Esential
26.2 | miliarde de dolari este valoare de brand Toyota în 2010. |
11 | este locul pe care îl ocupă Toyota în clasamentul celor mai puternice branduri ale lumii. |
26.2 | miliarde de dolari este valoare de brand Toyota în 2010. |
11 | este locul pe care îl ocupă Toyota în clasamentul celor mai puternice branduri ale lumii. |
Ediţia de anul acesta a catalogului Best Global Brands vine să confirme încă o dată cele mai puternice nume din industria internaţională. Constructorii auto nu fac excepţie, topul celor mai importante 20 de mărci ale mapamondului incluzând patru nume din sectorul producţiei de automobile.
După cum probabil mulţi intuiau, pe prima poziţie se află Toyota, urmată de Mercedes şi BMW. Honda se alătură şi ea plutornului fruntaş, reuşind să se claseze de asemenea în Top 20. Deşi este actualmente cel mai mare producător de automobile din lume, valoarea de brand a celor de la Toyota, estimată la 26.2 miliarde de dolari, se plasează abia pe locul 11 în topul celor mai importante mărci la nivel global.
Mercedes vine imediat pe locul 12 cu o valoare a brandului estimată la 25.2 miliarde de dolari, în timp ce BMW ocupă a 15-a treaptă a podiumului cu 22.3 miliarde de euro. Honda încheie Top 20 cu o valoare de brand de 18.5 miliarde.
Următorii constructori auto incluşi în catalogul Best Global Brands 2010 se poziţionează abia pe locul 50, mai exact Ford, cu o valoare estimată la 7.2 miliarde.
Volkswagen se situează pe locul 53 cu 6.9 miliarde de dolari, Audi pe poziţia 63 cu 5.5 miliarde, Hyundai pe 65 cu 5 miliarde de dolari, porsche pe 72 cu 4.4 miliarde de dolari şi Ferrari abia pe 91, cu 3.6 miliarde de dolari.Comparativ cu anul trecut, Toyota a pierdut 16% din valoarea brandului său şi implicit locul opt, deţinut în cadrul clasamentului global. De cealaltă parte, brandurile germane Mercedes şi BMW au crescut fiecare cu 6 respectiv 3 procente, reuşind să se menţină astfel pe poziţiile de anul trecut.
Ceilalţi constructori mondiali incluşi în clasament au avut evoluţii la fel de oscilante. Honda a pierdut două poziţii, Ford una, Volkswagen a câştigat două, asemeni subsidiarului său Audi, Hyundai a urcat patru poziţii, Porsche doar două, iar Ferrari a retrogradat de pe locul 88.
via | autoblog
Diferenta este aproape tripla in favoarea Honda.
Oricum clasamentul asta e bun pt cei ce confunda exclusivitatea cu valoarea de brand, asa cum sunt cazurile Ferrari , porche. .,
P.S. rusinoasa pozitia VW
Dar stati asa, ca noi suntem mai inteligenti, suntem romani, ne cumparam audi ca avem masini Star Wars, LED-laser frate!
..........................................................
Din punctul meu de vedere "Top 100 Brands" de la Interbrand este cel mai bun clasament in domeniu, clasament pe care il urmaresc an de an de aprox 5 ani. Astfel ca unele brand-uri, cum ar fi Coca-Cola, Microsoft, Google, McDonalds, Nokia sunt lideri incontestabili, recunoscuti oriunde pe acest glob cu afaceri de un real succes. Referitor la brandurile auto, din nou pozitionarea este una absolut obiectiva din pct-ul meu de vedere, Toyota-Mercedes-BMW fiind branduri prezente pe toate pietele cu o valoare de marca incontestabila. In ceea ce priveste brand-urile grupului VW, situatie care da satisfactie frustrarilor unora, pozitionarea joasa a acestora este data in primul rand datorita slabei reprezentari in SUA (cea mai mare piata auto), acolo unde doar Porsche are o imagine puternica dar pentru ca este un brand exclusivist nu are cum sa ocupe o pozitie superioara (vezi Ferrari). Si totusi grupul VW are 3 branduri in top 100 (VW, Audi si Porsche) care impreuna aduna aprox 17mld.$. Mai mentionez ca valoarea de brand a celor de la Audi s-a dublat in ultimii 4 ani. In acelasi timp Toyota a tot scazut in ultimii 3 ani, BMW a avut o evolutie constanta, surprizele din pct meu de vedere fiind Mercedes si Honda care si-au revenit dupa ce in ultimii ani dadeau semne de slabiciune.
P.S.: Ma bucur ca AM a dat atentie acestui clasament.
Sursa: http://www.automarket.ro/blog/mester/page/11/
Read more: http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100917/COPY/309169940/1193#ixzz0zm1xpI7c
Din cate stiu, o statistica facuta de alta revista financiara, sau ceva la genul , punea BMW pe primul loc, urmat de Mercedes si apoi Toyota...