Toyota le împrumută nemţilor de la BMW tehnologia lor hibridă

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 25.06.2012
Toyota a anunţat că le va împrumuta celor de la BMW tehnologiile hibride ale grupului, în timp ce nemţii le vor oferi caroserii din fibră de carbon şi motoare diesel.

Toyota Motor Corporation, cel mai mare producător de automobile din Japonia, a anunţat detalii privind parteneriatul semnat cu BMW Group. Concernul nipon le va oferi nemţilor tehnologie hibridă, alături de tehnologia pilelor de combustibil, în timp ce BMW Group le va furniza motoare diesel şi caroserii din fibră de carbon. Parteneriatul dintre cele două corporaţii a adus o serie de întrebări în privinţa colaborării dintre BMW şi PSA Peugeot-Citroen, un joint-venture în baza căruia BMW şi PSA produceau motoare 1.6 turbo şi intenţionau să dezvolte un sistem de propulsie hibrid. Colaborarea dintre BMW şi PSA a fost pusă sub semnul întrebării din momentul în care purtătorii de cuvânt ai concernului francez au anunţat examinarea impactului alianţei cu GM asupra parteneriatului cu BMW Group, atât francezii, cât şi germanii declarând că alianţa cu General Motors schimbă condiţiile parteneriatului BMW-PSA.

Unele voci sugerau faptul că General Motors şi PSA Peugeot-Citroen urmau să producă împreună sisteme de propulsie hibride, pentru ca francezii să renunţe la colaborarea cu BMW. Atât BMW Group, cât şi PSA Peugeot-Citroen au integrat cu succes motorizările 1.6 turbo pe mai multe modele din gamele lor, o eventuală dizolvare a parteneriatului ducând la o viitoare problemă pentru cei doi constructori odată cu necesitatea înlocuirii respectivelor motorizări.

Pentru moment, niciuna dintre părţi nu a sugerat posibilitatea de încheiere a parteneriatului, semn că BMW şi PSA ar putea să-şi modifice acordul pentru a continua colaborarea.

Parteneriatul dintre BMW şi Toyota vizează dezvoltarea vehiculelor ecologice care oferă un echilibru între performanţe şi consum redus de carburant. În timp ce BMW oferă cei mai puternici hibrizi de pe piaţă, cei de la Toyota oferă cei mai economici hibrizi de pe piaţă, parteneriatul dintre cei doi constructori promiţând să ofere cele mai bune părţi ale celor "două lumi". Pe lângă sistemele de propulsie hibride, cei de la BMW vor beneficia şi de sistemele de propulsie cu pile de combustibil. Nemţii au renunţat de ceva vreme la programul lor de testare a vehiculelor alimentate cu hidrogen, dar o colaborare cu Toyota ar putea reduce costurile de dezvoltare ale acestui proiect ambiţios, care a dus la dezvoltarea unor modele alimentate cu hidrogen, testate ulterior în condiţii reale de trafic.

Via | Inautonews

Comentarii (26)

  • care mai de care aliante peste aliante .........
    8 0
  • Nui prea mai vad pe aici pe cei mai infocati fani ai triadei germane!!!Hei.... unde sunteti???Observ ca nu prea aveti nimic de spus si vati ascuns.
    10 16
  • @Mafia
    Tu de unde ai aparut, de dupa blocurile gri? Aceasta colaborare a fost semnata la sfarsitul anului trecut si toata lumea stia ca Bmw va primi sisteme hibride iar Toyota motoare diesel, alea zgomotoase si care sunt cancerigene
    13 4
  • Cei de la BMW mai au foarte multe de invatat de la Toyota.Desi mi se pare corect deodata ce Bmw nu prea se ''pricepe'',la motoare hybrid la fel ca Toyota
    9 13
  • Daca tu vezi o colaborare intr-un sens...unilateral e problema ta, inteleg sa spui ce-ti convine dar nici chiar asa, pai nici Toyota nu prea se "pricepe" la motoare diesel si caroserii din fibra de carbon iar la solutii neconventionale Bmw avea totusi in anii "90 prototipuri perfect functionale pe hidrogen cu motoare clasice V12 pe seria 7, doar ca n-a venit vremea lor pt ca sunt mult mai scumpe decat electricele chiar
    13 3
  • Pinguinul_nuclear
    Chiar nu imi vine sa cred......Oare cei de la Toyota nu gandesc?Cum poti sa furnizezi motoare pentru Bmw.Brandul care se dadea mare si lat acum cativa ani ,ca poate sa produca orice fara ajutorul nimanui.Nu imi vine sa cred cat de patetic .Iar in ceea ce priveste,felicitari celor de la Toyota,pt ca fac alianta cu toti increzutii.
    7 12
  • @dan_grc>Sa nu uiti ca cei de la Toyota vor sa produca un motor mult mai unicat ,in caz ca nu ai auzit vor produce motorul cu celula energetica hybrid.Cei de la Toyota au zis ca urmatorul pas spre masina ecologică absoluta, dupa modelul Prius, va fi Vehiculul cu celula energetica hibrida (FCHV), actionat de o celula energetica in locul motorului cu combustie internacare se va numi ''Fine-N'', cel mai nou sistem de celula energetica hibrida de la Toyota. Beneficiaza de un design nou si de tractiune integral, oferind astfel perofrmante sporite si emisii reduse.In caz ca nu ai auzit,cei de la bmw au ramas cam in urma cu tehnologia.
    5 8
  • Va rog.......Nu mai comparati tehnologia nemteasca cu cea japoneza,pentru ca nu o sa iasa nimik.......Niponii,au fost mereu la un pas cu tehnologia.
    9 7
  • @Mafia
    Pai Bmw isi produce inca majoritatea motoarelor , colaborarea cu PSA a ramas pt 1.4 si 1.6, si stati calmi cei care jubilati cum ca Toyota face "arogante" cu imprumutatul de sisteme hibride, asa se poate spune si despre Bmw. Toyota poate produce "un motor mult mai unicat"...e bine si asa, totusi sa nu fie chiar prea unicat ca ce-i mult strica. O sa astept sa vad cum vor comenta fanii Toyota motoarele diesel de pe viitorul Avensis, RAV4...adica vor fi ele bune sau nu, vor merita sa aiba si ei niste motoare decente sau se vor simti injositi pt c-au acceptat asa ceva:)
    7 2
  • Era pt pinguin, scuze
    1 1
  • @dan_grc....Cred ca mai degraba injositi,ca vor accepta niste motoare care nu sunt nici fiabile.Cu tot respectul!!!!!
    5 10
  • Sau poate motoarele diesel,furnizate de Bme,vor fi studiate in deaproape de cei de la Toyota si dupaia construite de ei cu o fiabilitate desavarsita.......Cred ca ai dreptate intr-un fel.Inseamna ca vor avea ambii producatori de castigat di acesta colaborare.
    4 7
  • Pai asta va fi sfarsitul Toyotei, vor incepe motoarele sa pice la 50 de mii de km si s-a dus renumele, asta e, vor ramane cu hibridele, e si asta un mod sa scapi de concurenta, nu? VAG-ul si cu GM-ul vor ramane vesnic recunoscatori Bmw-ului.
    3 3
  • O alianta din care fiecare are ce invata unul de la celalalt. Eu zic ca asta e cel mai important.
    8 0
  • ConnecT-R
    Ce varza is astia de la BMW. Cum sa ei ma nene de la spurcati aia de Japonezi cand cea mai nambar 1 tehnologie este la Renault. Pe langa Prius Leaf Zoe, si Megane sunt cu 30 de ani in fata. Planeta cantre Toyota : alti au deja fara conbustie. vai de capu lor. Doua nati de nazisti retardatii si nemti si japonezi. RENAULT NUMERO UNO 4 3W3R.
    4 12
  • @Mafia...@pinguinul nuclear...atata va tot obositi si va consumati degeaba.. voi sunteti incapabili sa intelegeti ca aici e vorba de profituri atat la BMW cat si la Toyota...ei pe asa ceva mizeaza....de ce credeti ca s-au aliat???asa numai de ochii lumii???Voi puteti sa credeti ce vreti si ei iau profiturile,stati linistiti!!!Totdeauna sa stiut ca japonezii sunt primii in electronica asa ca e ceva normal sa aiba motoare hibride mai performante,mai ales ca Toyota le-a inventat...deci ce mai vreti????Bmw are altceva ce nu are Toyota si invers....deci vorba aia o mana spala pe alta!!!Sper ca intelegeti sa nu va mai tot consumati atata!!!
    6 1
  • Eu nu inteleg de ce se tot cearta altii intre ei,in lok sa gandeasca,ca aceasta alianta va ajuta foarte mult pe ambele marci ,,pentru ca cei de la Toyota chiar aveau nevoie de aceste motoare diesel,si la fel si nemtii de la bmw,aveau nevoie de motoare hybrid imbunatatite.Le urez mult succes,in aceasta activitate!!!
    8 2
  • Nu neg calitatea BMW-urilor, dar cand singurele motoare pe care le produci (exceptand unicatele V8 de pe modelele sportive), sunt de 2 si de 3 litri, pe diesel sau benzina, cu diverse variatiuni de putere in functie de nr de turbine, de la 1 la 3, si de diverse alte mici componente modificate, nu te poti denumi un mare motorist. Mai ales cand te combini cu niste francezi sa faci motoare mai mici, iar acum cu niste japonezi pe care acum 2-3 ani ii desconsiderai intr-o maniera mai mult decat aroganta. Probabil Toyota are mai mult nevoie de diesel-uri pentru marca Lexus, pentru ca la nivelul masini mici, compacte si medii nu vad ce le poate oferi BMW, in clasa asta neavand nici ei decat unul singur de 2 litri, si ala destul de zgomotos.
    6 6
  • @dany
    Nu negi dar cam le contesti...in afara de motoare de 2 litri si de 3 litri si-un V8 unicat nu prea mai are nimic? Are V8-uri de mare serie de zeci de ani pe multe modele, mai are doar V12 -uri care sunt si pe Rolls, apropo de asta intre 1987 si 1999 Bmw a produs cele mai multe V12 dintre toti, aproape 100 de mii pt seria 8 si seria 7, nu trebuie sa ai 15 tipuri de cilindree ca sa fii un mare motorist, iar majoritatea motoarelor din lumea asta sunt intre 2 si 3 litri, nu degeaba sunt cele mai multe.Cred ca voi incepe sa devin fanul numarul unu a lui @zarnasteanu cand vorbeste cum vorbeste de japonezi, adica incep sa cred ca nu exagereaza, vin "puristii" Toyota sa se planga de aceasta colaborare auzi, de parca ar colabora cu-o marca de 2 lei iar japonezii ar fi inventat automobilul, poti sa spui tu orice de Bmw dar ca nu este un mare motorist este o aberatie pur si simplu.
    6 2
  • STRtoy
    Eu nu inteleg,de ce ar fi trb sa ia ei motoare diesel de la BMw ,cand motoarele actuale diesel de la Toyota mi se par excelente,mai ales D-cat urile sunt f silentioase,iar cine a mers cu un motor d-cat stie,cine nu nu.
    3 3
  • @STRtoy.Ca bine zici,acelasi lucru nici eu nu il inteleg,pt ca cei de la Toyota aveau motoare diesel foarte potente de exp :cel de 4.5 d-4d v8 de pe Lc ,cel de 2.2 d-4d si 2.2 d-cat,cel de 3.0 turbo d-4d,si inca unul de 2.5 d-4d.Deci aveau motoare diesel destul de bune si economice,pana si cel de 4.5 d-4d avea un consum urban:11,2 >Extr urban:8,5 >Mixt :9,5 .Aceasta alianta nu mi se pare cv foarte placut,iar aici revin la expresia celui de mai sus ''@Pinguinul_nuclear'',>cum sa le imprumuti tehnologia unora care se laudau ca sunt invincibili,si acuma le cere mila si indurare celor de la Toyota.
    2 4
  • Se pare ca unii sunt batuti in cap, vorbesc de V8-uri si motoare de 4.5 cand se spune clar ca motoare de maxim 2 litri vor fi livrate, deci inseamna ca acolo Toyota este deficitara dar au vise cu " mila si indurare" .
    2 5
  • AndreiRN
    Da, interesanta alianta.
    BMW vrea si ei o felie din placinta de calitate Toyota si au umilinta sa o recunoasca.
    In schimb Toyota nu prea are ce face cu motoarele de scurta folosinta si poluante de la BMW.
    Sau poate doar pt unele modele din Europa ca marketing.
    5 4
  • @dan_grc
    Nu sunt nici pe departe vreun fan Toyota, dimpotriva, mi se par ca fac niste masini absolut plictisitoare, mai putin legenda Land Cruiser si mai noul GT86, dar aici ma refer strict la motoare. Repet, calitatea e indiscutabila, la fel si modul in care au "inginerit" putinele motoare pe care le au, dar hai sa fim seriosi, nu ai cum sa te auto-denumesti tatucul motoarelor si cel mai tare in segmentul premium cu doar 2 optiuni in 99% din cazuri. Cu toata lumea asta manipulata sa creada ca cilindreea mica+turbo=Dumnezeu pe pamant, ceea ce este departe de adevar de indata ce conduci asa ceva, cilindreea si numarul de cilindrii au si ele rolul lor, mai ales in segmentul premium unde trebuie sa te prezinti cu o anumita doza de rafinament. Spre exemplu, mergi cu un Seria 3 2.0 turbo pe urma umbla cu un IS250 si, strict legat de rafinament, vei vedea ca exista o diferenta, sau cu un 2.0 turbo diesel de al BMW impins la maximum vs un 2.7 de la Audi, unde iarasi vei constata o diferenta substantiala.
    Acum, vorba cuiva de aici, Toyota chiar face niste diesel-uri bune in clasa compacta/medie, nu inteleg de ce ar alege varianta BMW. Poate din cauza emsiilor, cine stie...
    2 1
  • @dani
    Pai dc sa compari seria 3 2.0 turbo cu IS 250 cand exista 328i? Asa si eu pot sa spun sa compari 335i cu IS250, intrucat motorul de pe seria 3 are 3 litri, nu 3.5 si cu siguranta va fi o mare diferenta.
    2.0 turbo diesel vs 2.7 Audi? Exista 3.0 D de pe multe modele pt a concura cu 2.7 de la Audi, un motor cu doar 0.3 l mai mare e mai corect de comparat decat unul cu 0.7 mai mic, adica a redus Bmw cilindreea da nici chiar asa, are in continuare motoare cu capacitate cilindrica mare, ori ai omis ori o faci intentionat cand pui motoare de 2 litri ale lui Bmw vs motoare de 2.7 de la Audi, cand stii ca e mai onest sa compari cu-n motor de 3 litri.
    Iar cand spui ca Bmw are si el un V8 care e pus pe un M acolo si atat, ar trebui sa stii ca de zeci de ani fabrica V8-uri in multe sute de mii de ex pana acum, deci nu sunt unicate iar la 2 litri diesel nu are unul singur in mai multe trepte de putere, are chiar doua, exista si 2 litri bi-turbo. Nu a zis nimeni ca Toyota nu face motoare diesel bune, dar unii nu inteleg ca cele de la Bmw sunt si mai bune ca doar nu sunt tampiti sa puna pe masinile lor motoare de rahat. La fel si-n partea cealalta cu hibridele...Bmw are acum si pe seria 5 si pe 7, are si-un full electric pe vechea serie 1, sunt rezonabile la autonomie si consum, dar nu la fel de eficiente ca cele de la Toyota, dar exagerarea asta cu" ce naiba face Toyota cu astia"...sa fim seriosi, daca sunt asa varza la motoare colaborau cu altii, dar cei de la Toyota se pare ca stiu mai putin decat unii de pe aici gen AndreiRN, Mafia, pinguinul apocaliptic...
    3 2
  • @dan_grc
    Corectie ......>Pinguinul_nuclear.......acuma nu ma mai ma enerva si zi ce ai de zis.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru