Toyota, în pole position la Le Mans. Audi, doar pe locul cinci

de Daniel Popescu
Vineri, 13.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a obţinut pole positionul pentru Cursa de 24 de ore de la Le Mans prin Kazuki Nakajima, în timp ce Porsche şi-a adjudecat locul doi. Audi s-a poziţionat doar pe locurile cinci, şase şi şapte.

Esential 0.357 secunde a fost diferenta dintre Toyota si Porsche in calificari
5 este cel mai bun rezultat inregistrat inregistrat de Audi in calificari
27 este locul ocupat de prototipul experimental Nissan ZEOD RC pe grila de start
Toyota şi-a confirmat statutul de favorită în Cursa de 24 de ore de la Le Mans şi a obţinut pole position-ul pe circuitul de la Sarthe după ce Kazuki Nakajima a fost cronometrat cu 3:21.789.

Chiar dacă importanţa pole position-ului nu este la fel de mare într-o cursă de anduranţă care se desfăşoară pe parcursul a 24 de ore, fostul pilot al echipei Williams din Formula 1 este mulţumit de această performanţă.

"Pole positionul este important. Este grozav să plec din pole position, chiar dacă este o cursă de 24 de ore. Este un sentiment foarte plăcut şi sunt foarte mulţumit de maşină. M-am chinuit din cauza traficului, dar am reuşit să parcurg un tur rapid şi asta a fost suficient. Va fi o cursă dificilă, dar acum sunt fericit", a declarat japonezul la finalul calificărilor.

Sebastien Buemi, un alt fost pilot de Formula 1, a completat performanţa lui Nakajima cu un loc trei obţinut cu cel de-al doilea prototip Toyota din competiţie.

Toyota sarbatoreste pole positionul

Revenită la clasa de prototipuri LMP1 pentru prima oară după 1998, Porsche a obţinut locurile doi şi patru pe grila de start, după ce unul dintre prototipurile sale a fost chiar lider înainte de ultima parte a calificărilor.

▶ Poveştile motorsportului: Porsche la Le Mans: o aventură plină de succes

În schimb, Audi a reprezentat marea dezamăgire a calificărilor. Deşi este singurul constructor de la clasa LMP1 care a aliniat la start trei prototipuri, Audi a obţinut în final doar locurile cinci, şase şi şapte, germanii nereuşind astfel să opună rezistenţă rivalilor de la Toyota şi Porsche.

Rezultatele lor ar fi putut fi însă îmbunătăţite în ultimele 15 minute dacă organizatorii nu ar fi instituită o aşa-numită zonă-lentă pe o anumită porţiune a circuitului în urma unui accident suferit de Karun Chandhok cu Oreca.

Ligier a obţinut pole position-ul la clasa LMP2, în timp ce prototipul experimental Nissa ZEOD RC este pe locul 27 pe grila de start, la numai şase secunde în spatele celui mai lent prototip LMP2.

Cursa de 24 de ore de la Le Mans va începe sâmbătă la ora 16:00, ora României, şi va fi transmisă în direct de posturile de televiziune EuroSport şi EuroSport 2.

▶ Avancronica Le Mans 24h: Toyota şi Porsche pregătesc detronarea Audi

Cursa de 24 de ore de la Le Mans: grila de start:

 1. LMP1 #7  Toyota     Wurz/Sarrazin/Nakajima             3m21.789s   
 2. LMP1 #14 Porsche    Dumas/Jani/Lieb                    3m22.146s   
 3. LMP1 #8  Toyota     Davidson/Lapierre/Buemi            3m22.523s   
 4. LMP1 #20 Porsche    Bernhard/Webber/Hartley            3m22.908s   
 5. LMP1 #3  Audi       Albuquerque/Bonanomi/Jarvis        3m23.271s   
 6. LMP1 #2  Audi       Fassler/Lotterer/Treluyer          3m24.276s   
 7. LMP1 #1  Audi       Di Grassi/Gene/Kristensen          3m25.814s   
 8. LMP1 #12 Rebellion  Prost/Heidfeld/Beche               3m29.763s   
 9. LMP1 #13 Rebellion  Kraihamer/Belicchi/Leimer          3m31.608s   
10. LMP2 #46 Ligier     Thiriet/Badey/Gommendy             3m37.609s   
11. LMP2 #38 Zytek      Dolan/Tincknell/Turvey             3m37.674s   
12. LMP2 #35 Ligier     Brundle/Mardenborough/Shulzhitskiy 3m37.892s   
13. LMP2 #26 Morgan     Rusinov/Pla/Canal                  3m38.000s   
14. LMP2 #36 Alpine     Chatin/Panciatici/Webb             3m38.089s   
15. LMP2 #48 Oreca      Berthon/Gonzalez/Chandhok          3m38.207s   
16. LMP2 #47 Oreca      Howson/Bradley/Imperatori          3m38.689s   
17. LMP2 #43 Morgan     Klien/Hirsch/Brandela              3m39.135s   
18. LMP2 #34 Oreca      Frey/Mailleux/Lancaster            3m39.993s   
19. LMP2 #42 Zytek      Kimber-Smith/McMurry/Dyson         3m40.035s   
20. LMP2 #24 Oreca      Rast/Charouz/Capillaire            3m40.407s   
21. LMP2 #37 Oreca      Ladygin/Minassian/Mediani          3m41.297s   
22. LMP2 #27 Oreca      Zlobin/Salo/Ladygin                3m42.131s   
23. LMP2 #29 Morgan     Schell/Leutwiller/Roussel          3m42.438s   
24. LMP2 #33 Ligier     Cheng/Tung/Fong                    3m42.988s   
25. LMP2 #50 Morgan     Ragues/Taylor/Ihara                3m43.843s   
26. LMP2 #41 Zytek      Munemman/Latif/Winslow             3m44.293s   
27. CDNT #0  Nissan     Ordonez/Reip/Motoyama              3m50.185s   
28. 
GTEP #51 Ferrari Bruni/Vilander/Fisichella 3m53.700s 29. GTEA #81 Ferrari Wyatt/Rugolo/Bird 3m54.665s 30. GTEP #73 Chevrolet Magnussen/Garcia/Taylor 3m54.777s 31. GTEP #97 Aston Turner/Mucke/Senna 3m54.891s 32. GTEP #74 Chevrolet Gavin/Milner/Westbrook 3m55.190s 33. GTEP #52 Ferrari Griffin/Parente/Leo 3m55.347s 34. GTEP #92 Porsche Holzer/Makowiecki/Lietz 3m55.516s 35. GTEA #98 Aston Dalla Lana/Lamy/Nygaard 3m55.644s 36. GTEP #91 Porsche Pilet/Bergmeister/Tandy 3m55.745s 37. GTEA #95 Aston Poulsen/Heinemeier-Hansson/Thiim 3m55.944s 38. GTEA #61 Ferrari Perez-Companc/Cioci/Venturi 3m55.977s 39. GTEA #72 Ferrari Bertolini/Shaitar/Basov 3m56.063s 40. GTEA #88 Porsche Ried/Bachler/Al Qubaisi 3m56.974s 41. GTEA #77 Porsche Dempsey/Foster/Long 3m57.004s 42. GTEA #90 Ferrari Montecalvo/Roda/Ruberti 3m57.217s 43. GTEP #99 Aston MacDowall/O'Young/Rees 3m57.258s 44. GTEA #60 Ferrari Mann/Case/Giammaria 3m57.274s 45. GTEA #66 Ferrari Al Faisal/Neiman/Pumpelly 3m57.757s 46. GTEA #53 Ferrari Mowlem/Patterson/Hamilton 3m57.958s 47. GTEP #71 Ferrari Rigon/Calado/Beretta 3m58.086s 48. GTEA #76 Porsche Narac/Armindo/Hallyday 3m58.398s 49. GTEA #79 Porsche MacNeil/Curtis/Bleekemolen 3m59.012s 50. GTEA #75 Porsche Perrodo/Collard/Palttala 3m59.394s 51. GTEA #58 Ferrari Barthez/Pons/Ayari 3m59.837s 52. GTEA #57 Ferrari Krohn/Jonsson/Collins 4m01.006s 53. GTEA #70 Ferrari Nakano/Ehret/Rich 4m01.446s 54. GTEA #67 Porsche Maris/Merlin/Helary 4m03.277s 55. GTEA #62 Ferrari Mallegol/Bachelier/Blank 4m10.354s

Comentarii (3)

  • Pun berea la rece si fac stoc de cafea pentru maine, va fi super batalie
    LMP2 primii 6 sunt intr-o secunda, le GT si mai dihai.
    LMP1 sper ca Toyota sa castige ca sa revigoreze un pic clasa.
    Alpine decat o masina? Cam putin. Stie cineva este aceeasi de anul trecut?
    8 2
  • Andrei
    Astept sa vad Porsche la bataie, Audi pareau pre increzatori sa piarda. Privirea Dr. Ullrich era increzatoare,asta spune multe...la experienta pe care o are in aceasta competitie. Oricum au si avantajul unei masini in plus.
    6 0
  • badluks
    Ma bucur ca la LMP2 primele 7 masini sunt motorizate de nissan (cei care sunt intr-o secunda cum a spus colegul de sus);
    Desi nu sunt fan ferrari mi se pare impresionant cum un GTE Am a ajuns imediat dupa primul GTE Pro, ambele apartinand AF Corse.

    P.S. Astept 2015 pentru Nissan LMP1
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru