Dezvoltarea de tehnologii care să facă bateriile mai ieftine și mai eficiente este una dintre prioritățile japonezilor de la Toyota. În acest context, constructorul nipon tocmai a anunțat investiții de 14 miliarde de dolari în dezvoltarea și perfecționarea acumulatorilor, până în 2030.
O mare parte din această sumă va fi investită în dezvoltarea de baterii litiu-ion, dar și de baterii cu stare solidă. Acestea din urmă sunt considerate viitorul pentru autonomia mașinilor cu zero emisii.
În urma acestor investiții, Toyota prognozează o scădere cu 50% a costului de producție a bateriilor, până în 2025. Tot până atunci, niponii speră să echipeze mașinile de serie cu acele baterii cu stare solidă de care pomeneam mai sus. Acestea vor fi regăsite atât pe mașinile electrice cât și pe cele hibrid, susține directorul tehnic al mărcii, Masahiko Maeda.
Totodată, după 2025, Toyota va comercializa și o generație nouă de baterii litiu-ion care va crește performanțele mașinilor cu zero emisii.
Până la finalul acestui deceniu, niponii intenționează să comercializeze 8 milioane de mașini electrificate.
via Toyota
1. reducerea drastica a riscului de incendiu care s-a manifestat in cateva cazuri la bateriile Li-ion;
2. cresterea increderii potentialilor cumparatorilor de masini electrificate (PHEV si BEV);
3. scaderea generala a preturilor bateriilor.
De ce investesc atatia bani daca toti expertii de pe facebook spun ca viitorul e pe hidrogen?
Toyota si Panasonic lucreaza de ceva vreme la noua generatie de baterii, solid state, doar ca nu sunt multumiti de performante si de durata de viata.
Japonezii sunt insa persistenti in dezvoltarea tehnologiei si reducerea costurilor. Stiu si ei ca oamenii nu vor cumpara masini care fie le vor schimba radical comportamentul de utilizare, fie nu si le pot permite.
După declaraţiile tâmpe ale Toyoda, uite că o dau şi ei pe electrice.
Le doresc din toată inima să reuşească cu bateriile solid state, dar să înveţe de la Tesla - nu e îndeajuns să fii bun, trebuie să fii ieftin.
Tesla au făcut bateriile LiNMC litiu nichel magneziu cobalt - care sunt foarte bune, dau cel mai bun range km, şi sunt reduse costurile la maxim
Dar vine China cu BYD care zice: facem LiLFP fier fosfat pentru că range este mai mic, dar încă mare, dar preţul este considerabil mai mic, mai ales când creşte seria.
Tesla a înţeles să schimbe macazul şi să renunţe la ego, în secunda 2, iar pentru SUA unde sunt bogaţi şi banii sunt o mai mică problemă, folosesc NMC iar în China şi Europa şi ce mai exportă în restul lumii folosesc LFP.
Ideea e foarte bună pentru că distanţele medii de transport sunt mai mici în Europa şi China (mare parte nu prea este locuită, Himalaya, Tibet, deşertul din Xinjiang) şi deci bateria mai mică, nu este o problemă dacă ai încărcare rapidă.
Poate ai auzit, poate nu, dar iubiții voștrii ecologiști europeni au în plan convertirea trenurilor la hidrogen.
Este doar o chestiune de timp, petărzile electrice sunt doar temporare.
Noua Toyota Mirai începe de la 41k euro
Vw ID3 dacă îl alegi cu echipare PRO S costă 40k euro
Ieftine tată mașinile în general, să nu vină nimeni cu replici gen " dar dar vezi tu... e tehnologie noua" mașina electrică este tehnologie nouă?... Vă rog... treaba asta este începută de prin 1832.
Poate că nu vă încearcă acelaşi sentiment, dar mie daţi-mi voie să fiu “paranoic”, “conspiraţionist”. Totuşi, nu uitaţi câte fonduri imense (din bugetul de stat, fireşte) pompează SRI, nota bene: într-o ţară în care nu zburdă spionii şi nici teroriştii.
Ne batem insa capul prea mult pentru un biet idiot util.
Parerea mea.
Cat despre ingrijorarile Dvs. va destainuiesc din experienta ca cele mai paranoice persoane si primii care striga "Lupul!" sunt tocmai cei care au avut legaturi cu vechiul sistem si stiu cum functioneaza lucrurile. Asta asa la a doua strigare dupa ce chiar Dvs. va laudati cu cafelele baute nu stiu pe unde cu membri de frunte ai vechii "elite".
Aşa că ar fi impropriu, ba chiar grotesc, să indicăm portretul moral al unei elite naţionale. Calitatea de Elită nu poate fi atribuită decât unei Puteri suprastatale, care acumulează şi controlează TOTUL, fără să răspundă în faţa altei entităţi decât…potrivnicul însuşi, închinarea faţă de dânsul constituind nu doar un ritual al ei, ci şi o obligaţie. Pe care, mai devreme sau mai târziu, o vor impune şi prostimii planetare, sub ameninţarea caznelor sau chiar a morţii…Pariu???