În prezent, fiecare producător de automobile independent își dezvoltă propriul sistem de comuncații, o operațiune nu numai foarte costisitoare ci și consumatoare de timp.
Cinci mari constructori, Toyota, Mazda, Subaru, Suzuki și Daihatsu, și-au unit acum forțele pentru a dezvolta și standardiza specificațiile tehnice pentru sistemele de comuncațille ale vehiculelor de generație următoare.
Mai exact, pentru mașinile conectate, capabile să facă schimb de informații între ele, dar și cu infrastructura. Spre exemplu, cu semafoarele inteligente.
Aceste sisteme sunt denumite CASE (conectivitate, autonomie/automatizare, partajare și electrificare), iar unificarea pe care o propun cele 5 companii va reduce costurile și va face dezvoltarea CASE mai eficientă.
Soluțiile propuse de Toyota vor fi folosite ca bază. La final, mașinile celor cinci producători vor face schimb de informații între ele mult mai ușor, folosind protocoale comune. De asemenea, acestea vor împărți și arhitectura IT.
"Suzuki, Subaru, Mazda, Toyota și Daihatsu vor lua în considerare, în mod deschis, colaborarea cu parteneri cu aceleași idealuri," se mai arată în comunicatul transmis presei.
via Mazda
Am vazut in articol mentionat semafoare inteligente si-mi aduc aminte cat de inteligente sunt semafoarele in Bucuresti. Si nu atunci cand este ocupat(la orele de varf), dar noaptea cand prinzi pe un bulevard toate semafoarele pe rosu.
Asa ca raman in prostia mea, sa ma lase cu inteligenta lor...
Sa stii ca daca alegi o masina japoneza noua, iti creste brusc IQ-ul.
Unde dai si unde crapa!
Ziceam ca noi avem probleme de infrastructura si masinile inteligente, care comunica intre ele, sunt ultima noastra grija. Aici in Romania!
Dar problema ta? Ca am eu passat 2.0 TDI. Ok...