Chiar dacă importanţa pole position-ului nu este la fel de mare într-o cursă de anduranţă care se desfăşoară pe parcursul a 24 de ore, fostul pilot al echipei Williams din Formula 1 este mulţumit de această performanţă.
"Pole positionul este important. Este grozav să plec din pole position, chiar dacă este o cursă de 24 de ore. Este un sentiment foarte plăcut şi sunt foarte mulţumit de maşină. M-am chinuit din cauza traficului, dar am reuşit să parcurg un tur rapid şi asta a fost suficient. Va fi o cursă dificilă, dar acum sunt fericit", a declarat japonezul la finalul calificărilor.
Sebastien Buemi, un alt fost pilot de Formula 1, a completat performanţa lui Nakajima cu un loc trei obţinut cu cel de-al doilea prototip Toyota din competiţie.
Revenită la clasa de prototipuri LMP1 pentru prima oară după 1998, Porsche a obţinut locurile doi şi patru pe grila de start, după ce unul dintre prototipurile sale a fost chiar lider înainte de ultima parte a calificărilor.
▶ Poveştile motorsportului: Porsche la Le Mans: o aventură plină de succes
În schimb, Audi a reprezentat marea dezamăgire a calificărilor. Deşi este singurul constructor de la clasa LMP1 care a aliniat la start trei prototipuri, Audi a obţinut în final doar locurile cinci, şase şi şapte, germanii nereuşind astfel să opună rezistenţă rivalilor de la Toyota şi Porsche.
Rezultatele lor ar fi putut fi însă îmbunătăţite în ultimele 15 minute dacă organizatorii nu ar fi instituită o aşa-numită zonă-lentă pe o anumită porţiune a circuitului în urma unui accident suferit de Karun Chandhok cu Oreca.
Ligier a obţinut pole position-ul la clasa LMP2, în timp ce prototipul experimental Nissa ZEOD RC este pe locul 27 pe grila de start, la numai şase secunde în spatele celui mai lent prototip LMP2.
Cursa de 24 de ore de la Le Mans va începe sâmbătă la ora 16:00, ora României, şi va fi transmisă în direct de posturile de televiziune EuroSport şi EuroSport 2.▶ Avancronica Le Mans 24h: Toyota şi Porsche pregătesc detronarea Audi
Cursa de 24 de ore de la Le Mans: grila de start:
1. LMP1 #7 Toyota Wurz/Sarrazin/Nakajima 3m21.789s 2. LMP1 #14 Porsche Dumas/Jani/Lieb 3m22.146s 3. LMP1 #8 Toyota Davidson/Lapierre/Buemi 3m22.523s 4. LMP1 #20 Porsche Bernhard/Webber/Hartley 3m22.908s 5. LMP1 #3 Audi Albuquerque/Bonanomi/Jarvis 3m23.271s 6. LMP1 #2 Audi Fassler/Lotterer/Treluyer 3m24.276s 7. LMP1 #1 Audi Di Grassi/Gene/Kristensen 3m25.814s 8. LMP1 #12 Rebellion Prost/Heidfeld/Beche 3m29.763s 9. LMP1 #13 Rebellion Kraihamer/Belicchi/Leimer 3m31.608s 10. LMP2 #46 Ligier Thiriet/Badey/Gommendy 3m37.609s 11. LMP2 #38 Zytek Dolan/Tincknell/Turvey 3m37.674s 12. LMP2 #35 Ligier Brundle/Mardenborough/Shulzhitskiy 3m37.892s 13. LMP2 #26 Morgan Rusinov/Pla/Canal 3m38.000s 14. LMP2 #36 Alpine Chatin/Panciatici/Webb 3m38.089s 15. LMP2 #48 Oreca Berthon/Gonzalez/Chandhok 3m38.207s 16. LMP2 #47 Oreca Howson/Bradley/Imperatori 3m38.689s 17. LMP2 #43 Morgan Klien/Hirsch/Brandela 3m39.135s 18. LMP2 #34 Oreca Frey/Mailleux/Lancaster 3m39.993s 19. LMP2 #42 Zytek Kimber-Smith/McMurry/Dyson 3m40.035s 20. LMP2 #24 Oreca Rast/Charouz/Capillaire 3m40.407s 21. LMP2 #37 Oreca Ladygin/Minassian/Mediani 3m41.297s 22. LMP2 #27 Oreca Zlobin/Salo/Ladygin 3m42.131s 23. LMP2 #29 Morgan Schell/Leutwiller/Roussel 3m42.438s 24. LMP2 #33 Ligier Cheng/Tung/Fong 3m42.988s 25. LMP2 #50 Morgan Ragues/Taylor/Ihara 3m43.843s 26. LMP2 #41 Zytek Munemman/Latif/Winslow 3m44.293s 27. CDNT #0 Nissan Ordonez/Reip/Motoyama 3m50.185s 28.GTEP #51 Ferrari Bruni/Vilander/Fisichella 3m53.700s 29. GTEA #81 Ferrari Wyatt/Rugolo/Bird 3m54.665s 30. GTEP #73 Chevrolet Magnussen/Garcia/Taylor 3m54.777s 31. GTEP #97 Aston Turner/Mucke/Senna 3m54.891s 32. GTEP #74 Chevrolet Gavin/Milner/Westbrook 3m55.190s 33. GTEP #52 Ferrari Griffin/Parente/Leo 3m55.347s 34. GTEP #92 Porsche Holzer/Makowiecki/Lietz 3m55.516s 35. GTEA #98 Aston Dalla Lana/Lamy/Nygaard 3m55.644s 36. GTEP #91 Porsche Pilet/Bergmeister/Tandy 3m55.745s 37. GTEA #95 Aston Poulsen/Heinemeier-Hansson/Thiim 3m55.944s 38. GTEA #61 Ferrari Perez-Companc/Cioci/Venturi 3m55.977s 39. GTEA #72 Ferrari Bertolini/Shaitar/Basov 3m56.063s 40. GTEA #88 Porsche Ried/Bachler/Al Qubaisi 3m56.974s 41. GTEA #77 Porsche Dempsey/Foster/Long 3m57.004s 42. GTEA #90 Ferrari Montecalvo/Roda/Ruberti 3m57.217s 43. GTEP #99 Aston MacDowall/O'Young/Rees 3m57.258s 44. GTEA #60 Ferrari Mann/Case/Giammaria 3m57.274s 45. GTEA #66 Ferrari Al Faisal/Neiman/Pumpelly 3m57.757s 46. GTEA #53 Ferrari Mowlem/Patterson/Hamilton 3m57.958s 47. GTEP #71 Ferrari Rigon/Calado/Beretta 3m58.086s 48. GTEA #76 Porsche Narac/Armindo/Hallyday 3m58.398s 49. GTEA #79 Porsche MacNeil/Curtis/Bleekemolen 3m59.012s 50. GTEA #75 Porsche Perrodo/Collard/Palttala 3m59.394s 51. GTEA #58 Ferrari Barthez/Pons/Ayari 3m59.837s 52. GTEA #57 Ferrari Krohn/Jonsson/Collins 4m01.006s 53. GTEA #70 Ferrari Nakano/Ehret/Rich 4m01.446s 54. GTEA #67 Porsche Maris/Merlin/Helary 4m03.277s 55. GTEA #62 Ferrari Mallegol/Bachelier/Blank 4m10.354s
LMP2 primii 6 sunt intr-o secunda, le GT si mai dihai.
LMP1 sper ca Toyota sa castige ca sa revigoreze un pic clasa.
Alpine decat o masina? Cam putin. Stie cineva este aceeasi de anul trecut?
Desi nu sunt fan ferrari mi se pare impresionant cum un GTE Am a ajuns imediat dupa primul GTE Pro, ambele apartinand AF Corse.
P.S. Astept 2015 pentru Nissan LMP1