Toyota ieftineste Prius pentru a concura cu Honda Insight
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Creat pentru a concura direct cu Toyota Prius, noul Honda Insight se pare ca da mari batai de cap rivalilor niponi. Cel mai mare producator de automobile intentioneaza sa reduca pretul noii generatii Prius pe piata din Japonia pentru a putea face fata concurentei din partea Honda. In prezent, Insight pleaca in Statele Unite de la 20.470 de dolari in timp ce Prius este asteptat sa porneasca de la 24.000 de dolari.
Acelasi lucru se intampla si pe piata japoneza, unde Honda conduce decisiv la raportul calitate/pret. Un Insight in versiunea de top poate ajunge pana la 22.370 in timp ce noul Prius va scoate din buzunarul celor mai pretentiosi clienti 33.100 de dolari.
Diferenta mare de pret va atrage cu siguranta clientii in "barca" celor de la Honda chiar daca noul Prius este mai spatios si ofera o autonomie mai buna. Pentru a evita aceste consecinte grave, pionierul vehiculelor hibride a decis sa mentina pe piata actualul model Prius pe care sa il vanda in paralel cu noua generatie.
Vechiul Prius va primi indicativul EX si va avea un pret de pornire de 19.130 de dolari, o cifra care ii permite sa se bata cu versiunea de baza a noului Insight.
Cea de-a doua generatie Prius va fi mai ieftina, pretul de pornire fiind fixat, cel putin in Japonia, la numai 20.750 de dolari. Chiar si asa, cu aceeasi bani poti cumpara un Insight cu nivel mediu de echipare. Politica agresiva a celor de la Toyota se pare ca va continua si pe piata din Statele Unite si pe cea din Europa.via | Automotive News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit celor mai recente cifre, înaintate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a comercializat peste 500.000 de mașini, pe Bătrânul Continent, în primele 11 luni din 2024. (19.12)
-
Constructorul de la Mioveni a înregistrat 10.000 de comenzi pe platforma proprie de e-commerce. Mașina aniversară este un Duster Extreme, de ultimă generație. (16.12)
-
Nissan a recunoscut că unul din motivele pentru care se află în situația dificilă din prezent este lipsa de modele hibride pe anumite piețe importante. Marca japoneză s-a bazat prea mult pe mașini electrice. (06.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
@ ioio
Vreau sa cred totusi ca este vorba aici de imagine. Un hibrid inca este un vector de imagine mai bun decat cea mai tare si costisitoare campanie publicitara. Cam ca Veyronu`...
Daca stii ce inseamna din punct de vedere al costurilor suplimentare tehnologia hibrida si daca o sa faci niste socoteli, destul de simple zic eu, vei vedea ca amandoi pierd destul de mult la fiecare hibrid pe care-l vand si vor pierde si cand productia va fi de 10 ori mai mare daca pastreaza preturile astea.
In primul rand, diferenta de pret la Insight dintre piata US si UE este de 4000 de Euro (peste 5000 de dolari).
Daca facem si alta comparatie, situatia e si mai cotoioasa. Atata vreme cat Civicul cel mai chior costa in Europa (unde preturile sunt cele mai corecte) in jur de 16.800 de Euro (model de masa la care marja de profit e destul de subtire), un hibrid, chiar mai slab dotat dpdv al optiunilor decat cel mai sarac Civic nu poate fi sub nici o forma mai ieftin. Daca transformi pretul Insight-ului din dolari in Euro, o sa te ia cu ameteala: cca. 15.500. Cel putin 1300 de Euro diferenta...
Deci, cel putin in cazul Insight, la o productie mai mica de aprox. 300.000 buc/an si un pret de vanzare mai mic de cca 22.000 Euro (29.000 Dolari), nu se castiga nimic...Pierdere curata...
in Japonia targetul era 5000 buc/luna, in feb au vandut 17.000.
asteptam zilele astea vanzarile pe martie, mai ales ca s-a terminat pe 31 martie si anul fiscal 2008-2009.
Adevarul ca Insight i-a plesnit pe Toyota cu al lor Prius de nu s-au vazut.............sa vedem ce va fi cu CR-Z-ul din toamna si Jazz Hybrid din 2010, mai ales ca Toyota scade pretul la Prius 3 si pastreaza in productie si Prius 2, si lucreaza la Auris hybrid.
Lupta devine foarte interesanta.
Poate ca ai dreptate, nu am verificat. Bugatti au pierderi foarte mari cu fiecare masina Veyron vinduta, de aceea isi planifica din start: Producem doar 100 masini si punctul. Cei de la Toyota si Honda poate ca au pierderi mari, dar sa produci astfel de masini la max, e o nebunie, te falimentezi imediat. Care e totusi scopul lor prin aceste manevre?
Eu cred ca cei de la Toyota, au investit o multime de bani in cercetari si multe altele, si acum cauta sa-si scoata banii cumva, atita doar ca le dau bataie de cap cei de la Honda care si-or fi zis in sine: ne scoatem bani ceva mai greu da cistigam in vinzari.
Imi doresc de foarte mult timp o masina hibrida, acuma sa vedem in urma concurentei care din ei ajunge primul la 18000 euro.
Traiasca concurenta!!!
LUCREZI LA HONDA?
nici macar nu detin una, pe moment.
Dar ce, nu am voie sa iubesc o marca anume ?
imi plac masinile japoneze....................si HONDA e pe primul loc in sufletul meu :)
...sau un ochi plange, unu` rade...
Asta experimenteaza departamentul de marketing de la Honda. Pe de-o parte, "ii pleznesc de nu se vad pe cei de la Toyota" dupa cum atat de poetic te-ai exprimat, pe de alta parte, ii incearca transpiratiile reci la gandul ca se pierd bani cu ghiotura.
Eu te inteleg ca esti pasionat de Honda desi nu ai o asemenea masina (macar ai mers vreodata cu vreuna?), dar fii si tu rezonabil si accepta adevarul si nu fiindca il spun eu.
Ca sa lamurim treaba asta, cu toate ca ma repet: diferenta de pret la Insight intre US si UE de 5000 de dolari spune din start multe. Restul ti-l spune diferenta de pret fata de Civic. Civic-ul e o masina cu tehnologie si structura asemanatoare cu Insight-ul pana la un anumit punct. Avand in vedere ca Insight are o caruta de piese in plus fata de Civic, tehnologie suplimentara, costuri de fabricatie mai mari si volume mult mai mici, normal ar fi sa fie mult mai scumpa decat cel mai slab dotat si motorizat Civic. Mai ales ca Civic se bate pe un segment unde concurenta este monstruoasa si marjele sunt intre minime si usor negative. Si totusi, Insight nu e mai scump decat cel mai ieftin Civic.
Cred ca a fost un rationament destul de simplu...
@ codi
Avand in vedere ca in ultima vreme Honda a luat-o tare pe aratura iar principiile lu` tataia Soichiro sunt insotite de sintagma "a fost odata", baietii astia au ramas cu foarte putine lucruri cu care sa iasa in fata (pentru ca prea putina lume mai e dispusa sa cumpere istorie la pachet cu o masina...masina se cumpara pentru masina)...Mai au nitica fiabilitate, niste motoare pe benzina atmosferice care zumzaie frumusel si...cam atat...acum mizeaza pe chestia asta cu hibrizii ca sa-si faca o carte de vizita...Eu zic ca se vor frige rau...nu ca tehnologia n-ar fi de viitor, dar nu e pentru azi...si in mod cert, nu in perioada de criza...