Toyota lucrează la un motor turbo cu patru cilindri şi injecţie directă

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 24.01.2012
Toyota şi Gazoo Racing lucrează la dezvoltarea unui nou propulsor pe benzină pentru viitoarele modele ale constructorului nipon. Unitatea va fi supraalimentată şi va avea injecţie directă.

Potrivit unor surse, Toyota lucrează la un motor otto supraalimentat. Unitatea va fi dezvoltată alături de Gazoo Racing şi va debuta anul viitor pe piaţa din Japonia. Motorul respectiv face parte dintr-o campanie de downsizing şi este aşteptat şi pe anumite modele oferite pe piaţa din Europa. Pentru moment, oficialii Toyota nu au dezvăluit informaţiile tehnice ale viitorului propulsor.

Toyota are deja un model care beneficiază de un motor dezvoltat alături de Gazoo Racing. Acesta este modificat de cei de la MN şi dezvoltă 128 CP şi 180 Nm. Modelul va fi construit în 100 de unităţi şi urmează să fie oferit în serie limitată. Acesta a debutat la Salonul Auto de la Tokyo alături de o versiune GRMN a lui Yaris, numită Turbo Concept.

Pe lângă motorul mai puternic, Toyota iQ GRMN preziintă un kit de caroserie complet. Acesta include un alt spoiler spate, scaune sport, un set de jante din aliaj uşor de la Enkei şi un set de ceasuri de bord cu design sportiv.

Disponibilitatea versiunii de serie a acestui model nu a fost anunţată, existând posibilitatea ca vehiculul să fie oferit doar pe piaţa din Japonia.

Via | WorldCarFans

Comentarii (3)

  • razvanis
    injectie directa si turbo
    adica dezvolta tehnologia pe care altii o au in oferta de multi ani , vw tsi, si-au dat in sf seama ca vrajelile aspirate cu admisie variabila nu mai prostesc multa lume,
    2 10
  • Ivanoff
    @razvanis
    "Istetule", combinatia de injectie directa si indirecta pe care au anuntat-o cei de la VAG luna trecuta pe "NOUL MOTOR 1.8 TSI" ca o revolutie e in portofoliul japonezilor de mai bine de 7 ani (vezi gama Lexus) iar in ceea ce priveste TSI-urile si tot tamtamul cu "downsizing-ul" trebuia sa sti pana la ora asta ca e doar un bullshit si ca de fapt in viata de zi cu zi un nenorocit de 1.2 TSI de 105 CP pe un Golf VIIIIII nu-ti coboara de 6 in afara iar in oras sub 9 iarasi nu-ti ia...
    Plus ca nu compari mere cu pere si variantele turbo vs aspirate raman mereu optiunile fiecaruia, unu-i tractorist si vrea "sa traga de jos", altul e mai sportiv si vrea sa auda un motor cum urca pana in 8.000 si mai sus.
    PS: Ce prosti si astia cu supercarurile ca nu au trecut si ei la TSI... :))
    8 0
  • mare dreptate ai Ivanoff
    iar ala de mai sus e un pusti frustrat care ataca tot ce prinde si ironizeaza pe oricine stand cu brelocul in mana cand scrie...romania...
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru