre BMW, ar fi bine sa invatati ca nu zboara si nu ei sunt inventatorii toturor lucrurilor bune pe pamant.
excelent punctat, execelent!
dar asa, pe viitor, am putea lasa fazele cu "cine a fost primul"? Are vreo importanta care a scos acum 50 de ani, 20 de ani sau anul trecut nu stiu ce tehnologie la nivel de test sau prototip?
Hai sa fim maturi si sa recunoastem: in afara de o hartie frumos inramata nu ajuta la nimic. A, plus marketing. Dar importanta este cine ofera IN SERIE o tehnologie. Deci pana la urma (place sau nu) toyota face istorie si bifeaza primul hibrid in serie, primul fuellcell in serie, BMW bifeaza la primul hibrid sport adevarat, nissan la prima electrica, tesla la primul sedan electric.
Revenind la toyota si Mirai....dupa cate ii cunosc pe "japi" si la cat sunt de "chisati", acestia isi vor sustine proiectul "a la long" Asa au facut cu Prius asa vor face si acum. Timpul ne va arata daca pariul lor este unul castigator ori ba.
Personal nu sunt adeptul hidrogenului (e o metoda de a te scarpina in urechea dreapta cu degetul de la piciorul stang) dar cine stie...
Si revenind, de ce un motor care poate sa mearga cu doua tipuri de combustibil, inclusiv hidrogen, ca tot e vorba despre asta in stire, nu ar fi mare revolutie? Nu stiu in ce masura acest Mirai ar putea merge si cu benzina si cu hidrogen. Seria 7 se pare ca ar putea. In plus, o masina care sa mearga doar pe hidrogen este la fel de... nu stiu cum sa zic... periculoasa (?!) desi cuvantul este cam fortat. Daca ai de facut un drum de 800 de km, ce faci? Se pune problema ca la electrice. Ori acel Seria 7 era un hibrid folosind doua metode de propulsie. Acum mai bine de 15 ani Prius a fost considerat o revolutie si putae merge 100% electric dar si pe benzina, avand doua motoare. Seria 7 nu ar avea voie sa fie o revolutie?
http://wardsauto.com/toyota-tops-jd-power-german-car-satisfaction-poll
AR trebui ca asta sa va spuna multe despre BMW, Audi si alte marci germane !!!
O baterie mare poate da pentru scurt timp curent foarte puternic cat pentru 600 - 700 hp sau chiar mai mult. O pila de combustie nu poate nici in vise sa se apropie nici macar la jumatate.
Toate tarile au infrastructura aproape 0% pentru hidrogen dar au cel putin 50% gata pentru puncte de incarcare. Toate orasele au linii de curent, trebuie doar sa pui prize.
Masina electrica o poti incarca acasa, cea pe hidrogen nu.
Masina pe baterii e sigura, hidrogenul este foarte flamabi si este stocat la presiuni foarte mari, o bomba pe roti.
Ca distribuitor nu ai nevoie de o flota de cisterne pentru distribuirea curentului.
Masina pe baterii e mai simpla si are potentialul sa fie mai ieftina.
Masina pe baterii poate fi mai mica, cea pe hidrogen nu deoarece cilindrii de hidrogen ocupa mult loc si nu li se poate da o forma care sa ocupe putin loc spre deosebire de baterii care pot avea oricare forma.
Masina pe baterii poate recupera energia din franare, cea pe hidrogen nu poate.
Pot sa umplu 10 pagini cu dezavantaje. Au foarte multe.
Au inceput sa trezeasca interes dupa ce NASA le-a folosit cu succes in programul spatial Gemini din anii 60.
@Xculescu masinile pe hidrogen, tot electrice sunt. Fuell cellul transforma hidrogenul in apa si curent electric.
In schimb Toyota a avut alta abordare, mai inteleapta si inovatoare as zice cu modelul Mirai. Reutilizeaza acelasi sistem HSD, utilizat in prezent pe hibride, recunoscut ca fiind cel mai avansat la ora actuala. Utilizeaza de asemenea un convertor de mare capacitate pentru a genera din procesul de oxidare electrochimica in jur de 650 V. (asta pentru a neturaliza dezavantajul mentionat de qwerty). De asemenea H este stocat ca si gaz comprimat la 70 MPa. Apoi utilizeaza ca la hibrid o baterie NiMh reincarcabila, si reutilizeaza aceleasi tehnologii de recuperare a energiei si reincarcare a bateriei. Astfel obtine 113 kW putere (152 cai) si un cuplu de 335 N·m la un consum de numai 3.5L/100km generand un randament mai bun decat al motoarelor diesel moderne. Prin comparatie BMW arde H intr-un motor cu combustie de 6 litri V12 si obtine 191 KW ( 256 cai) si 390 N·m. Nu in ultimul rand Toyota acelereaza la 100 km/h in 9.0 s iar BMW in 9.5, e drept prima fiind mai usoara.
Va las pe voi sa judecati dupa aceste date, care au fost cei care au invovat si cei care au scos ceva doar de dragul marketingului.
Eu votez cu japonezii.
O seara buna!
fara shtou zic
Oricum nota 7 pentru BMW, pentru ca fata de altii, macar au incercat ceva utilizand H, nota 8 pentru GM, Hyundai si Merc, pentru ca si ei au prototipuri functionale, nota 9 pentru Honda, pentru ca au lansat primii tehnologia fuell cell, desi a fost doar in sistem de inchiriere si FCX nu mai este in productie si nota 10 doar celor de la Toyota pentru ca o introduc in SERIE!.
Si pentru ca tot suntem la topicul asta as vrea sa va pomenesc de fizicianul nostru Nicolae Vasilescu Karpen, si de pila conceputa si creat de el, PILA KARPEN, un sincer sentiment de RESPECT!
Un mic execrcitiu de imaginatie, cum ar arata masina viitorului: o masina electrica care este reincarcata permanent utilizand o pila electrica de genul pilei Karpen, care nu are nevoie de prinza si nici de alti combustibili gen hydrogen, etc, un "perpetuum mobile" in adevaratul cuvant.. Frumos nu! :)
Sa aveti o zi buna!
PS: Da Mafia am inteles poanta :)
Merci,
cifrele de vanzari sunt previzionate, atat timp cat lista de astepatare s-a lungit si odata cu aceasta si timpul de livrare insemna ca productia este sub cerere.
Logic, si fara sa fii orb, inseamna ca pana in 2020 este posibil ca plafonul de 12000 sa fie depasit.
Mai este posibil ca primul accident care ar avea ca sursa sistemul de alimentare sa darame sandramaua. Si multi se vor bucura...
Prius s-a vandut destul de mult in pierdere, istoria ar putea sa se repete...
Vai ciu ciu tau.