Toyota încearcă să reducă preţurile modelelor sale cu 30%

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 18.06.2010
Constructorul japonez încearcă să devină la fel de competitiv ca rivalii Volkswagen şi Hyundai. Pentru asta, Toyota ţinteşte o reducere a preţurilor cu 30%.

Toyota încearcă să îşi consolideze poziţia de lider în topul celor mai mari producători mondiali de automobile cu o strategie ce urmează a fi aplicată în următorii ani. Constructorul japonez intenţionează să adopte o nouă strategie de reducere a costurilor, capabilă să ducă la o scădere a preţului modelelor sale cu aproximativ 30% până cel târziu în 2013.

Toyota este forţată în acest moment să devină un brand mult mai competitiv decât Volkswagen şi Hyundai, rivali care se descurcă foarte bine pe pieţe emergente, cum sunt China şi India. Takeshi Shirane, manager senior în cadrul Toyota, a declarat că preţurile practicate de compania sa în prezent sunt cu 30% mai mari decât cele ale conglomeratului rival sud-coreean. Drept urmare, japonezii trebuie să îşi readapteze politica de preţuri la nivel mondial.

Momentan, inginerii Toyota sunt siliţi să gasească soluţii de design şi producţie pentru aproximativ 165 de componente de bază menite să reducă costurile generale.

Furnizorii globali sunt şi ei invitaţi să vină cu soluţii. Adaptarea noului proiect a făcut ca vechea procedură, de concentrare a echipelor de ingineri asupra unui singur model, să fie abandonată.

Noua strategie Toyota caută să se folosească eficient de resurse locale mai ieftine, chiar dacă asta înseamnă abandonarea unei matriţe generale a unui model global, cum se întâplă în cazul lui Corolla.

via | just-auto

Comentarii (11)

  • @Bogdan Mirica
    "Takeshi Shirane, manager senior în cadrul Toyota, a declarat că preţurile practicate de compania sa în prezent, sunt cu 30% mai mici decât cele ale conglomeratului rival sud-coreean."

    Ceva nu se leaga. Banuiesc ca preturile sunt momentan cu 30% mai mari de vor sa le reduca altfel nu vad logica acestei masuri. Unde mai pun ca faptic Hyundai are preturi mai scazute decat rivalul japonez.

    Bafta.
    7 5
  • floster
    @ CGC
    "Ceva nu se leaga. Banuiesc ca preturile sunt momentan cu 30% mai mari de vor sa le reduca altfel nu vad logica acestei masuri. Unde mai pun ca faptic Hyundai are preturi mai scazute decat rivalul japonez."

    Tinere CGC, eu chiar nu inteleg ce scrii! "Faptic", cred ca ai lipsit la orele de logica, sau la mai multe materii :))

    Mai bine taceai ca filozof ramaneai
    3 2
  • Dl. Floster, daca mai intri pe aici, pe automarket.ro, poate o sa citesti si comentariul asta :

    Daca cumva , cineva, pe undeva pe internet , spune ceva ce tu poate nu intelegi, ar trebui intai sa te gandesti ca omul ala poate a avut ceva in cap cand a scris , nu sa sari rapid la gatu' lui si sa scrii de el ca nu a prea fost la scoala. Parerea mea despre tine.. si a multor altora, este ca tu esti un mic "daunator de blog" care ar fi bine sa stea si sa se gandeasca la cum sa faca sa iasa din aceasta categorie in loc sa scrie prostii pe unde apuca ... " ha ha " :)) lool etc.
    2 2
  • ar fii si cazul...ca sa'si revina...oricum am invatat ca sa ma feresc de marcile asiatice dupa povestea toyota
    2 3
  • nu cred k vor face o asemenea reducere.
    1 1
  • @Lamborghini
    Traiesti in America si nu ne-ai spus si noua sau cate probleme de gen ai auzit in Romania la modelel asiatice?
    2 1
  • @gtrazvan
    dar in toata lumea au fost probleme nu numai in America...
    1 2
  • george
    BATALIE CA SI PIERDUTA
    Toyota n-a reusit sa scada preturile fata de Volkswagen si, cu atat mai putin fata de Hyundai, in ciuda faptului ca aplica de ceva vreme ideea unui meniu sarac si, pe deasupra, si aproape inaccesibil (principiul "have it or leave it") care, din start, genereaza economii substantiale la capitolul costuri de productie...

    Singura directie in care mai pot merge este, ati ghicit, scaderea calitatii...lucru pe care l-au facut deja si era sa dea de dracu` (ma rog, nu cred ca putem decreta inca faptul ca au scapat da` hai sa zicem ca a tinut figura)...
    2 3
  • mda
    la unii chiar a prins diversiunea facuta de americani cu acceleratia, bravo americanilor pentru "manevra" facuta "dar nu mor caii cand vor caini", nu zic ca toyota nu a avut probele cu acceleratia dar de aici sa spui ca au murit nu stiu cati oameni, numai un cretin poate muri daca i se blocheaza acceleratia practic in America orice accident mortal care includea marca toyota era pusa pe seama acceleratiei

    PS si lamborghini are probleme, un german a suferit un accident grav pe o autostrada, datorita ruperi prezoanelor de la o roata, mai multe detalii ale expertizelor, proceselor etc aici http://www.lambounfall.de
    3 2
  • @floster
    A fost o greseala in text, Bogdan Mirica a corectat-o intre timp si tu ai picat de fazan. Cam asta este logica...
    3 2
  • george
    NUMAI UN CRETIN?
    @MCD

    As vrea sa te vad pe tine ce faci si cat esti de destept daca-ti ramane motorul turat cand faci o depasire pe un drum precum Ploiesti-Brasov prin Cheia.
    In aceeasi ordine de idei, cine nu stie ca americanii (foarte multi dintre ei, ca sa nu generalizez) sunt cam prostovani, ar trebui sa ma coboare nitel pe planeta Pamant. Cine se respecta catusi de putin, studiaza un pic clientul caruia vrea sa-i vanda ceva, mai ales daca e vorba de o masina.

    In alta ordine de idei, eticheta de "diversiune" pusa pe beleaua Toyotei mi se pare exagerata in conditiile in care ei stiau de vreo 2 ani de situatie si au incercat sa o bage sub pres (si la propriu, si la figurat) prin tot felul de manevre, unele nu tocmai ortodoxe (si ar fi si reusit daca nu aveau parte de niste clienti "cretini" care au murit ca niste eroi fiindca n-au stiut cum sa opreasca o masina naravasa)...

    Se pare ca nu datorita ruperii prezoanelor s-a intamplat accidentul cu Lamborghini-ul respectiv ci spargerii unui disc de frana.
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru