Toyota își revizuiește planurile de electrificare: producția de mașini electrice, redusă cu 33%

de Tiberiu Safta
Luni, 09.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a anunțat că își revizuiește planurile sale de electrificare. Producția de mașini electrice va fi redusă cu 33% față de planurile anunțate inițial.

Constructorul japonez se alătură noii tendințe de a-și revizui planurile de electrificare a gamei sale de modele. Potrivit publicației japoneze Nikkei, Toyota are acum în plan să producă 400.000 de mașini electrice în 2025, iar numărul total de mașini electrice produse să atingă borna de un milion până în 2026.

Concret, asta înseamnă o reducere a producției de mașini electrice cu 33% față de planul inițial. Publicația precizează că Toyota a luat această decizie din cauza încetinirii pieței mondiale de mașini electrice, cauzată de reducerea sau eliminarea subvențiilor.

Deocamdată, nu se știe dacă noul plan va afecta lansările de noi modele electrice ale mărcii. În ciuda noului plan, Toyota dorește să atingă două obiective importante: să producă 1.5 milioane de mașini electrice pe an până în 2026, respectiv 3.5 milioane de vehicule electrice pe an până în 2030.

via Carscoops

Comentarii (16)

  • "Deocamdată, nu se știe dacă noul plan va afecta lansările de noi modele electrice ale mărcii. În ciuda noului plan, Toyota dorește să atingă două obiective importante: să producă 1.5 milioane de mașini electrice pe an până în 2026, respectiv 3.5 milioane de vehicule electrice pe an până în 2030."
    Toti constructorii auto sunt foarte debusolati si fac declaratii neasumate.
    Nimeni nu isi mai asuma nimic din ce declara si se pot schimba de la o zi la alta.
    6 13
  • @Mihai
    Doar BMW merge înainte cu planurile inițiale și sunt încrezători in platforma tehnică.
    Restul și-au făcut și fac strategii după cum bate vântul.
    3 13
  • @prostovan electric
    Producătorii se văd obligați să-i trezească pe politruci. BEV este o nișă insignifiantă, iar ICE produce amenzi. Într-o lume ideală, cu foci pe dealuri, e OK, în viața reală e cu falimente și economii pe butuci, URSS. :)))))
    20 5
  • https://www.automarket.ro/stiri/japonia-va-investi-peste-21-miliarde-de-dolari-in-productia-de-baterii-119489.html
    Nu vad rostul investitiilor in fabrici de baterii daca se reduce productia.
    Ceva e putred in capul multora.
    Mai alea ca VAG da faliment si isi inchide fabricile din Germania pentru ca produc mult mai ieftin in China, BMW urmeaza si ei aceeasi strategie in curand luand ca exemplu VAG, Mercedes la fel ca sa se adapteze concurentei, ca altfel nu mai vand nimic.
    Deci vom vedea ce vor face in curand.
    VAG sunt pasibili si de amenzi daca nu se conformeaza noilor limite de emisii pe bucata vanduta.
    2 11
  • @cocalar hAUR
    Nu te mai semnezi dar tot te caci in drum cum ai învățat acasă. Sângele apă nu se face, porumbelule.
    4 11
  • Toyota si-a făcut calculul, momentan, malus CO2 este mai ieftin decât fabricația de electrice! Sa nu uitam ca majoritatea vehiculelor Toyota sunt hibrid, dar tot nu este suficient pentru a evita malus. 1,5 mil electrice in 2026 mi se pare ambițios sau poate au ei un as in mâneca!
    6 1
  • 1.5 mil electrice p.a. in 2026 inseamna vreo 12-13% din vanzarile anuale ale Toyota sa fie electrice. E calee foarte lunga de la 1-2-3% cat au acum electrice.
    Ca sa fiu sincer sincer, e un plan mai fantezist decat ala cu Volvo 100% electric in 2030. Dar nah, poate stiu ei ceva sau poate au o susta cu BYD altfel nu vad sa fie un plan realist.
    8 0
  • toyota este momentan practic inexistenta pe piata ev
    ar trebui sa fii ultra fan toyota sa dai banii pe bz4x
    dar daca le iese socoteala cu bateriile solid state, atunci altfel vom privi catre ei
    mai curand mg se lauda ca in 2025 vor avea ssb
    6 5
  • 2 virgula 1… alții au băgat mult mai mult cu efecte dezastruoase în vânzări. Acuma trebuie să închidă fabrici și să facă concedieri.
    9 4
  • Cand producatorii si-au intensificat eforturile si epuizat bugetele pe campanii de marketing "care prinde mai repede suta" (ceva de genul care o are mai mare - si nu la baterie ma refer) in loc sa investeasca mai mult in cercetare si optimizare de produs pt un pret mai accesibil, acum si-o iau in bot. Unui cumparator simplu nu-i trebuie 500-600 cai, dar fa-i o masina decenta care sa ii fie utila si cat de cat accesibila.
    Am cerut oferta oficiala de la VW pt un ID.7 Tourer ProS - pret cu tot cu discounturi 64.534 €!!! Bai frate, e un VW nu vreo limuzina Mercedes. Si cam la fel e la toti producatorii! Preturi la care pur si simplu nu poti ajunge ca persoana cu venituri medii. Iar acum se plang ca nu se cumpara.
    Undeva ceva pute, pentru ca de ex. VW, Mercedes, BMW toti au avut profituri anul trecut. Iar VW sa spuna ca inchide fabrici dupa mai putin de 6 luni de la anuntarea rezultatelor pe 2023 mi se pare ridicol. Unii ar spune ca profiturile nu sunt mari luate procentual, dar asa au fost intotdeauna in industria auto.
    Este clar ca piata europeana sufera, pt ca multe reglementari (unele absurde) nu fac decat sa puna piedici si pana la urma europenii vor ajunge sa aiba produse necompetitive dar extrem de scumpe.
    13 3
  • Un Renault electric e 50k. Limuzina Mercedes e 100k+.
    Profiturile sunt foarte mici, sub 10%. Dacă îți făcea o reducere de 10% o vindeau in paguba.
    Astea sunt preturile în ziua de azi.
    4 12
  • Când inflația e 10% anual la ce te aștepți?
    4 12
  • @prostovan electric
    Trotinetele sunt pentru puberi că tine, oamenii normali se deplasează cu mașini.
    Inflația a fost pretext.
    Pentru întâlnirea ofertei cu cererea, producătorii au de coborât prețul și atât.
    Un retard că tine va face spume instant, dar nu-ți bate capul, oamenii cu bani n-au nevoie de sfaturile unui sărăcan.
    9 6
  • @cocalar hAUR
    Trage apa.
    2 6
  • banditos
    @^

    Cu cat il starnesti mai mult cu atat pute mai tare. Chiar si cu apa trasa se incapataneaza sa ramana vizibil.

    Da'i ignore si lasa-l sa pluteasca in voie.
    1 1
  • Romania
    Incetati cu minciunile! Luati fiecare an din 1990 incoace si vedeti cate diesel, benzinare si gpl au fost inmatriculate in fiecare an! Cand lua Dacia pauza din lipsa de componente pentru diesel sau benzina, nu mai behaia nimeni! Cand a fost criza economica si au scazut inmatricularile de masini noi spre 0 (ZERO), unul nu a mai grohait nimic! Puterea de cumparare, cererea de masini noi pe piata e in scadere in momentele astea! Haideti sa facem comparatie pe 2024 primul semestru cu 2023 primul semestru si cu 2022 primul semestru pe fiecare tip de motor in parte- diesel, benzina si electric. Abia atunci putem spune daca a scazut cererea pentru electrice! Daca se elimina un model si se inchide o fabrica unde se producea modelul ala, sunt mai multi factori implicati: cerere pentru modelul respectiv, aducere modele noi care duc la scaderea cererii pentru modelul anterior, deci alta linie de asamblare, lipsa componente de la producatori, care au si ei problemele lor in productie! Nu mai panicati populatia!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru