Toyota le împrumută nemţilor de la BMW tehnologia lor hibridă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Toyota Motor Corporation, cel mai mare producător de automobile din Japonia, a anunţat detalii privind parteneriatul semnat cu BMW Group. Concernul nipon le va oferi nemţilor tehnologie hibridă, alături de tehnologia pilelor de combustibil, în timp ce BMW Group le va furniza motoare diesel şi caroserii din fibră de carbon. Parteneriatul dintre cele două corporaţii a adus o serie de întrebări în privinţa colaborării dintre BMW şi PSA Peugeot-Citroen, un joint-venture în baza căruia BMW şi PSA produceau motoare 1.6 turbo şi intenţionau să dezvolte un sistem de propulsie hibrid. Colaborarea dintre BMW şi PSA a fost pusă sub semnul întrebării din momentul în care purtătorii de cuvânt ai concernului francez au anunţat examinarea impactului alianţei cu GM asupra parteneriatului cu BMW Group, atât francezii, cât şi germanii declarând că alianţa cu General Motors schimbă condiţiile parteneriatului BMW-PSA.
Unele voci sugerau faptul că General Motors şi PSA Peugeot-Citroen urmau să producă împreună sisteme de propulsie hibride, pentru ca francezii să renunţe la colaborarea cu BMW. Atât BMW Group, cât şi PSA Peugeot-Citroen au integrat cu succes motorizările 1.6 turbo pe mai multe modele din gamele lor, o eventuală dizolvare a parteneriatului ducând la o viitoare problemă pentru cei doi constructori odată cu necesitatea înlocuirii respectivelor motorizări.
Pentru moment, niciuna dintre părţi nu a sugerat posibilitatea de încheiere a parteneriatului, semn că BMW şi PSA ar putea să-şi modifice acordul pentru a continua colaborarea.Parteneriatul dintre BMW şi Toyota vizează dezvoltarea vehiculelor ecologice care oferă un echilibru între performanţe şi consum redus de carburant. În timp ce BMW oferă cei mai puternici hibrizi de pe piaţă, cei de la Toyota oferă cei mai economici hibrizi de pe piaţă, parteneriatul dintre cei doi constructori promiţând să ofere cele mai bune părţi ale celor "două lumi". Pe lângă sistemele de propulsie hibride, cei de la BMW vor beneficia şi de sistemele de propulsie cu pile de combustibil. Nemţii au renunţat de ceva vreme la programul lor de testare a vehiculelor alimentate cu hidrogen, dar o colaborare cu Toyota ar putea reduce costurile de dezvoltare ale acestui proiect ambiţios, care a dus la dezvoltarea unor modele alimentate cu hidrogen, testate ulterior în condiţii reale de trafic.
Via | Inautonews
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
BMW a lansat o ediție specială a modelului X5 Li cu ampatament lung. Această ediție se numește Dark Flame, limitată la doar 1.000 de unități. Din păcate, acest model este exclusiv pentru piața din China (02.11)
-
Cred că toți ne-am dorit la un moment să fim supereroi sau să avem superputeri. Ei bine, acum putem măcar să ne simțim ca unul, deoarece 10 vehicule Batman Tumbler au fost scoase la vânzare pentru aproximativ 3 milioane de dolari. (02.11)
-
Toyota Motor a anunțat recent că producția sa la nivel mondial a scăzut pentru a opta lună consecutivă în septembrie. Atât vânzările, cât și producția au înregistrat o scădere în cele mai mari două piețe ale sale, Statele Unite și China. (01.11)
Tu de unde ai aparut, de dupa blocurile gri? Aceasta colaborare a fost semnata la sfarsitul anului trecut si toata lumea stia ca Bmw va primi sisteme hibride iar Toyota motoare diesel, alea zgomotoase si care sunt cancerigene
Pai Bmw isi produce inca majoritatea motoarelor , colaborarea cu PSA a ramas pt 1.4 si 1.6, si stati calmi cei care jubilati cum ca Toyota face "arogante" cu imprumutatul de sisteme hibride, asa se poate spune si despre Bmw. Toyota poate produce "un motor mult mai unicat"...e bine si asa, totusi sa nu fie chiar prea unicat ca ce-i mult strica. O sa astept sa vad cum vor comenta fanii Toyota motoarele diesel de pe viitorul Avensis, RAV4...adica vor fi ele bune sau nu, vor merita sa aiba si ei niste motoare decente sau se vor simti injositi pt c-au acceptat asa ceva:)
Nu negi dar cam le contesti...in afara de motoare de 2 litri si de 3 litri si-un V8 unicat nu prea mai are nimic? Are V8-uri de mare serie de zeci de ani pe multe modele, mai are doar V12 -uri care sunt si pe Rolls, apropo de asta intre 1987 si 1999 Bmw a produs cele mai multe V12 dintre toti, aproape 100 de mii pt seria 8 si seria 7, nu trebuie sa ai 15 tipuri de cilindree ca sa fii un mare motorist, iar majoritatea motoarelor din lumea asta sunt intre 2 si 3 litri, nu degeaba sunt cele mai multe.Cred ca voi incepe sa devin fanul numarul unu a lui @zarnasteanu cand vorbeste cum vorbeste de japonezi, adica incep sa cred ca nu exagereaza, vin "puristii" Toyota sa se planga de aceasta colaborare auzi, de parca ar colabora cu-o marca de 2 lei iar japonezii ar fi inventat automobilul, poti sa spui tu orice de Bmw dar ca nu este un mare motorist este o aberatie pur si simplu.
BMW vrea si ei o felie din placinta de calitate Toyota si au umilinta sa o recunoasca.
In schimb Toyota nu prea are ce face cu motoarele de scurta folosinta si poluante de la BMW.
Sau poate doar pt unele modele din Europa ca marketing.
Nu sunt nici pe departe vreun fan Toyota, dimpotriva, mi se par ca fac niste masini absolut plictisitoare, mai putin legenda Land Cruiser si mai noul GT86, dar aici ma refer strict la motoare. Repet, calitatea e indiscutabila, la fel si modul in care au "inginerit" putinele motoare pe care le au, dar hai sa fim seriosi, nu ai cum sa te auto-denumesti tatucul motoarelor si cel mai tare in segmentul premium cu doar 2 optiuni in 99% din cazuri. Cu toata lumea asta manipulata sa creada ca cilindreea mica+turbo=Dumnezeu pe pamant, ceea ce este departe de adevar de indata ce conduci asa ceva, cilindreea si numarul de cilindrii au si ele rolul lor, mai ales in segmentul premium unde trebuie sa te prezinti cu o anumita doza de rafinament. Spre exemplu, mergi cu un Seria 3 2.0 turbo pe urma umbla cu un IS250 si, strict legat de rafinament, vei vedea ca exista o diferenta, sau cu un 2.0 turbo diesel de al BMW impins la maximum vs un 2.7 de la Audi, unde iarasi vei constata o diferenta substantiala.
Acum, vorba cuiva de aici, Toyota chiar face niste diesel-uri bune in clasa compacta/medie, nu inteleg de ce ar alege varianta BMW. Poate din cauza emsiilor, cine stie...
Pai dc sa compari seria 3 2.0 turbo cu IS 250 cand exista 328i? Asa si eu pot sa spun sa compari 335i cu IS250, intrucat motorul de pe seria 3 are 3 litri, nu 3.5 si cu siguranta va fi o mare diferenta.
2.0 turbo diesel vs 2.7 Audi? Exista 3.0 D de pe multe modele pt a concura cu 2.7 de la Audi, un motor cu doar 0.3 l mai mare e mai corect de comparat decat unul cu 0.7 mai mic, adica a redus Bmw cilindreea da nici chiar asa, are in continuare motoare cu capacitate cilindrica mare, ori ai omis ori o faci intentionat cand pui motoare de 2 litri ale lui Bmw vs motoare de 2.7 de la Audi, cand stii ca e mai onest sa compari cu-n motor de 3 litri.
Iar cand spui ca Bmw are si el un V8 care e pus pe un M acolo si atat, ar trebui sa stii ca de zeci de ani fabrica V8-uri in multe sute de mii de ex pana acum, deci nu sunt unicate iar la 2 litri diesel nu are unul singur in mai multe trepte de putere, are chiar doua, exista si 2 litri bi-turbo. Nu a zis nimeni ca Toyota nu face motoare diesel bune, dar unii nu inteleg ca cele de la Bmw sunt si mai bune ca doar nu sunt tampiti sa puna pe masinile lor motoare de rahat. La fel si-n partea cealalta cu hibridele...Bmw are acum si pe seria 5 si pe 7, are si-un full electric pe vechea serie 1, sunt rezonabile la autonomie si consum, dar nu la fel de eficiente ca cele de la Toyota, dar exagerarea asta cu" ce naiba face Toyota cu astia"...sa fim seriosi, daca sunt asa varza la motoare colaborau cu altii, dar cei de la Toyota se pare ca stiu mai putin decat unii de pe aici gen AndreiRN, Mafia, pinguinul apocaliptic...